Cei mai multi romani prefera sa ignore faptul ca sunt tinuti ca niste sclavi de catre cei care conduc aceasta tara, si acest lucru se intampla din cateva cauze: educatie precara, complexitatea situatiei, lipsa de credinta ca se mai poate face ceva, lipsa de credinta ca “oricum nu pot eu sa schimb sistemul – asa ca nu ma mai intereseaza” etc. O alta cauza foarte importanta din cauza careia romanii sunt atat de apatici si lesinati cand vine vorba de propriile drepturi si libertati, cand vine vorba de dreptate si normalitate, este faptul ca au creierele spalate, imbacsite cu tot felul de conceptii gresite despre ce e bine si ce e rau, ce e normal si ce e anormal.
Cele 10 strategii de manipulare a maselor
Lingvistul nord-american Noam Chomsky a stabilit lista celor ”Zece strategii de Manipulare” prin mediile de informare in masa. Evreu si de sensibilitate anarhista, semnase o petitie pentru a apara libertatea de exprimare a lui Robert Faurisson.
Pentru Chomsky, ”libertatea de exprimare este mai importanta decat orice versiune a faptelor sustinuta de ordinea stabilita, oricare ar fi raportul pe care aceasta il intretine cu adevarul faptelor in sine.” Chomsky evoca diferitele tehnici de manipulare si, in primul rand, strategia diversiunii.
Strategia diversiunii consista in deturnarea atentiei publicului de la problemele importante si de la schimbarile hotarate de elitele politice si economice, printr-un potop continuu de distractii si de informatii neinsemnate. Chomsky analizeaza diferitele tehnici de spalare a creierului, pe care o indura poporul nostru.
Zece strategii de manipulare a poporului:
1. A distrage in permanenta atentia publicului, departe de adevaratele probleme sociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A tine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fara nici “un timp pentru gandire” scrie Chomsky. (Emi: exemple pentru Romania sunt miliarde de emisiuni TV pentru ”prosti”
2. A cauza probleme si apoi, a oferi solutii. Aceasta metoda se mai numeste si ” problema – reactie – solutie”. La inceput, se creeaza problema, sau „situatia”, prevazuta pentru a suscita o anume reactie a publicului, pentru ca tocmai acesta sa ceara masurile mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea intentionata a violentei urbane sau organizarea de atentate sangeroase, pretinse antisemite, pentru ca publicul sa ceara legi represive, in detrimentrul libertatii. (Emi – exemplu Romania: atunci cand Criminalul Ion Iliescu a ordonat in iunie 1990 (la mineriade), ca autobuzele politiei/jandarmeriei sa fie incendiate, pentru a da vina public pe manifestantii de la Universitate si a demonstra publicului ca manifestantii sunt violenti si creeaza haos etc, pentru ca publicul sa accepte aducerea minerilor si snopirea manifestantilor. A fost o manipulare atat de buna incat poporul dobitoc a iesit apoi si a scandat ”Cinste lor, Cinste lor, Cinste lor minerilor” si ”Noi muncim, nu gandim” – asta e superba si definitorie pentru un popor distrus)
3. Strategia „in degradeu”. Pentru ca publicul sa accepte o masura inacceptabila, este de ajuns sa fie aplicata in mod progresiv, in ”degradeu”, pe o durata de zece ani. in acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolut noi din 1980 pana in 1990. somaj masiv, imigratie – invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar fi fost aplicate in mod brutal. (Emi: pentru ca in Romania au fost aplicate masuri atat de brusc, de oamenii nu aveau ce sa manance, este unul din motivele pentru care am ajuns in final sa avem revolutia din ’89)
4. Strategia actiunii cu date diferite. O alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarare nepopulara este de a o prezenta ca “dureroasa, dar necesara”, obtinand acordul publicului in prezent, pentru aplicarea in viitor. Este mult mai usoara acceptarea unui sacrificiu viitor decat al unuia apropiat. In primul rand, pentru ca efortul nu trebuie facut imediat, apoi, pentru ca publicul are mereu tendinta de a nadajdui ca ”totul va merge mai bine maine” si ca sacrificiul cerut va putea fi evitat. In fine, aceasta maniera lasa publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit. Exemplu recent: trecerea la Euro si pierderea suveranitatii monetare si economice, acceptate de tarile europene intre 1992 – 1995 si aplicate in 2002. (Emi: exemplu Romania: ”trebuie sa imprumutam zeci de miliarde de euro de la FMI, BEI etc. Dar stati linistiti, ii vom da inapoi abia incepand cu 2013” SAU ”Trebuie sa taiem salariile si pensiile….este dureros, stim, dar ESTE NECESAR!” – in timp ce ei furau de rupeau)
5. A se adresa publicului ca unor copii mici. Cea mai mare parte a publicitatilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje si un ton absolut copilaresti, aproape debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic sau un handicapat mental. De ce oare ? ”Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar avea 12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitate si cu o oarecare probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atat de lipsita de simt critic ca a unui copil de 12 ani”, analizeaza Chomsky.
6. A face apel mai mult la partea emotionala decat la gandire. Este o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul critic al oamenilor. Ïn plus, folosirea emotionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinte, spaime, pulsiuni sau comportamente. (Emi – exemplu Romania: exact ce a facut dictatorul Basescu dintotdeauna, a scos la inaintare teme ca mineriade, comunism, Ion Iliescu, moguli etc bazandu-se pe partea emotionala a oamenilor in incercarea de a-i convinge sa-l sustina)
7. Mentinerea poporului in nestiinta si prostie. A face in asa fel ca poporul sa nu inteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si robirea lui. Calitatea educatiei data claselor inferioare trebuie sa fie cat mai slaba, incat prapastia de nestiinta, care separa clasele de jos de cele de sus sa fie si sa ramana de neinteles de cele dintai. (Emi – aceasta chestie se aplica perfect in Romania, avem un popor foarte foarte foarte prost educat – 42% dintre romani cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului, iar complexitatea sistemului asa-zis democratic de la noi din tara este atat de mare incat foarte putini inteleg cum functioneaza viata lor, care le sunt drepturile si cum le pot folosi etc etc etc – ceea ce este exact ce se doreste de sus: romanii sa fie prosti, ca sa fie manipulati usor si sa nu se mai revolte niciodata.)
8. A incuraja publicul sa se complaca in mediocritate. A incuraja publicul sa creada ca e “bine” sa fii prost, vulgar si incult. A-l indopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate, niste dobitocenii monstruoase. (Emi – perfect valabil pentru Romania, uitati-va ce gunoaie de emisiuni sunt la TV).
9. A inlocui revolta cu invinovatirea. A face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria-i nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente, sau a capacitatilor si eforturilor necorespunzatoare. Astfel, in loc sa se ridice impotriva sistemului, individul se subestimeaza si se invinovateste, ceea ce creaza o stare depresiva, avand ca efect abtinerea de la actiune. si, fara actiune, nu exista revolutie! (Emi: un exemplu in Romania este ce a zis Basescu – ”profesorii ar trebui sa-si mai ia un job daca vor sa castige mai multi bani” – cititi articolul de AICI pentru a vedea cat de infect este acest individ).
10. Si, ultimul punct, a cunoaste oamenii mai bine decat se cunosc ei insisi. In ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o prapastie crescanda intre cunostintele publicului si acelea detinute si folosite de elitele conducatoare. Multumita biologiei, neurobiologiei si psihologiei aplicate, “sistemul” a ajuns la cunoasterea avansata a fapturii omenesti, fizic si psihic. Sistemul cunoaste individul mediu mai bine decat el insusi. Aceasta inseamna ca, in majoritea cazurilor, sistemul detine un control mai mare si o putere mai importanta asupra oamenilor decat ei insisi.”
Observati cat de bine s-au aplicat chestiile astea in Romania, si cat de bine se aplica in continuare….. Cum ar zice bunica-mea: “Mare atentie, maica , Mare atentie!”
Sursa: Ce-i cu noi
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 10 martie, 2021 | 1 comentarii | 273 vizualizari | 4 voturi
Evident, doar oligofrenii si deficientii mintali in stadiu avansat pot crede ca poti lua Covid mai repede mancand o friptura sau band o bere la un restaurant cu cativa prieteni, decat calcandu-te in picioare in hipermarket. Si totusi, nu s-a luat niciodata in calcul inchiderea hipermarket-urilor. A pietelor taranesti, in schimb, da…Explicatia este simpla. Desi […]
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 1249 vizualizari | 4 voturi
Faptul că dispozitivele psihotronice au ajuns atât de avansate încât pot menține într-o stare de letargie populația unei întregi țări, de exemplu, nu mai reprezintă o surpriză pentru cei avizați…Desigur, foarte mulți v-ați întrebat probabil cum de este posibil ca într-o țară ca România, jefuită și umilită de decenii, oamenii să nu fie în stare […]
Autor: Aciduzzul | 20 octombrie, 2014 | 0 comentarii | 902 vizualizari | 4 voturi
Inainte de 1989, nici un procuror nu ajungea sef daca nu era instruit special la scoala Securitatii de la Bran, dezvaluie ex-procurorul Alexandru Pantea intr-un amplu interviu pe care il publicam incepand de astazi in “Romania libera”. La scoala Securitatii de la Bran, tinerii procurori erau invatati sa fabrice probe, sa santajeze, sa aresteze, sa […]
Autor: Aciduzzul | 21 august, 2013 | 0 comentarii | 870 vizualizari | 5 voturi
Autor: Aciduzzul | 25 iunie, 2013 | 0 comentarii | 1547 vizualizari | 8 voturi
Crearea de frica ignoranta si confuzie A castiga lupta pentru atentie – A se capta cu orice pret atentia respectivilor si a-i determina sa faca ce vrei tu! A crea nevoile lor si a-i ajuta apoi sa le acopere (Este vechea sintagma a lui Nietzsche :” Daca vrei ca lumea sa-ti fie recunoscatore, nu le […]