Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
decembrie 16, 2017, 11:09 am
Ceaţă
Ceaţă
5°C
Presiunea: 1000 mb
Umiditate: 100%
Vânt: 0 km/h N
Răsarit: 7:46 am
Apus: 4:37 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Editorialele editiei
Programele de Revelion: Etnomanele si europretentii (EvZ)
Aciduzzul | 10 ianuarie, 2011 | 0 comentarii | 97 vizualizari |
(1 voturi )

Programele de Revelion ale principalelor televiziuni din Romania au fost ambalate pretenţios de experţii PR ai acestora, dar au oferit destule momente inadecvate si de prost-gust. Programele TV de Revelion s-au incadrat in nota deja tradiţionala: exces de manele, mici scenete umoristice si muzica de petrecere, genuri de succes pentru telespectatorul roman, “bombardat” si cu fete frumoase in toalete provocatoare. Ideea originala a TVR (transformarea se lectiei pentru Eurovision in program de Revelion) s-a dovedit nepopulara, astfel incat televiziunea publica a fost depasita de posturi precum Etno TV, Kanal D si, pe alocuri, National TV, asa cum a scris EVZ in editia din 3 ianuarie.

Manele “de toate genurile”

Gina Pistol, Andreea Mantea, Simona Sensual, Andreea Tonciu, Laurette alaturi de Liviu Varciu, Pavel Bratos, Nea Marin sau Jean de la Craiova – asta a oferit Pro TV in Maratonul de Revelion.

“Programul de Revelion nu e o emisiune pe care o urmaresti stand in fotoliu si uitandu-te la televizor. Trebuie sa fie o continuare a petrecerii din fiecare casa, sa poata fi urmarit in timp ce lumea mananca, danseaza, vorbeste. De aceea trebuie sa conţina foarte multa muzica, intrerupta doar de momente de comedie foarte scurte. Muzica trebuie sa fie de toate genurile, cu conditia sa fie dansabila, vesela, de petrecere”, a explicat producatorul Mona Segall.

Aceeasi reteta a folosit si postului de nisa Etno TV. “Lumea s-a saturat de glume rasuflate si se intoarce la valorile autentice. Romanii nu mai vor lucruri tampite la televizor, ci asculta muzica de calitate. Maratonul nostru a presupus difuzarea cantecelor a peste 60 de artisti consacrati”, ne-a spus Adriana Bahmuteanu.

Manelele si muzica de petrecere a adus locul patru in audienta si pentru Kanal D.

Vedete si pretentie de umor

Formula de succes a Antenei 1 (care, cu “Revelionul Recordurilor”, s-a batut pentru primul loc cu Pro TV) ne-a fost definita de Dan Negru: “Am mizat pe numele artistilor”, a spus el.

Apoi a adaugat: “Omul zapeaza mult de Revelion, notorietatea postului conteaza, dupa cum e important si vadul creat pe acel eveniment. Antena a creat acest vad timp de 10 ani, am obisnuit romani cu productii grandioase de Revelion, si asta devine o obisnuinta de consum in aceea noapte”.

Nae si Vasile, Tociu si Palade, Mihai Bendeac, Mircea Badea, Catalin Botezatu, Dinu Iancu Salajanu, Adrian Minune sau Andreea Balan s-au numarat printre cei care au urcat pe scena.

Atunci cand Eurovision nu rimeaza cu Revelion

TVR a incercat un Revelion atipic, live, care insa nu a reusit sa aduca audienta, clasand televiziunea publica abia pe locul sapte. “Asteptarile au fost mari. Am gandit prea european acest demers, am contat pe spiritul national al romanilor, pe faptul ca vor fi trup si suflet cu actiunea noastra, ca le va pasa de cei care lupta in ring, ca-si vor dori sa contribuie la alegere”, a explicat realizatoarea Marina Almasan.

“Nu orice program care nu dobandeste audienta scontata trebuie numit esec. Pana la urma, noi ne-am atins scopul, intr-un mod onorabil. Am ales o melodie frumoasa, care sa ne reprezinte ţara la finala Eurovision. Melodia a facut parte dintre favorite, publicul a cotat-o foarte bine. Juriul – nu mai vorbesc. Nu au fost vociferari peste limita normalitatii, nu au fost scandalurile obisnuite”, s-a consolat Almasan.

OPINIE

“Programele vulgare au avut succes”

Pentru analistul media Iulian Comanescu, lucrurile sunt simple: romanii sunt iubitori de manele.

Manelele. “Etno TV apare destul de sus, alaturi de Kanal D si Naţional, care au mers pe manele “cinstite”, fara sa pretinda ca fac altceva. E un anumit filon balcanic pe care ni-l negam din snobism si care acum se razbuna pe noi. Cam asta-i Romania si asta ii place sa asculte”.

Perdanti. “Marele perdant nu e doar TVR 1. As remarca pozitia foarte joasa a Realitatii TV, care a pus la cale paranghe lia aceea oribila de la mosia lui Mircea Dinescu. Asta o fi modelul BBC al lui Stelian Tanase? (….) A fost doar o secventa interesanta, de chef lugubru, matein, cea in care sase gealati carau tava cu somnul acela urias pe umeri, la cuptor, ca pe un mort la groapa. Dincolo de asta, programele vulgare au avut succes si pentru ca un anumit gen de petrecareti a inceput sa iasa in strada de Revelion, ca la Berlin sau la New York. (…) Revelionul in fata televizorului e cam «out» in Romania”.

Eurovision – Revelion. “Participantii la etapa nationala n-au cum fi altfel decat mediocri si plicticosi, or, daca faci nu stiu cate ore cu asa ceva, n-ai nici macar beneficiul ridicolului din talent show-urile gen Megastar. O idee gresita din plecare, pentru care am inteles de pe generic ca trebuie sa-i «multumim» Marinei Almasan”.

INVESTITII

Doua intrebari si aproape nici un raspuns de la cei implicati in realizarea programelor de Revelion

Am pus doua intrebari reprezentantilor celor catorva televiziuni care au performat de Revelion:

1. ce investitii s-au facut
2. de caţi oameni a fost nevoie pentru a realiza programele.

Raspunsurile au fost date, in general, cu foarte multa diplomatie.

Pro TV, rating 9,3%

Mona Segall, producator

1. “Decorul trebuie sa fie fastuos, luminos, de sarbatoare, ca atunci cand oamenii isi arunca ochii spre televizor sa simta atmosfera de Revelion”, ne-a raspuns indirect producatorul Mona Segall.

2. “In total au fost aproximativ 200 de oameni care au lucrat pentru programul «Star Maraton» de Revelion”.

Antena 1, rating 9,2%

Dan Negru, realizator

1. “Antena a creat acest vad timp de 10 ani, i-am obisnuit pe romani cu productii grandioase, spectaculoase de Revelion, si asta devine o obisnuinta de consum in acea noapte”.

2. “Mai bine de 200 de oameni au fost implicati in proiect, cu unii dintre ei chiar am inceput lunga serie a revelioanelor la Antena 1 acum 10 ani”.

TVR 1, rating 1,6%

Marina Almasanu, realizator

1. “Cifrele nu au relevanta pentru publicul larg. Va voi spune doar ca investitia in Selecţia nationala Eurovision 2011 a fost la nivelul celei din anul trecut, chiar daca durata transmisiei a fost dubla, chiar daca si preturile, de Revelion, sunt duble, chiar daca, simultan, a fost acoperit si programul de Revelion. Ca economist, pot spune ca s-a lucrat in conditii de eficienta economica deplina, ca sa nu mai vorbim de atragerea unor numerosi sponsori, dornici sa-si asocieze brandul cu evenimentul realizat de TVR (este si acesta un semnal foarte clar al calitaţii noastre – nu credeti?). Pacat, repet, ca rezultatele nu au fost cele dorite de noi si, poate, meritate de Eurovision”

2. Pentru ca transmisia s-a facut live, peste 700 de oameni au fost prezenti in instituţia din Dorobanti de Revelion.

Etno TV, rating 3,1%

Adriana Bahmuţeanu, manager

1. “Maratonul nostru a presupus difuzarea cantecelor a peste 60 de artisti consacrati (…) Pe langa muzica de calitate prezentata, echipa tanara care a lucrat la acest program a reprezentat un plus pentru succesul nostru. La minusuri putem incadra lipsa banilor, care nu ne-au permis sa avem decoruri spectaculoase. Nu ne asteptam sa fim atat de sus. Totusi, n-avem cum sa ne batem cu statii consacrate. Noi suntem un post mai mic, de nisa.”

2. Cu un buget “aproape de zero”, pro gramul de pe Etno TV a reusit sa se claseze pe locuri fruntase. “Cativa banuti pentru decoruri in propriul studio, inchirierea unei macarale, lumini si ceva de pus pe masa a fost suficient pentru a atrage telespectatorii”, a mai spus Bahmuţeanu. In aceste condiţii, televiziunea a scos si ceva profit din reclame, insa nu a fost cuantificat. “Am avut publicitate prin care ne-am scos banii, insa nu am facut calculele”.

Kanal D, rating 2,2%

Madalina Morosanu, Production Coordinator

1. “Un program de Revelion bine facut este intotdeauna rentabil, ca orice emisiune buna. Chiar daca nu-ti aduce venituri uriase imediat, ajuta la consolidarea pozitiei si imaginii statiei, lucru care pe termen lung iti aduce multe avantaje. In majoritatea business-urilor, in urma oricarei investitii nu se asteapta rezultate materiale majore imediate”.

2. “Aproximativ 70 de oameni au fost implicati in realizarea programului. Echipa Kanal D, formata de foarte mult timp, e bine inchegata si extrem de eficienta.”

Sursa: Evenimentul Zilei

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 29 iulie, 2017 | 0 comentarii | 132 vizualizari | 1 vot

Publicatia AgroStandard lanseaza Studiul de piata „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza de acest fel realizata vreodata in Romania. Studiul a fost realizat urmare a solicitarilor venite din partea mediului de afaceri, data fiind absenta informatiilor oficiale cu privire la fondul funciar din tara noastra, precum si a lipsei unor […]

Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2016 | 0 comentarii | 200 vizualizari | 0 voturi

Charles Simic Widespread ignorance bordering on idiocy is our new national goal. It’s no use pretending otherwise and telling us, as Thomas Friedman did in the Times a few days ago, that educated people are the nation’s most valuable resources. Sure, they are, but do we still want them? It doesn’t look to me as […]

Autor: Aciduzzul | 6 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1450 vizualizari | 5 voturi

Marius Serban Se pare ca romanii nu invata nimic, dar absolut nimic, din greselile trecutului. Exista similaritati intre “revolutia” de acum 26 de ani si miscarile de protest din 2015 din Piata Universitatii. Ambele evenimente au aparut pe un fond de revolta mocnita a unor mase extinse de oameni, ambele au fost declansate de incidente […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 188 vizualizari | 2 voturi

Marius Serban Incet-incet Piata Universitatii incepe sa semene cu protestele de acum cativa ani care au debutat furtunos, insa, s-au fasait lamentabil, dirijate cu finete de manipulatorii serviciilor secrete. OK, ati dat jos niste neobolsevici patetici, reprezentantii unui sistem corupt, bolnav, un cancer care macina incet Romania. Pana aici este bine! Dar, de ce nu […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1282 vizualizari | 3 voturi

Victor Roncea Am mai scris despre uriaşele sume de bani vehiculate de agenţi sub steag străin care pretind că lucrează “non-profit” în regim de “voluntariat”, pentru te miri ce: de la salvat balenele din Marea Neagră (chiar şi cele care SAR pe la TV) la salvat interesele noului KGB, bine reprezentate de “Reţeaua Deschisă” a […]

Voturi
Vizualizari
Comentarii
09 Dec 2017 | 0 comentarii | 64 vizualizari | 2 voturi
26 Noi 2017 | 0 comentarii | 439 vizualizari | 2 voturi
24 Noi 2017 | 0 comentarii | 89 vizualizari | 2 voturi
24 Noi 2017 | 0 comentarii | 31 vizualizari | 2 voturi
»
26 Noi 2017 | 0 comentarii | 439 vizualizari | 2 voturi
»
24 Noi 2017 | 0 comentarii | 89 vizualizari | 2 voturi
»
09 Dec 2017 | 0 comentarii | 64 vizualizari | 2 voturi
»
24 Noi 2017 | 0 comentarii | 31 vizualizari | 2 voturi
Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2017 © BadPolitics