Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
octombrie 16, 2018, 9:22 pm
Senin
Senin
15°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 51%
Vânt: 0 km/h VNV
Răsarit: 7:31 am
Apus: 6:30 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Tehnici de manipulare
Legile Persuasiunii – Legea Asocierii (6)
Aciduzzul | 2 ianuarie, 2010 | 0 comentarii | 278 vizualizari |
(1 voturi )

superstarsCe au in comun Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi? Probabil ca fiecare roman care nu se uita prea des la televizor va da acelasi raspuns: sportul! Un raspuns mai complet si mai nuantat ar trebui sa includa in mod evident si un alt domeniu: publicitatea! Legea asocierii spune: tindem sa agream produsele, serviciile sau ideile care sunt sustinute de alti oameni pe care ii simpatizam sau respectam. In consecinta, cresc substantial sansele sa achizitionam acele produse promovate de oamenii care ne plac. Specialistii in marketing stiu foarte bine acest lucru. Numele celor trei mari sportivi promoveaza anumite produse si servicii pe piata romaneasca. Acestea se vand pentru ca in mintea consumatorului imaginea vedetei se asociaza cu produsul si il propulseaza. Astfel, mecanismul psihologic natural prin care facem asocieri intre obiecte si oameni este folosit in procesul de convingere a consumatorilor.

Tot in lumea sportului, dar la alt nivel, baschetbalistul Michael Jordan a semnat cu producatorul de moda Calvin Klein un contract de 40 de milioane de dolari. Este o suma mare? Suma este fireasca daca ne gandim la aprecierea de care se bucura Jordan in intreaga lume. Se spune ca Jordan a primit doi centi pentru fiecare persoana care il cunoaste si apreciaza…

Un alt exemplu al legii asocierii sunt campaniile antidrog. De multe ori acestea sunt insotite de concerte in care idolii adolescentilor insereaza mesaje impotriva consumului de droguri. S-ar putea obtine acelasi efect daca parintii le-ar cere intr-un glas sa evite drogurile? Nu! Exemplele pe care le ofera cantaretii la moda (a caror imagine este asociata cu lupta antidroguri) sunt mult mai convingatoare.

In politica, actori, sportivi sau oameni de stiinta sunt considerati “achizitii” foarte importante pentru partidele in care intra. Ei aduc un plus de imagine pentru ca partidul respectiv se asociaza cu imaginea “vedetei”. Strategii din marketingul politic stiu foarte bine acest lucru si profita din plin de el. Este suficient sa arunci o privire in parlament ca sa te convingi de acest fapt.

Efectul invers al legii asocierii

Ca oricare dintre legile persuasiunii, legea asocierii nu este nici buna, nici rea. Ea poate functiona in folosul tau sau impotriva ta. De exemplu, daca organizezi o conferinta cu un invitat din strainatate, iar acesta nu convinge publicul, beneficiul de imagine pe care il asteptai va fi de fapt un “beneficiu negativ”. In politica se intampla la fel. Oricat de renumit ar fi un cantaret, odata ajuns deputat sau senator ar fi de dorit sa stie cateva lucruri despre politica. Altfel, imaginea lui va fi “sifonata” si, odata cu ea, imaginea partidului din care provine va avea de suferit.

Pentru cel care isi asociaza imaginea cu un produs, legea va functiona favorabil pentru el atunci cand produsul “confirma” asteptarile consumatorilor. Daca dimpotriva, le infirma, nu numai produsul va pierde increderea consumatorilor, dar si cel care l-a promovat va pierde din popularitate. De aceea, vedetele selecteaza atent produsele la a caror promovare participa. Ele nu doresc sa isi strice propria imagine asociindu-se cu un produs prost.
Ce sa faci cu legea asocierii?

Imaginea ta personala

O vorba din popor spune cam asa: spune-mi cu cine te insotesti ca sa iti spun cine esti. Acest proverb surprinde legea asocierii in actiune. Imaginea ta sau “brandul” tau personal poate fi foarte mult sustinut(a) de oamenii in compania carora te afli. Este de dorit sa gasesti contexte in care sa “te insotesti” cu oamenii pe care ii admiri si ii respecti. Nu va trece mult timp si vei incepe sa fii perceput(a) ca ei.

Produsele sau serviciile tale

Sa presupunem ca ai scris o carte si nu te poti hotari cum sa o publici. O varianta ar fi sa o publici pe cont propriu. Alta varianta ar fi sa cauti o editura care promoveaza domeniul tau de interes. In al doilea caz, beneficiezi de asocierea numelui tau cu numele editurii, lucru foarte important in decizia unui potential cumparator de a cumpara cartea.

Vanzarile de carti sunt stimulate substantial si de marturiile scrise care apar pe primele pagini. Cei care dau aceste marturii sunt la randul lor autori de carti sau persoane publice. Si aici este vorba tot de legea asocierii. Este suficient sa deschizi o carte de dezvoltare personala cum este “Eficienta in 7 trepte”, de Stephen Covey pentru a vedea marturiile. Sunt 6 pagini de marturii de sustinere a cartii in deschiderea acesteia.

Chiar daca nu ai scris o carte, ci numai un articol, ai grija unde publici acel articol. Datorita legii asocierii, vei avea un beneficiu daca publici intr-o revista importanta, alaturi de alti autori cunoscuti.

In concluzie, este foarte important sa iti construiesti o imagine buna. Aceasta imagine trebuie sustinuta de realitate pentru ca potentialilor clienti sa nu le fie inselate asteptarile(eviti astfel efectul invers al legii asocierii). Cu aceasta coonditie indeplinita, asociaza-ti imaginea ta sau a produselor tale cu persoane sau produse de calitate cel putin egala. Rezultatele nu se vor lasa asteptate!

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 901 vizualizari | 3 voturi

Faptul că dispozitivele psihotronice au ajuns atât de avansate încât pot menține într-o stare de letargie populația unei întregi țări, de exemplu, nu mai reprezintă o surpriză pentru cei avizați…Desigur, foarte mulți v-ați întrebat probabil cum de este posibil ca într-o țară ca România, jefuită și umilită de decenii, oamenii să nu fie în stare […]

Autor: Aciduzzul | 20 octombrie, 2014 | 0 comentarii | 553 vizualizari | 4 voturi

Inainte de 1989, nici un procuror nu ajungea sef daca nu era instruit special la scoala Securitatii de la Bran, dezvaluie ex-procurorul Alexandru Pantea intr-un amplu interviu pe care il publicam incepand de astazi in “Romania libera”. La scoala Securitatii de la Bran, tinerii procurori erau invatati sa fabrice probe, sa santajeze, sa aresteze, sa […]

Autor: Aciduzzul | 21 august, 2013 | 0 comentarii | 745 vizualizari | 5 voturi

Autor: Aciduzzul | 25 iunie, 2013 | 0 comentarii | 1082 vizualizari | 8 voturi

Crearea de frica ignoranta si confuzie A castiga lupta pentru atentie – A se capta cu orice pret atentia respectivilor si a-i determina sa faca ce vrei tu! A crea nevoile lor si a-i ajuta apoi sa le acopere (Este vechea sintagma a lui Nietzsche :” Daca vrei ca lumea sa-ti fie recunoscatore, nu le […]

Autor: Aciduzzul | 10 mai, 2013 | 11 comentarii | 3866 vizualizari | 16 voturi

Parcurgând presa “românească” zi cu zi, e imposibil să nu ne fi recunoscut tacticile de control și manipulare descrise mai jos. Până și Lumea după Eufrosin, umilă cum e, suferă de prezența unora a căror misiune esste intoxicarea și dezbinarea. Să îi recunoaștem, cu tacticile lor murdare cu tot și prin această cunoaștere, să îi […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2018 © BadPolitics