Thomas Man
Circ ieftin, bocitoare strambe, stamba de Chitila, copii din flori cu semne de intrebare, dezbateri isterico-sterile intre fani si contestatari, sindromul Paunescu s-a repetat la indigo cu Sergiu Nicolaescu. Cei care vad in inginerasul devenit cineast pe linie de partid un adevarat artist au motive solide: s-au pupat la filmele lui, au crescut cu «Dacii» in reluare la televizor, au vazut in el, cum altii au vazut in Paunescu, o deschidere culturala intr-un moment de inchidere aproape totala. Dar partea nostalgica tinde sa stearga partea ideologica: amandoi au contribuit la cultura popular-nationalista a ceausismului dandu-i oaresice credibilitate in timpuri grele, amandoi s-au urcat in barca FSN-ista care a devalizat tara in detrimentul intregii populatii, amandoi s-au imbogatit in calitate de mamuti fabricati in laboratoarele de propaganda, amandoi au avut un grad toxic de nocivitate infinit mai mare (desi mai putin vizibil) decat cel artistic.
Privind inapoi cu atentie, similitudinile se nuanteaza, se diferentiaza: Paunescu calarea SUV-ul cu emfaza, Nicolaescu umbla pe cai albi vopsiti cu var. Daca Paunescu a incercat un timid Mea Culpa la revolutie, Nicolaescu i-a scris de-a binelea o particica din scenariu, daca primul stia bine sa se joace cu rima, vocea celuilalt a sunat totdeauna fals, in toate filmele pe care le-a regizat, inclusiv in cel al evenimentelor din decembrie ’89.
Ascultati-i cu atentie jocul timbrului, inflexiunile, prozodia – accentele l-au tradat mereu, fara mila. Da, la moartea oricui e timp de mila, dar sunt voci care atunci cand se sting isi fac mai limpede auzita cacofonia.
Sursa: Politic Stand
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 590 vizualizari | 1 vot
– Domnule profesor, omenirea a marcat, în acest an, împlinirea unui secolde la declanşarea Primului Război Mondial. Cum aţi caracteriza, în câteva cuvinte, acest sinistru al istoriei, care a provocat moartea a circa 17milioane de oameni? Sigur că, în esenţă, ne gândim la numărul de morţi şi la uriaşele distrugeri materiale. Dar, în ce priveşte […]
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 289 vizualizari | 1 vot
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 664 vizualizari | 2 voturi
Oamenii pot să se vindece într-adevăr în biserici atunci când ating sfintele moaşte sau sanctuarele. Oamenii de ştiinţă din Petersburg au dovedit-o şi au descoperit şi mecanismul “material” al acestui fenomen divin. “O rugăciune este un remediu puternic”, spune Valeri Slezin, şeful Laboratorului de Neuropsihofiziologie al Institutului de Cercetare şi Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg […]
Autor: Aciduzzul | 11 aprilie, 2014 | 0 comentarii | 559 vizualizari | 6 voturi
Ceea ce stim despre avangarda literara, artisica in general, este ca ea reprezinta factorul dinamic in miscarea artei, ca are rolul noului fata de vechi, ca este deschizatoare de drumuri, precursoare a artei viitorului, sondand noi cai de exprimare, impulsionand cursul literaturii, al artei, spre noi orizonturi, respingand traditia ca factor fosilizant, retrograd. Din acest […]
Autor: Aciduzzul | 21 ianuarie, 2014 | 1 comentarii | 1158 vizualizari | 2 voturi
La sfarsitul anului trecut, Cotidianul a publicat poate cea mai completa sinteza a evenimentelor din decembrie 1989, realizata de unul dintre cei care a fost in miezul problemei. Noi am publicat prima parte, sub titlul: Decembrie 1989: Atacul Ungariei asupra Romaniei vazut de serviciile secrete romanesti (I). “Neorevizionismul ungar a devenit vârful de lance al […]