Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
noiembrie 28, 2020, 9:19 pm
Ceaţă
Ceaţă
-1°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 100%
Vânt: 0 km/h N
Răsarit: 7:29 am
Apus: 4:38 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Editorialul zilei
Rom a stat cu capul putin cam prea mult in apa putin cam prea rece. Si a sucombat…
Aciduzzul | 12 octombrie, 2010 | 0 comentarii | 163 vizualizari |
(1 voturi )

Rrom American
Baietii cu ochelari cu rama de baga new-age-papagal-style si fetele cu codite si imbracaminte cool-intelectual de la McCann Erickson Romania s-au jucat putin cu brandul Rom si cu nervii romanilor odata cu noua campanie la Rom, insa se pare ca nu au reusit, in final, decat sa provoace o mare scarba/ lehamite/ greata in randul potentialilor clienti. Dar ce conteza asta, ca doar ei judeca in termeni de brand-awarness pentru ca asa i-a invatat la scoala. Aparent, in mintea lor, ei cred ca au fost foarte inteligenti si ne-au manipulat (destul de predictibil, de altfel) insa nu stiu de ce persista senzatia ca baietii/fetele au testat, de fapt, piata, si ca nu au fost foarte siguri cum vor reactiona, de fapt, romanii. Asa ca aveau in maneca doua variante de strategie – una care presupunea ca romanii vor accepta “mandri” si fericiti “bullshit-ul” new age cu noul Rom American si alta, care facea apel la nationalismul romanilor cu Rom autentic, ala din 1964, care nu poate fi altfel decat cu steagul romanesc pe el.

Campania asta a inclus si putina cercetare de piata ad-hoc, facuta pe picior, pentru ca ei oricum nu prea pot empatiza cu clientii romani. Ca sa testeze prompt reactia romanilor si sa obtina rapid un feed-back au facut si un site dedicat. Si au obtinut feed-back cu varf si indesat, aproape fiecare comentariu fiind un cui la sicriul brand-ului Rom.

Partea proasta este ca baietilor si fetelor de la distinsa agentie le va fi greu sa convinga o mare parte din publicul tinta ca aceasta a fost de la inceput strategia de comunicare si ca nu s-au sucit in timpul jocului in disperare de cauza. Nu de alta, dar nu toti oamenii sunt genii precum cei de la McCann. Si constatam asta cu tristete…

Parerea nostra este ca baietii (si fetele) au avut o mica problema legata de durata si de intensitatea cu care pot apasa butoanele manipularii in cazul publicului tinta din Romania. Aveau ei o idee teoretica despre cum s-ar face asta, dar, in practica, au esuat lamentabil. Si, in orice caz, nu se asteptau ca romanii sa reactioneze in directia si cu intensitatea asta…

Asa se face ca au tinut brandul Rom un pic cam mult si un pic cam brutal cu capul sub apa pana cand bietul brand a sucombat. Acum marca a devenit, cu siguranta, mai cunoscuta, insa i s-a asociat un halou negativ de senzatii care va provoca scarba oricarui potential client care cumpara produsul inainte de acest mic incident. Aici nu vorbim, din pacate, de umor si de inducerea unei stari de bine. Daca asta este umor, este cu siguranta, unul post-modern pe care romanii, in limitarea lor idilic-poporanista, nu prea il gusta. Nici macar astia tineri.

Multi vor crede ca, pur si simplu, McCann s-a speriat de reactia publicului si a schimbat brutal directia la presiunea acestuia. Graba, precipitarea, lipsa de tempo din partea “creativilor”, ii idreptatesc pe romani sa creada asta.

Cu siguranta pentru McCann acesta campanile este una reusita (o dovada in plus este ca scriem chiar si noi despre asta:)) insa “i-au cam facut in sange” pe baietii de la fondul de investitii austriac care a preluat, din nou, marca. Definitiv si irevocabil, de data asta! Timpul (si vanzarile) o vor dovedi cu varf si indesat!

Acelasi papagal jolly care promova cu putin timp in urma Rom-ul cu steag American a fost adus din nou in scena, mai brutal si mai repede decat se asteptau creativii de la McCann:

“Salut din nou!
Umblă vorba că nu vă place steagul american pe Rom.
A fost o glumă!
Sunt un tip nostim!
Rom rămâne Rom orice-ar fi.
Cu tricolor şi alte alea.(sic!!)
Senzaţii tari româneşti, băieţi!”

Pe site-ul Rom, semiretarzii, de o creativitate ezoteric-crepusculara, de la McCann scriu:

“Rom se întoarce pentru voi! Felicitări pentru îndârjirea cu care aţi cerut ROM AUTENTIC 100% Românesc!”

Desigur, astea sunt minciuni. Nu, nu este adevărat că nu ne-ar placea steagul american pe Rom. Ca dovadă, bem liniştiţi “American Cola”, băutura românească făcută în România, care are steagul american pe ambalaj. (cam penibil, nu?!)

Acelasi mesaj, acelasi stil, semn ca astia chiar nu inteleg nimic din ce se intampla in jurul lor in tara asta si sunt incapabili sa depaseasca copertile manualelor de marketing scrise de “idolii” lor din America.

Succes baieti! Tinet-o tot asa, poate mai prostiti si pe altii, ca mai sunt brand-uri vechi “de lucrat” creativ in tara asta!

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 28 iunie, 2020 | 0 comentarii | 52 vizualizari | 2 voturi

De aproape trei luni, artistii romani n-au mai vazut scena sau mai simplu spus au ajuns muritori de foame! Daca in continuare nu se vor putea organiza spectacole cu un numar rezonabil de spectatori, astfel incat sa fie cat de cat profitabile, industria de entertainment din Romania pur si simplu va muri, sustine Misu Cernea, […]

Autor: Aciduzzul | 23 ianuarie, 2020 | 0 comentarii | 125 vizualizari | 2 voturi

Numarul deceselor cauzate de noul coronavirus din China a ajuns la 25, iar numarul persoanelor infectate se ridica la 616, au informat autoritatile sanitare din aceasta tara, citate de Sky News, potrivit Mediafax. umarul deceselor cauzate de virusul misterios din China a crescut dramatic: risc major de epidemie globala China a confirmat marti sase decese […]

Autor: Aciduzzul | 22 octombrie, 2018 | 0 comentarii | 304 vizualizari | 1 vot

Tocmai am citit o nota a Jurnalistului de serviciu, suparat ca la o dezbatere despre Mediu la ProRomania n-a putut bea nici macar un pahar cu apa…. Pai, normal, la cat de multi sunt in firul de asteptare pentru devalizarea tarii asteia, nu-si pot permite sa aiba cheltuieli nedeductibile nici macar cu apa chioara, dar […]

Autor: Aciduzzul | 7 august, 2012 | 0 comentarii | 367 vizualizari | 4 voturi

Ca de multe ori in ultimele saptamani “guvernul” Ponta ne-a facut o noua surpriza. Practic, in doar 24 de ore si-a schimbat radical pozitia si a facut un prim pas inapoi. Blocul monolit kominternist a inceput sa aiba primele fisuri. Inca de ieri i-a revenit roseata in obraji si zambetul pe fata lui Traian Basescu. […]

Autor: Aciduzzul | 3 august, 2012 | 2 comentarii | 450 vizualizari | 5 voturi

Teroristii nu sunt doar aceia care pun la cale un puci cu arma in mana. O gasca ilegitima care orchestreaza debarcarea unui presedinte legitim invocand motive care mai de care mai puerile/imbecile si care pune pe butuci economia nationala si afecteaza grav veniturile romanilor in decurs de doar cateva saptamani, poate fi incadrata la fel […]

Voturi
Vizualizari
Comentarii
»
09 Oct 2020 | 0 comentarii | 90 vizualizari | 3 voturi
»
07 Sep 2020 | 1 comentarii | 87 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2020 © BadPolitics