Producătorul de vinuri Cotnari, unul dintre principalii jucători de pe plan local, reintră pe piaţa franceză, după şapte ani, cu patru sortimente – Grasa de Cotnari, Frâncuşă, Tămâioasă Românească şi Fetească Albă, acestea putând fi găsite, în principal, în reţeaua de retail.În urma participării la târgul de la Bordeaux, suntem pe cale să încheiem un parteneriat cu o companie franceză care va distribui vinurile noastre în reţeaua proprie de magazine, dar şi în retail, şi în câteva restaurante. Este important să fii prezent pe piaţa din patria vinului’’, a declarat pentru Business Standard Cătălin Grecu, director de marketing al Cotnari.
El spune că a fost surprins de interesul vizitatorilor care au trecut pe la standul Cotnari la târgul de la Bordeaux, aproximativ 60% dintre aceştia preferând vinurile dulci.
Grecu a mai precizat că vinurile vor fi livrate la un preţ de patru euro pe sticlã, fără TVA, în timp ce la gama clasică preţul este de trei euro pe sticlă. În prezent, circa 10% din producţia companiei merg la export, principalele destinaţii fiind Italia, Spania, Rusia şi Canada.
Producătorul de vinuri Cotnari a înregistrat, în primele trei luni ale acestui an, un profit de 590.000 de euro, în scădere cu 15,7% faţă de T1 2008, şi o cifră de afaceri de 6,7 mil. euro, cu 4,2% mai mică.
Potrivit datelor producătorului de vin, compania a vândut în primele trei luni ale anului 3,76 milioane de sticle, faţă de 4,02 milioane de sticle comercializate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările şi-au revenit în ultimele luni, pe ansamblul primului semestru fiind consemnată o creştere valorică a vânzărilor de 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar peste nivelul din 2007.
Din punctul de vedere al vânzărilor, pe primul loc în topul produselor companiei se menţine Grasa de Cotnari, ce reprezintă peste 30% din vânzările totale ale firmei.
Pentru acest an, Cotnari are programate aproxiamtiv 1,5 milioane de euro pentru bugetul de marketing. Investiţiile merg şi către plantarea unor suprafeţe noi de vie, pentru această toamnă compania programând o suprafaţă de 240 ha, din care 100 ha de Fetească Neagră, suprafaţa totală a firmei urmând să ajungă la circa 1.700 ha. …
Sursa: Business Standard
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 30 august, 2015 | 0 comentarii | 413 vizualizari | 3 voturi
Vinurile rose sunt apreciate, in general de catre femei, iar cel mai adesea sunt asociate cu ciocolata. Nu inseamna insa ca nu se pot face si alte combinatii. Tocmai de aceea cand primesti o invitatie la o degustare de vinuri rose&gelato (Crama Oprisor&Gelato Mio),
Autor: Aciduzzul | 15 mai, 2012 | 0 comentarii | 382 vizualizari | 2 voturi
In limba romana este un cuvant obscen. In alte limbi, insa, defineste destinatii de vacanta, moneda locala sau chiar o colectie de vinuri. Am auzit deja toate bancurile cu destinatia “exotica” din Croatia sau moneda de nepronuntat din Botswana. Ei bine, se poate si mai mult. Si anume … vinul “Opula” din Italia. “Cu o […]
Autor: Aciduzzul | 13 mai, 2012 | 0 comentarii | 322 vizualizari | 1 vot
Intrarea investitorilor straini pe piata locala a vinului incepe sa se faca simtita tot mai mult. Dincolo de tehnologia moderna adusa de acestia, romanii afla acum multe lucruri pe care nu le stiau despre vin si, cel mai important, sunt conectati la ultimele noutati aparute la nivel mondial. Austriecii de la Lechinta – Compania amb […]
Autor: Aciduzzul | 29 aprilie, 2012 | 0 comentarii | 417 vizualizari | 3 voturi
Arta, pasiune sau doar meserie – o noua ocupaţie incepe sa -si faca simtita prezenta tot mai mult si in Romania. Cu doar 15 ani in spate, rezultatele sunt mai mult decat spectaculoase. Cei 15 ani de istorie a meseriei de somelier din Romania par hilari in comparaţie cu tradiţia de milenii din Franţa. Dar […]
Autor: Aciduzzul | 9 februarie, 2012 | 0 comentarii | 422 vizualizari | 1 vot
Este de ajuns o privire pe rafturile de vinuri ale supermarketurilor ca sa realizezi, si asta fara sa fii specialist, ca cel mai „popular” nume de vin folosit de producatorii romani este cel de Premiat. Mostenire a sistemului comunist, aceasta marca si-a pus atat de adanc amprenta asupra mentalului colectiv incat, de mai bine de […]