Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
octombrie 17, 2018, 12:21 pm
Soare
Soare
19°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 52%
Vânt: 14 km/h ENE
Răsarit: 7:33 am
Apus: 6:29 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Editorialele editiei
Isi bate joc iar cineva de astia sau e mai mult de atat? Semnificaţia noului brand turistic: “Foaia verde”, spiritul amabil şi pur al poporului român
Aciduzzul | 29 iulie, 2010 | 2 comentarii | 302 vizualizari |
(2 voturi )

Este pur si simplu halucinant ce se intampla la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT). Un logo penibil, plin de simboluri postmoderne de-a dreptul dubioase a costat nici mai mult nici mai putin de 900.000 de euro. Este mult, este putin? Cine poate sti cand este vorba despre arta si despre banii statului? Apropos, va mai arde de solidaritate sociala? Trecand peste ridicolul faptului ca aceasta frunza putea fi cumparata cu cativa euro de pe internet (si probabil ca asa a fost, daca nu a fost furat de-a dreptu-Vezi Foto) sunt de-a dreptul consternante explicatiile estetilor de la MDRT cu privire la semnificatiile crepusculare ale acestei frunze teribile care se pare ca este emblematica pentru Romania. Frunza cu pricina “invită la explorarea unei aşa numite grădinii carpatice, în culorii vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu”.

Culorile nu au fost alese la întâmplare; “nuanţele de verde ar trebui să semnifice bogăţia naturală a pădurilor, a zonelor rurale şi a munţilor”.
În centrul logoului apare scris cuvântul “România” scris de mână. Despre acest scris, autorii spun că “este prietenos, are personalitate şi originalitate”. Nimic nu e la voia întâmplării. Semnul circumflex de la litera “â”, în nuanţe de portocaliu şi galben, ar trebui să semnifice pentru cel care priveşte sloganul, vitalitate şi contrast.
NO COMMENT!

“Foaia verde”, spiritul amabil şi pur al poporului român

Noul brand turistic al României a fost lansat, joi, la Shanghai, în prezenţa miniştrilor Elena Udrea şi Teodor Baconschi şi a foştilor sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Noul brand conţine sloganul “Explore the Carpathian garden” şi un element grafic reprezentat de o frunză. Acest din urmă logo a stârnit controverse în presa românească după ce s-a descoperit că seamănă izbitor cu cel al unei companii britanice de transport şi că poate fi achiziţionat de pe Internet cu doar 250 de euro, în timp ce Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a ales să plătească aproape 900.000 de euro. Ce reprezintă, însă, acest proaspăt-lansat brand? Explicaţiile apar pe site-ul MDRT, de unde putem afla şi care au fost paşii pentru realizarea acestuia.

În prezentarea brandul turistic al României se spune că acesta invită la explorarea unei aşa numite “grădinii carpatice”, în culorii vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu.

Culorile nu au fost alese la întâmplare, nuanţele de verde ar trebui să semnifice bogăţia naturală a pădurilor, a zonelor rurale şi a munţilor.

În centrul logoului apare scris cuvântul “România” scris de mână. Despre acest scris, autorii spun că este prietenos, are personalitate şi originalitate. Nimic nu e la voia întâmplării. Semnul circumflex de la litera “â”, în nuanţe de portocaliu şi galben, ar trebui să semnifice pentru cel care priveşte sloganul, vitalitate şi contrast.

Semnificaţia sloganului

Conform proiectului, sloganul este conceput din trei cuvinte care îndeamnă la explorarea României, singurul scris cu majusculă fiind cel care descrie cel mai bine, în opinia realizatorilor, obiectivele turistice ale ţării noastre – Carpathian.

Sloganul “Explore the Carpathian garden” este plasat în partea de jos a imaginii şi este scris într-un font mai comun, înclinat spre dreapta. Şi pentru acesta s-a folosit tot o nuanţă de verde, în timp ce fundalul este unul alb.

În partea dreaptă apare şi controversatul element grafic: o frunză verde.

Semnificaţia logo-ului

Potrivit celor care s-au ocupat de realizarea noului brand, logo-ul este format din două elemente grafice de culori şi semnificaţii diferite. Astfel, aflăm că partea verde “poate fi interpretată ca o formă de relief”, care “reflectă geografia României, în special Carpaţii”, sau poate fi interpretată “ca o frunză”.

“Frunza este un simbol puternic, primordial al naturii, al creşterii, prospeţimii, al vieţii. Frunza cu o semnificaţie specială în România: Un element omniprezent în folclorul românesc. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma “foaie verde” are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde, dincolo de semnificaţiile ei mai importante legate de natură pe care le va transmite pieţelor internaţionale, dacă este explicată, vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român”, se arată în documentul MDRT.

Cât priveşte partea albastră a logo-ului, aceasta poate reprezenta fie apa, fie cerul.

“Conotaţii mai puternice cu apa. Susţine excelent produsele turistice cheie de la natura sălbatică şi parcuri naturale la turismul de sănatate şi wellness. Posibilele descrieri simbolice ar putea merge în două direcţii. A) Este un râu (ex. Dunărea) la poalele unei forme de relief (ex. Carpaţii). B) Este nervul/nervura frunzei, plină de prospeţime şi apa curată ce ţine frunza în viaţă, proaspătă, în creştere”, se arată în descrierea brandului.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a emis, joi, un comunicat de presă în care face câteva precizări referitoare la noul brand turistic al României lansat la Shanghai. Precizările vin după ce presa din România a sesizat faptul că elementul grafic din noul brand seamănă izbitor cu cel al unei companii de transport
din Marea Britanie.

În comunicatul MDRT se precizează că noul brand a fost realizat în baza unui contract de servicii adjudecat către asocierea THR-TNS, în cadrul unei licitatii internationale. Ministerul precizează că firma selectată a construit branduri de turism pentru tări ca Argentina, Spania, Croatia.

Totodată, MDRT menţionează că Ministerul s-a asigurat că elementele brandului sunt înregistrate la OSIM.

Mai mult despre brand-ul de tara AICI

Sursa: Antena 3

Sursa Foto: MDRT, Victor Roncea

2 Comments

  • Ana Maria
    mai 23, 2013

    Toate elementele logo-ului sunt discutabile, dar un lucru ar trebui sa fie modificat neaparat si anume felul in care e scris numele tarii!
    Se face aici http://nazone.ro/ o propunere si cred ca ar trebui sa se tina cont de asta

      (Quote)

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 29 iulie, 2017 | 0 comentarii | 241 vizualizari | 2 voturi

Publicatia AgroStandard lanseaza Studiul de piata „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza de acest fel realizata vreodata in Romania. Studiul a fost realizat urmare a solicitarilor venite din partea mediului de afaceri, data fiind absenta informatiilor oficiale cu privire la fondul funciar din tara noastra, precum si a lipsei unor […]

Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2016 | 0 comentarii | 234 vizualizari | 0 voturi

Charles Simic Widespread ignorance bordering on idiocy is our new national goal. It’s no use pretending otherwise and telling us, as Thomas Friedman did in the Times a few days ago, that educated people are the nation’s most valuable resources. Sure, they are, but do we still want them? It doesn’t look to me as […]

Autor: Aciduzzul | 6 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1634 vizualizari | 5 voturi

Marius Serban Se pare ca romanii nu invata nimic, dar absolut nimic, din greselile trecutului. Exista similaritati intre “revolutia” de acum 26 de ani si miscarile de protest din 2015 din Piata Universitatii. Ambele evenimente au aparut pe un fond de revolta mocnita a unor mase extinse de oameni, ambele au fost declansate de incidente […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 248 vizualizari | 2 voturi

Marius Serban Incet-incet Piata Universitatii incepe sa semene cu protestele de acum cativa ani care au debutat furtunos, insa, s-au fasait lamentabil, dirijate cu finete de manipulatorii serviciilor secrete. OK, ati dat jos niste neobolsevici patetici, reprezentantii unui sistem corupt, bolnav, un cancer care macina incet Romania. Pana aici este bine! Dar, de ce nu […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1401 vizualizari | 3 voturi

Victor Roncea Am mai scris despre uriaşele sume de bani vehiculate de agenţi sub steag străin care pretind că lucrează “non-profit” în regim de “voluntariat”, pentru te miri ce: de la salvat balenele din Marea Neagră (chiar şi cele care SAR pe la TV) la salvat interesele noului KGB, bine reprezentate de “Reţeaua Deschisă” a […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2018 © BadPolitics