Anaid Gallery, cu sprijinul ICR organizeaza expozitia unor fotografi rusi: “Siberia, the place to hide away”, informeaza pop-artistul Eugene Al Pann. “Din comunicat reiese ca ce bine e acu’ in Siberia ( un soi de propaganda). Ce rau imi pare ca a pierdut bunicul pozele cand a fost el la … “hide away” in Siberia, deportat adica. Bah mai lasati-ne cu astia de ne-au mai invatat odata cum e cu arta – realista!”, scrie artistul Eugene Al Pann pe contul sau personal de Facebook, dupa care mai face o mentiune: “ICR al carui program il urmaresc de ceva vreme (caci cheltuie banii mei din impozite) e o organizatie care promoveaza minunatele idei internationaliste ale kominternului mai mult decat orice. Va rog sa ma combateti daca gresesc”. Personal am crezut mai intai ca este o gluma.
Romania sa promoveze… Siberia? Cand de-abia ne promovam pe noi, cand cu frunza sus cand cu frunza jos… Si sa mai sponsorizeze si exposcursia unor fotografi rusi la Bucuresti ca sa ne bucuram si noi – cat mai ales bunicii nostri care au mai reusit sa ajunga acasa din Gulag – de frumusetile Siberiei? Desigur, parea ca Eugene al Pann este putin rautacios pentru ca a ajuns la Los Angeles Comikaze Expo cu Greuceanu pe barba lui, nu ca “curatorul” ICR Cristian Negrea cu benzile desenate porno la New York, pe banii nostri.
Si totusi, daca este adevarat?, mi-am zis in cele din urma. Ia sa verific! Verificati, verificati, verificati, vorba unui tovaras de-al agentului sovietic Dionis Patapievici care isi dorea sa “lupte pentru pace” pana nu va mai ramane piatra pe piatra din Romania…
Si-ntradevar, a trebuit sa-mi fac, din nou, cruce si sa scuip in san: e “pe bune”! Mai ales ca locul ales de ICR pentru expozitia vernisata chiar ieri este locanta unei mai vechi inversioniste masoartistice, curatoarea ICR Diana Dochia, care si-a intors numele pe dos pentru a-l da galeriei ei din Bucuresti, “Anaid Art”. Aceeasi “curatoare” care a facut ca Romania sa fie reprezentata in Germania, in urma cu cativa ani, tot prin ICR si pe banii vaduvelor, cu urmatoarea “opera artistica” (Atentie! Imaginile de mai jos sunt scabroase):
Ce mai aflam de la ICR – sponsorul prieteniei intre popoare? Ca “curatoarea expozitiei”, doctorita in filosofie Alexandra Semenova, este “rezidenta” ICR.
Te strici de ras. Iar Patapievici e rezident URSS.
Cititi mai jos gargara lor, de-mi vine sa vars (va rog sa ma combateti daca gresesc):
Anaid Art Gallery – prezinta „Siberia – the place to hide away” curator Alexandra Semenova
Artisti: Alexander Kuptzov, Dinara Hafizova, Tatiana Antonuk, Vasilina Popova, Gleb Pokrov, Roza Mozhayskaya, Alexey Akimov (RU) si Marjan Teeuwen (NL)
Joi, 24 noiembrie 2011, ora 19.30. ANAID ART GALLERY – vernisajul expozitiei „Siberia – the place to hide away” curator Alexandra Semenova cu participarea artistilor: Alexander Kuptzov, Dinara Hafizova, Tatiana Antonuk, Vasilina Popova, Gleb Pokrov, Roza Mozhayskaya, Alexey Akimov din Krasnoyarsk, Rusia si Marjan Teeuwen din Hertogenbosch, Tarile de Jos. Publicul amator de arta contemporana va putea viziona expozitia in perioada 24 noiembrie – 8 decembrie 2011.
Expozitia cuprinde o intrepatrundere de fotografii si video-uri realizate in Siberia, despre Siberia, prezentand totodata practicile artistice contemporane din regiune.
Interesul intregii lumi pentru Siberia este destul de stabil si de raspandit. Spatiul siberian ocupa un loc destul de mare pe harta lumii – este posibil sa comparam aceasta zona cu cea a intregii Uniunii Europene. Siberia este mitologica, greu de descifrat, plina de legende si un loc al faptelor istorice pline de hazard. Pe de-o parte, miturile despre Siberia sunt binecunoscute: frig de neinchipuit pe tot parcursul anului, ursi pe strada, betivi, exilati si condamnati din celelalte regiuni ale lumii si asa mai departe.
Mai degraba o imagine deprimanta. Pe de alta parte, Siberia este unul dintre locurile din lume ce prezinta caracteristici locale originale diferite de globalismul monoton. Si este important ca omul contemporan sa fie constient de faptul ca exista locuri in lume unde poti trai dupa alte reguli si ordini. Am putea spune ca, potrivit unor simboluri eshatologice, Siberia ar putea fi unul dintre acele rare locuri unde te poti ascunde de catastrofele globale sau de anumite lucruri care sunt in egala masura deprimante.
Dar aceste lucruri sunt doar mituri. Siberia contemporana s-a integrat in procesul de globalizare destul de bine. Si daca vii astazi intr-un mare oras siberian, vei vedea acelasi tip de spatiu urban ca pretutindeni, acelasi tipuri de magazine de brand cunoscute peste tot in lume etc. De asemenea, vei vedea ca arta contemporana se dezvolta in cadrul acelorasi tendinte ca oriunde in alt colt de lume, deoarece astazi traim intr-o lume a informatiei libere.
Expozitia „Siberia – the place to hide away” prezinta modul contemporan de a investiga ideile siberiene aflate la limita dintre mitologie si realitate prin utilizarea fotografiei si video-ului.
Cea mai mare parte a expozitiei consta in fotografii realizate de grupul „Siberian character”. Acest grup este curatoriat de fotograful Alexander Kuptzov si reuneste urmatorii fotografi: Dinara Hafizova, Tatiana Antonuk, Vasilina Popova, Roza Mozhayskaya, Gleb Pokrov. De peste un an, acesti artisti au incercat sa surprinda in fotografiile lor mentalitatea tipica siberiana si sa conecteze aceasta idee cu modurile de abordare ale fotografiei.
In aceasta expozitie veti putea vedea fosta perioada sovietica in cadrul unei arhive pe care nimeni nu doreste sa o despacheteze, nu acele vederi glamour „Welcom to Siberia”, ci povesti de familie filosofice, sentimentale si dureroase etc.
In cadrul expozitiei vor fi proiectate doua video-uri. „Incredible journey of Italian in Siberia”, de Alexey Akimov, va avea ca punct de analiza modul de a depasi stereotipurile privind Siberia si „Destroyed house in Krasnoyarsk” de Marjan Teeuwen, ce prezinta experienta artei contemporane in spatiul siberian si consta in fotografiile unei instalatii sau a unei picturi tridimensionale abstracte intr-o casa de lemn.
Expozitia a fost realizata cu ajutorul Institutului Cultural Roman din Bucuresti, Romania.
Alexandra Semenova este istoric de arta, doctorand si curator sef al departamentului de arta contemporana al Muzeului de Arta Contemporana din Krasnoyarsk, Siberia, Rusia. Totodata, Alexandra Semenova este cea care coordoneaza bienala si proiectele destinate spatiului public din cadrul acesteia. Alexandra Semenova este castigatoarea unui stagiu in cadrul programului european EUNIC, de a cerceta timp de doua luni de zile mediul artistic romanesc. In perioada 1 octombrie – 30 noiembrie Alexandra Semenova va cunoaste artisti, va vizita muzee si galerii intrand in contact atat cu creatori, cat si cu cei care promoveaza arta contemporana romaneasca.
Intreaga cercetare a Alexandrei Semenova in Romania a fost sustinuta de Institutul Cultural Roman din Bucuresti, Romania prin programul EUNIC.
“Sursa”: Modernism.ro
Sursa: Victor Roncea
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 565 vizualizari | 1 vot
– Domnule profesor, omenirea a marcat, în acest an, împlinirea unui secolde la declanşarea Primului Război Mondial. Cum aţi caracteriza, în câteva cuvinte, acest sinistru al istoriei, care a provocat moartea a circa 17milioane de oameni? Sigur că, în esenţă, ne gândim la numărul de morţi şi la uriaşele distrugeri materiale. Dar, în ce priveşte […]
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 286 vizualizari | 1 vot
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 657 vizualizari | 2 voturi
Oamenii pot să se vindece într-adevăr în biserici atunci când ating sfintele moaşte sau sanctuarele. Oamenii de ştiinţă din Petersburg au dovedit-o şi au descoperit şi mecanismul “material” al acestui fenomen divin. “O rugăciune este un remediu puternic”, spune Valeri Slezin, şeful Laboratorului de Neuropsihofiziologie al Institutului de Cercetare şi Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg […]
Autor: Aciduzzul | 11 aprilie, 2014 | 0 comentarii | 548 vizualizari | 6 voturi
Ceea ce stim despre avangarda literara, artisica in general, este ca ea reprezinta factorul dinamic in miscarea artei, ca are rolul noului fata de vechi, ca este deschizatoare de drumuri, precursoare a artei viitorului, sondand noi cai de exprimare, impulsionand cursul literaturii, al artei, spre noi orizonturi, respingand traditia ca factor fosilizant, retrograd. Din acest […]
Autor: Aciduzzul | 21 ianuarie, 2014 | 1 comentarii | 1150 vizualizari | 2 voturi
La sfarsitul anului trecut, Cotidianul a publicat poate cea mai completa sinteza a evenimentelor din decembrie 1989, realizata de unul dintre cei care a fost in miezul problemei. Noi am publicat prima parte, sub titlul: Decembrie 1989: Atacul Ungariei asupra Romaniei vazut de serviciile secrete romanesti (I). “Neorevizionismul ungar a devenit vârful de lance al […]