Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
octombrie 16, 2018, 10:10 pm
Senin
Senin
13°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 62%
Vânt: 0 km/h N
Răsarit: 7:31 am
Apus: 6:30 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Editorialele editiei
Pay-per-view news & television, ori despre inca o idee trasnita in vremuri de criza (Starea presei)
Aciduzzul | 18 noiembrie, 2009 | 0 comentarii | 181 vizualizari |
(1 voturi )

Pay-per-ViewDaca nu am fi intrat in criza, probabil ca nu am fi discutat niciodata despre aceasta initiativa, pornita, pare-se, de la miliardarul Murdoch. Insusi faptul ca aceasta idee a plecat de la Rupert, un om care are atat de multi bani, incat isi permite sa piarda multi bani si sa mai si faca din aceasta si un fapt de presa, si un model de marketing de piata, spune multe despre cine anume ar putea profita de pe urma unei introduceri pe scara larga a metodei platii-pe-vizionare de material de presa. Sa luam la intamplare o televiziune din Romania, care face parte dintr-un trust de presa ce are si publicatii pe print.

E clar, avem de ales azi intre Dan Voiculescu si Sorin Ovidiu Vantu. Deocamdata nu este cazul, dar sa zicem ca il apuca amocul pe “Felix Motanul” si-si pune pay-per-view la Antena 3 (ca tot a lansat, cu website-ul GSP TV, acest sistem, pentru vizionarea clipurilor video postate pe acest website).

Pentru mine este clar ca, avand in vedere lipsa de discernamant cvasi-generala a romanului mediu care se uita la A3 si Realitatea TV, a doua zi dupa ce A3 devine un fel de HBO al televiziunilor de stiri din Romania noua din zece telespectatori se vor uita pe Realitatea TV. Gandirea va fi urmatoarea: “Au pus vama? Nici o problema, o sa ma uit la ceilalti, si-asa si unii, si altii bat campii cam la fel”. Trecem peste faptul ca, atunci cand bat campii, cei de la A3 o fac intr-un fel, iar cei de la Realitatea TV altfel.

Ideea este ca, asemanator, astfel de transgresii de consumatori intre marii actori ai pietei mass-media se pot produce si de la un mare website la altul (de exemplu, de la Realitatea.net la Antena3.ro), ori de la un cotidian cu website atasat, ca vagonul la locomotiva, la altul (de exemplu, de la Gandul.info la EvZ.ro). Exemplele pot continua.

Cel care introduce pay-per-view trebuie sa aiba destui bani, incat sa-si permita sa piarda mult, pana cand incep sa-i intre vizitatori, ori chiar sa piarda de tot, daca nu se fixeaza pe un segment de piata destul de mare pentru a castiga din aceasta si a putea sa aduca si putina reclama ce se mai poate aduce.

Daca nu te cheama WSJ.com, ori Stratfor.com, este destul de greu sa ai clienti atat de fideli si de dedicati, care sa aiba atat de stringenta nevoie de tine, incat sa te plateasca pentru a nu pierde ceea ce ii dai. Produsul tau de linie, mediocru, este oferit oricum si de cel putin alti doi-trei actori de pe aceeasi piata. Daca nu ti-ai format un portofoliu de clienti care nu pot fara tine, degeaba incerci acum sa iei bani pe ceea ce ai dat pana acum pe gratis.
Problema aceasta nu se ridica, daca nu aparea reflectarea crizei in lumea add-makerilor, care nu mai aduc acum decat sub o treime din banii pe care ii aduceau acum un an (in cel mai bun caz), prin regiile de publicitate.

Tipii ca Murdoch au fost obligati sa gandeasca asa: “De unde scot eu banii pe care nu mi-i mai da regia de publicitate?”. Din acest moment, au inceput aberatiile. Rupert & Co. aveau mai multe posibilitati. Cea mai logica era sa creasca valoarea produselor oferite, adica sa faca presa de mai buna calitate.

Adica: decat sa dea reteta de cretinizare a omului, formata din sange pe pereti, bombe si sex, sa ofere programe pentru a caror realizare trebuie sa-ti pui mintea la contributie, iar cei care le urmaresc incep sa gandeasca. Edward R. Murrow avea dreptate. Nu, in loc sa faca aceasta, marii bosi media se gandesc cum sa stoarca banuti putini de la multi consumatori, ca in asigurari, visand astfel la formarea unor mari palarii de bani.

Sursa: Starea presei

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 29 iulie, 2017 | 0 comentarii | 241 vizualizari | 2 voturi

Publicatia AgroStandard lanseaza Studiul de piata „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza de acest fel realizata vreodata in Romania. Studiul a fost realizat urmare a solicitarilor venite din partea mediului de afaceri, data fiind absenta informatiilor oficiale cu privire la fondul funciar din tara noastra, precum si a lipsei unor […]

Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2016 | 0 comentarii | 234 vizualizari | 0 voturi

Charles Simic Widespread ignorance bordering on idiocy is our new national goal. It’s no use pretending otherwise and telling us, as Thomas Friedman did in the Times a few days ago, that educated people are the nation’s most valuable resources. Sure, they are, but do we still want them? It doesn’t look to me as […]

Autor: Aciduzzul | 6 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1633 vizualizari | 5 voturi

Marius Serban Se pare ca romanii nu invata nimic, dar absolut nimic, din greselile trecutului. Exista similaritati intre “revolutia” de acum 26 de ani si miscarile de protest din 2015 din Piata Universitatii. Ambele evenimente au aparut pe un fond de revolta mocnita a unor mase extinse de oameni, ambele au fost declansate de incidente […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 248 vizualizari | 2 voturi

Marius Serban Incet-incet Piata Universitatii incepe sa semene cu protestele de acum cativa ani care au debutat furtunos, insa, s-au fasait lamentabil, dirijate cu finete de manipulatorii serviciilor secrete. OK, ati dat jos niste neobolsevici patetici, reprezentantii unui sistem corupt, bolnav, un cancer care macina incet Romania. Pana aici este bine! Dar, de ce nu […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1401 vizualizari | 3 voturi

Victor Roncea Am mai scris despre uriaşele sume de bani vehiculate de agenţi sub steag străin care pretind că lucrează “non-profit” în regim de “voluntariat”, pentru te miri ce: de la salvat balenele din Marea Neagră (chiar şi cele care SAR pe la TV) la salvat interesele noului KGB, bine reprezentate de “Reţeaua Deschisă” a […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2018 © BadPolitics