Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
septembrie 27, 2020, 6:11 am
Senin
Senin
14°C
Presiunea: 1000 mb
Umiditate: 82%
Vânt: 14 km/h V
Răsarit: 7:09 am
Apus: 7:03 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Editorialele editiei
Isi bate joc iar cineva de astia sau e mai mult de atat? Semnificaţia noului brand turistic: “Foaia verde”, spiritul amabil şi pur al poporului român
Aciduzzul | 29 iulie, 2010 | 2 comentarii | 333 vizualizari |
(2 voturi )

Este pur si simplu halucinant ce se intampla la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT). Un logo penibil, plin de simboluri postmoderne de-a dreptul dubioase a costat nici mai mult nici mai putin de 900.000 de euro. Este mult, este putin? Cine poate sti cand este vorba despre arta si despre banii statului? Apropos, va mai arde de solidaritate sociala? Trecand peste ridicolul faptului ca aceasta frunza putea fi cumparata cu cativa euro de pe internet (si probabil ca asa a fost, daca nu a fost furat de-a dreptu-Vezi Foto) sunt de-a dreptul consternante explicatiile estetilor de la MDRT cu privire la semnificatiile crepusculare ale acestei frunze teribile care se pare ca este emblematica pentru Romania. Frunza cu pricina “invită la explorarea unei aşa numite grădinii carpatice, în culorii vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu”.

Culorile nu au fost alese la întâmplare; “nuanţele de verde ar trebui să semnifice bogăţia naturală a pădurilor, a zonelor rurale şi a munţilor”.
În centrul logoului apare scris cuvântul “România” scris de mână. Despre acest scris, autorii spun că “este prietenos, are personalitate şi originalitate”. Nimic nu e la voia întâmplării. Semnul circumflex de la litera “â”, în nuanţe de portocaliu şi galben, ar trebui să semnifice pentru cel care priveşte sloganul, vitalitate şi contrast.
NO COMMENT!

“Foaia verde”, spiritul amabil şi pur al poporului român

Noul brand turistic al României a fost lansat, joi, la Shanghai, în prezenţa miniştrilor Elena Udrea şi Teodor Baconschi şi a foştilor sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. Noul brand conţine sloganul “Explore the Carpathian garden” şi un element grafic reprezentat de o frunză. Acest din urmă logo a stârnit controverse în presa românească după ce s-a descoperit că seamănă izbitor cu cel al unei companii britanice de transport şi că poate fi achiziţionat de pe Internet cu doar 250 de euro, în timp ce Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a ales să plătească aproape 900.000 de euro. Ce reprezintă, însă, acest proaspăt-lansat brand? Explicaţiile apar pe site-ul MDRT, de unde putem afla şi care au fost paşii pentru realizarea acestuia.

În prezentarea brandul turistic al României se spune că acesta invită la explorarea unei aşa numite “grădinii carpatice”, în culorii vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu.

Culorile nu au fost alese la întâmplare, nuanţele de verde ar trebui să semnifice bogăţia naturală a pădurilor, a zonelor rurale şi a munţilor.

În centrul logoului apare scris cuvântul “România” scris de mână. Despre acest scris, autorii spun că este prietenos, are personalitate şi originalitate. Nimic nu e la voia întâmplării. Semnul circumflex de la litera “â”, în nuanţe de portocaliu şi galben, ar trebui să semnifice pentru cel care priveşte sloganul, vitalitate şi contrast.

Semnificaţia sloganului

Conform proiectului, sloganul este conceput din trei cuvinte care îndeamnă la explorarea României, singurul scris cu majusculă fiind cel care descrie cel mai bine, în opinia realizatorilor, obiectivele turistice ale ţării noastre – Carpathian.

Sloganul “Explore the Carpathian garden” este plasat în partea de jos a imaginii şi este scris într-un font mai comun, înclinat spre dreapta. Şi pentru acesta s-a folosit tot o nuanţă de verde, în timp ce fundalul este unul alb.

În partea dreaptă apare şi controversatul element grafic: o frunză verde.

Semnificaţia logo-ului

Potrivit celor care s-au ocupat de realizarea noului brand, logo-ul este format din două elemente grafice de culori şi semnificaţii diferite. Astfel, aflăm că partea verde “poate fi interpretată ca o formă de relief”, care “reflectă geografia României, în special Carpaţii”, sau poate fi interpretată “ca o frunză”.

“Frunza este un simbol puternic, primordial al naturii, al creşterii, prospeţimii, al vieţii. Frunza cu o semnificaţie specială în România: Un element omniprezent în folclorul românesc. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma “foaie verde” are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre însăşi natura sufletului românesc. Frunza verde, dincolo de semnificaţiile ei mai importante legate de natură pe care le va transmite pieţelor internaţionale, dacă este explicată, vorbeşte despre spiritul amabil şi pur al poporului român”, se arată în documentul MDRT.

Cât priveşte partea albastră a logo-ului, aceasta poate reprezenta fie apa, fie cerul.

“Conotaţii mai puternice cu apa. Susţine excelent produsele turistice cheie de la natura sălbatică şi parcuri naturale la turismul de sănatate şi wellness. Posibilele descrieri simbolice ar putea merge în două direcţii. A) Este un râu (ex. Dunărea) la poalele unei forme de relief (ex. Carpaţii). B) Este nervul/nervura frunzei, plină de prospeţime şi apa curată ce ţine frunza în viaţă, proaspătă, în creştere”, se arată în descrierea brandului.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a emis, joi, un comunicat de presă în care face câteva precizări referitoare la noul brand turistic al României lansat la Shanghai. Precizările vin după ce presa din România a sesizat faptul că elementul grafic din noul brand seamănă izbitor cu cel al unei companii de transport
din Marea Britanie.

În comunicatul MDRT se precizează că noul brand a fost realizat în baza unui contract de servicii adjudecat către asocierea THR-TNS, în cadrul unei licitatii internationale. Ministerul precizează că firma selectată a construit branduri de turism pentru tări ca Argentina, Spania, Croatia.

Totodată, MDRT menţionează că Ministerul s-a asigurat că elementele brandului sunt înregistrate la OSIM.

Mai mult despre brand-ul de tara AICI

Sursa: Antena 3

Sursa Foto: MDRT, Victor Roncea

2 Comments

  • Ana Maria
    mai 23, 2013

    Toate elementele logo-ului sunt discutabile, dar un lucru ar trebui sa fie modificat neaparat si anume felul in care e scris numele tarii!
    Se face aici http://nazone.ro/ o propunere si cred ca ar trebui sa se tina cont de asta

      (Quote)

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 26 septembrie, 2020 | 0 comentarii | 31 vizualizari | 3 voturi

In Sectorul 6 din Bucuresti lupta reala la alegerile locale din 27 septembrie se da intre actualul primar Gabriel Mutu de la PSD si Ciprian Ciucu de la PNL-USR-Plus. Inutil de precizat ca ambele personaje sunt la fel de inutile, toxice, fara eficienta manageriala si complet lipsite de carisma. Daca Mutu este recunoscut pentru afacerile […]

Autor: Aciduzzul | 26 septembrie, 2020 | 0 comentarii | 31 vizualizari | 4 voturi

Ciprian Ciucu este, probabil, unul dintre cele mai toxice personaje din asa-zisa politica din Romania. Pentru astfel de indivizi se impune nu doar o verificare atenta din partea DNA, ci chiar introducerea expertizei psihiatrice obligatorii pentru aspirantii la functii politice. Evident, niciuna dintre acestea nu este posibila in actualul context politic. Candidatul PNL sustinut si […]

Autor: Aciduzzul | 7 septembrie, 2020 | 1 comentarii | 57 vizualizari | 4 voturi

Se pare ca, dupa migratia in masa a baronilor si baronasilor PSD catre PNL, partidul din urma a prins din zbor si cateva dintre obiceiurile primului. Asa se face ca, primarul PNL dintr-o comuna obscura din judetul Arges, Albestii de Muscel, Mihai Catalin Manta, s-a gandit sa-si asigure un nou mandat printr-o metoda sigura, validata […]

Autor: Aciduzzul | 24 mai, 2019 | 3 comentarii | 409 vizualizari | 5 voturi

“Alegerile” europarlamentare 2019, in fapt un jalnic exercitiu pseudoelectoral, reflecta cat se poate de clar faptul ca Romania este un stat esuat fara posibilitatea practica de a-si mai reveni. Asistam, de fapt, la o batalie intre diversele factiuni din serviciile secrete romanesti, in fapt doar niste reminiscente bolsevico-securistoide sau neomarxiste extrem de toxice, simple anexe […]

Autor: Aciduzzul | 24 mai, 2019 | 0 comentarii | 292 vizualizari | 4 voturi

Miza “alegerilor” europarlamentare 2019 este, din perspectiva papusarilor locali si a sefilor lor alogeni, una cat se poate de simpla: cati imbecili vor mai fi vrajiti de necesitatea de a-si exercita “dreptul” de vot in numele democratiei, in perspectiva urmatoarelor “alegeri”, prezidentiale, parlamentale si locale. Prostilor, evident, nu le spune nimeni cui foloseste acesta iesire […]

Voturi
Vizualizari
Comentarii
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2020 © BadPolitics