Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
octombrie 22, 2017, 5:46 am
Ceaţă
Ceaţă
11°C
Presiunea: 1010 mb
Umiditate: 100%
Vânt: 4 km/h VSV
Răsarit: 7:39 am
Apus: 6:20 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Liste
Crin Antonescu vrea sa interzica nationalismul romanesc. Orbit de funcţia de la Palatul Cotroceni, Antonescu falsifică istoria românilor. PSD in consens absolut cu PNL impotriva romanilor. Parlamentul – o cangrena urata. LISTA senatorilor care au votat pentru interzicerea manifestărilor cu caracter legionar în România
Aciduzzul | 10 aprilie, 2014 | 0 comentarii | 300 vizualizari |
(2 voturi )

Crin Antonescu anunţă prigoana şi-i ameninţă cu puşcăria pe naţionaliştii români. Barbu îi cataloghează pe manifestanţii din Piaţa Universităţii drept neo-legionari. Când se va scoate la iveală adevărul despre martirii neamului românesc? În iunie anul acesta, înainte ca duhovnicul neamului să treacă la cele veşnice, părintele Iustin Pârvu a spus pe patul de moarte călugăriţelor prezente, că mai sunt 12 luni şi nu va mai fi linişte şi vor urma vremuri tulburi însoţite de prigoană asupra creştinilor români. Nu au trecut decât numai câteva luni de la prorocia stareţului de la mănăstirea Petru Vodă, că al doilea om în stat şi prezidenţiabilul Crin Antonescu, şeful Senatului României şi preşedintele PNL ameninţă organizaţiile naţionaliste din România cu prigoana şi puşcăria. Liderul PNL, Crin Antonescu, a anunţat că va depune o iniţiativă legislativă pentru modificarea şi completarea unei Ordonanţe de urgenţă din perioada gvernării Adrian Năstase, privind interzicerea “organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob” prin care „minimalizarea Holocaustului” se va pedepsi cu închisoarea.

Conform publicaţiei online Gândul, vor fi interzise şi simbolurile şi organizaţiile “cu caracter legionar”. Crin Antonescu a precizat că va cere o procedură de urgenţă în Parlament pentru această iniţiativă. „Între faptele, simbolurile şi organizaţiile interzise vor fi introduse şi acelea cu caracter legionar pentru a ţine cont de o realitate istorică…” Dacă venea de la preşedintele Traian Băsescu această aberaţie declarativă înţelegeam că e doar marinar şi nu ştie istorie, dar să genereze asemenea inepţii Crin Antonescu, care este la bază profesor de istorie, nu mă aşteptam.

Oricine cunoaşte istoria şi are lecturi bibliografice ştie clar că Mişcarea Legionară nu a fost o organizaţie fascistă, nazistă sau xenofobă. Legiunea Arhanghelul Mihail a fost o organizaţie politică naţionalistă şi creştină autentică, de factură ortodoxă, dar şi cu numeroşi membrii greco-catolici în Ardeal. Fondatorul Corneliu Zelea Codreanu nu a fost agreat de Adolf Hitler, ba mai mult, liderul Germaniei i-a preferat şi finanţat pe Octavian Goga şi Gheorghe Brătianu iar apoi l-a agreat pe generalul Ion Antonescu în timpul conflictului cu Horia Sima, comandantul M.L., în ianuarie 1941.

C.Z. Codreanu a fost asasinat la ordinul lui Carol al II-lea imediat după o întâlnire cu cancelarul german la cuibul acestuia din Alpii Bavarezi, când Hitler i-a dat de înţeles că nu agrează o mişcare naţionalistă creştină care nu poate fi controlată. În ianuarie 1941, Hitler i-a spus lui Antonescu că nu are încredere într-o mişcare politică de tip religios cum era M.L. şi că el ca şi conducătorul ţării ar folosi „statul ca o mitralieră” împotriva legionarilor. Ceea ce şi a făcut generalul Ion Antonescu când s-a reîntors la Bucureşti. Faptul că Mişcarea Legionară a fost desfiinţată şi membrii ei închişi în lagărele germane, mulţi alături de evrei, arată evident că aceasta nu avea nicio legătură ideologică reală cu fascismul şi nazismul.

În timpul „odioasei” guvernări legionare la Bucureşti a luat fiinţă Teatrul Evreiesc la iniţiativa poetului Radu Gyr. Fondatorul administrativ al Teatrului Evreiesc Baraşeum din Bucureşti a fost un poet cu funcţie administrativă în regimul legionar. După ce comuniştii cu ajutorul tancurilor sovietice au pus mâna pe putere la Bucureşti a început prigoana împotriva legionarilor. Tribunalul de la Nuremberg înfiinţat de Aliaţi a absolvit Mişcarea Legionară de orice crime de război şi de vreo legătură cu fascismul şi nazismul. În 1946, liderii legionari au trăit liberi şi netulburaţi în Occident. Horia Sima a încheiat o alianţă cu SUA şi cu ajutorul CIA au fost paraşutaţi, cu avioane americane, membrii ai Mişcării Legionare în Munţii Carpaţi să lupte cu arma în mână împotriva comunismului.

Paradoxal, nu PNŢ sau PNL în exil au colaborat cu NATO, ci Mişcarea Legionară a fost singura organizaţie politică, care a conlucrat cu structurile militare ale acestei alianţe militare.

În 1953 cu ocazia Festivalului Internaţional al Tineretului de la Bucureşti a fost paraşutat cu ajutorul avioanelor NATO un comando legionar condus de fratele scriitorului Traian Golea ca să pornească o revoltă a tinerilor din Bucureşti. În urma trădării spionilor KGB înfiltraţi în departamentul de stat american, membrii comandoului au fost prinşi şi executaţi.

Am făcut această scurtă incursiune istorică pentru ca să demantelez aberaţiile şi intenţiile de necrezut ale lui Crin Antonescu, care nu cunoaşte istoria contemporană, nici cât un elev de clasa a patra elementară. Crin Antonescu crede că va ajunge preşedintele României implementând o lege care încalcă adevărul istoric şi prefigurează o prigoană politică fără precedent după 24 de ani de la revoluţie. Dacă se aplică legea nedreaptă propusă de Crin Antonescu mii de membri ai unor organizaţii civice sau politice care se proclamă moştenitoare ale spiritualităţii Mişcării Legionare pot înfunda puşcăriile patriei pe criterii politice, ca în anii 50. Legea vizează o ţintă clară: asociaţii, organizaţii politice sau civice cu tradiţie naţional-creştină, ca Noua Dreaptă, Partidul „Totul Pentru Ţară”, Fundaţia „Ion Gavrilă Ogoranu” sau Fundaţia „Profesor George Manu”.

Este evident că domnul Crin Antonescu prost consiliat de mai noul său cirac în pregătirea prezidenţialelor aventurierul financiar Niels Schnecker se inspiră după modelul grecesc al arestări liderilor Partidului Zorii Aurii.

Ceea ce s-a întâmplat în Grecia am spus-o în scris că va crea un precedent de urmat şi în alte ţări. Numai că în România, Crin Antonescu greşeşte grav, deoarece dacă Zorii Aurii era o organizaţie ce se identifica ca neo-nazistă, grupările civice şi politice inspirate de spiritualitatea legionară sunt doar naţionaliste şi creştine, fără nici o legătură istorică sau ideologică cu nazismul, fascismul sau neo-nazismul. Crin Antonescu crede că dacă va face legi să bage oameni în puşcărie pe criterii politice este liberal şi va fi ales preşedinte se înşală amarnic. E doar o unealtă a unor interese economice dubioase, care urmăresc să-l discrediteze pe plan politic intern. Organizaţiile naţionaliste şi creştine nu-l vor ierta şi uita în ziua votului pentru preşedinţia României din 2014.

A fi român, a-ţi apăra ţara acolo unde te afli, a-ţi spune păsul, a lupta împotriva devalizării resurselor României, a fi demn şi hotărât va însemna catalogarea ca legionar. Oare ştiu toţi adevărata istorie legionară înainte de a vorbi şi de a-i eticheta pe românii noştri adevăraţi drept fascişti? După câte am învăţat eu – dincolo de manualele care mi s-au vârât pe gât -, curajul, cinstea, virtutea şi demnitatea naţională au fost apanajele mişcării legionare naţional-creştine.

Parlamentul României
Camera Deputaţilor
Grupul Parlamentar al Partidului Naţional Liberal
fax: (021)414 10 72; telefon: (021)414 10 70

Către,

Biroul Permanent al Senatului,

În temeiul art. 88 din Regulamentul Senatului şi al art. 74 alin. 4 din Constituţia României, republicată, vă înaintez, în vederea dezbaterii şi adoptării, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, însoţită de expunerea de motive.

Initiatori:

Crin Antonescu, senator PNL, Andrei Gerea, deputat PNL, George Scutaru, deputat PNL

EXPUNERE DE MOTIVE

1. Descrierea situatiei actuale
În anul 2002, Guvernul a adoptat Ordonanţa de urgenţă nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infraţiuni contra păcii şi omenirii.

Aşa cum se menţiona la acel moment în Nota de fundamentare a ordonanţei, “împiedicarea proliferării manifestărilor extremiste de tip fascist, rasist sau xenofob a constituit şi constituie o preocupare constantă a comunităţii internaţionale, atât la nivelul organismelor europene şi internaţionale, cât şi la nivelul legislaţiilor naţionale.

Prevenirea şi combaterea incitării la ură naţională, rasială sau religioasă corespund cerinţelor Uniunii Europene în domeniu, constituind, în acelaşi timp, un semnal pozitiv dat de statul român pentru combaterea rasismului, antisemitismului şi xenofobiei.

Ordonanţa de ugenţă nr.31/2002 a fost aprobată, cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2006.

Tot în anul 2006 articolele 8-11 din ordonanţă au fost abrogate prin Legea nr.278/2006 pentru modificarea şi completarea Codului Penal, precum şi pentru modificarea şi completarea altor legi.

Din experienţa de până acum privind utilizarea acestui act normativ, cazurile sau manifestările menţionate prin adrese, solicitări sau reclamaţii (plângeri) depuse la Parchet de către diverse entităţi, inclusiv Institutul “Elie Wiesel”, pasibile de a intra sub incidenţa acestui act normativ, au fost finalizate cu închiderea dosarului încă din faza de cercetare. Argumentele de respingere ale Ministrului Public au fost, în majoritatea cazurilor, bazate pe interpretări ale articolelor din lege în care se face referire la Holocaust. în aceste condiţii se impune o clară definire a “Holocaustului pe teritoriul României”.

Neajunsul textului în vigoare este că, deşi din punct de vedere istoric lucrurile sunt clare, negaţioniştii de astăzi găsesc scăpări prin faptul că teritoriile actuale ale României nu mai corespund cu cele administrate în acea perioadă de guvernele istorice. Prin urmare, considerăm că introducerea unei noi definiţii este de natură să înlăture atât neajunsurile juridice, cât şi să îndrepte un adevăr istoric constând în aceea că doar guvernele de la acea dată se fac vinovate de paticiparea la holocaust în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940-1944 şi nu trebuie aruncat stigmatul peste timp, nici asupra statului roman şi nici asupra generaţiilor ce au urmat perioadei în cauză.

în România, fascismul a luat denumirea de Mişcarea legionară sau titulaturi ale unor partide sub care aceasta a funcţionat până în ianuarie 1941 (Legiunea Arhanghelului Mihail, Garda de Fier, Totul pentru Ţară).

După decembrie 1989, mişcări, asociaţii sau partide politice şi-au revendicat ideologia legionară şi desfăşoară în spaţiul public acţiuni de promovare a ideilor legionare. Practica juridică a demonstrat că neincluderea termenului legionar într-o reglementare care se referă la riscurile ce le poate produce extrema dreaptă identificată numai ca fascism, facilitează promovarea imaginii Mişcării legionare ca mişcare naţionalistă diferită de fascism. Astfel, mişcarea legionară nu ar intra sub incidenţa unor reglementări limitative pentru extremismul de dreapta.

în România, două reglementări statuează specificul legionarismului ca parte din familia mişcărilor fasciste:
1. Legea 51/1991 privind siguranţa naţională a României, menţionează la art 3 lit h), acţiuni de inspiraţie legionară printre ameninţări la adresa siguranţei naţionale:

“h) iniţierea, organizarea, săvârşirea sau sprijinirea în orice mod a acţiunilor totalitariste sau extremiste de sorginte comunistă, fascistă, legionară sau de orice altă natură, rasiste, antisemite, revizioniste, separatiste care pot pune în pericol sub orice formă unitatea şi integritatea teritorială a României, precum şi incitarea la fapte ce pot periclita ordinea statului de drept. “

2. Decizia nr. 1.709 din 09 martie 2012, adoptată de înalta Curte de Casaţie şi Justiţie- Secţia I Civilă, în care se afirmă că “mişcarea legionară a fost în esenţă, organizaţie de tip paramilitar terorist, de orientare naţionalist fascistă, cu caracter mistic religios, violent anticomunist, dar, printre altele, şi antisemit.”

Tot din practică a rezultat necesitatea incriminării unor fapte săvârşite de persoane juridice în concordanţă cu cele stabilite de Codul penal în vigoare.

2. Schimbări preconizate

Prin proiectul de act normativ se propune:

-completarea titlului ordonanţei de urgenţă în sensul că aceasta se referă şi la “combaterea infracţiunilor”, nu doar la interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii ca până în prezent;
-interzicerea şi a faptelor, şi nu doar a organizaţiilor, simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob;
– includerea între faptele, simbolurile şi organizaţiile interzise şi a celor cu caracter legionar;
– introducerea definiţiei dată “ Holocaustului pe teritoriul României” astfel încât aceasta să includă “persecuţia sistematică şi anihilarea evreilor sprijinită de autorităţile şi instituţiile statului Român în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940-1944”
– circumstanţierea faptelor care nu constituie infracţiune în sensul prevăzut la art. 4. alin.(l) sau (2) dacă sunt săvârşite în interesul artei sau ştiinţei, cercetării ori educaţiei numai dacă acest interes este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi a valorilor fundamentale ocrotite, precum şi în respectul adevărului istoric general recunoscut, cu scopul de a nu fi repetată săvârşirea de alte infracţiuni contra păcii şi omenirii, crime de război sau crime contra umanităţii.
– Reformularea art. 5 din lege astfel încât să intre sub incidenţa legii atât fapta persoanei de a promova în public, cultul persoanelor vinovate de crime de război sau crime contra umanităţii, cât şi fapta de a promova în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe;
– introducerea unui nou articol art. 71 referitor la incriminarea unor fapte săvârşite de o persoană juridică, şi anume:

a) răspândirea, vânzarea sau confecţionarea de simboluri fasciste, rasiste ori xenofobe precum şi deţinerea, în vederea răspândirii a unor astfel de simboluri
b) utilizarea în public a simbolurilor fasciste, rasiste sau xenofobe.
c) promovarea în public a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii sau desfăşurarea în public a unei activităţi temporare sau permanente, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe
d) negarea în public a holocaustului ori a efectelor acestuia
Aceste fapte nu constituie infracţiuni dacă sunt săvârşite în interesul artei sau ştiinţei cercetării ori educaţiei şi interesul este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi a valorilor fundamentale ocrotite, precum şi în respectul adevărului istoric general recunoscut, cu scopul de nu fi repetate săvârşirea de alte infracţiuni contra păcii şi omenirii, crime de război sau crime contra umanităţii.

În cazul infracţiunilor săvârşite de persoana juridică, urmărirea penală se efectuează, în mod obligatoriu, de către procuror.

De asemenea se propune introducerea unei dispoziţii finale potrivit căreia “dispoziţiile prezentei legi se completează după caz cu dispoziţiile Codului Penal şi Codului de Procedură Penală, cu Legea nr. 31/ 1990 privind societăţile comerciale, republicată cu modificările şi completările ulterioare cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi cu Legea partidelor politice nr. 14/2003 cu modificările si completările ulterioare”.

În acest context trebuie să menţionăm faptul că Europa cunoaşte, în aceste zile, o recrudescenţă a mişcărilor neofasciste antidemocratice, periclitând, nu de puţine ori, liniştea socială. Totodată, zilele acestea, România comemorează Ziua Holocaustului, moment care ne îndeamnă, încă odată, la o reflecţie asupra tragediei şi atrocităţilor prin care a trecut poporul evreu, şi la găsirea acelor metode sau mecanisme legislative pentru a preveni relansarea ideilor rasismului, ale cultului urii şi dispreţului faţă de fiinţa umană.

Menţionăm faptul că, pentru elaborarea acestei propuneri legislative, am beneficiat de sprijinul specializat al Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”.

Faţă de cele prezentate vă supunem spre dezbatere şi adoptare această iniţiativă legislativă care – suntem convinşi – va beneficia de sprijinul instituţiilor statului cu atribuţii în domeniu, iar clasa politică, indiferent de apartenenţa doctrinară se va alătura acestui demers.

PARLAMENTUL ROMÂNIEI – CAMERA DEPUTAŢILOR – SENATUL

LEGE

pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii
Parlamentul adoptă prezenta lege.

ART. I – Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, publicată in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 28 martie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Titlul ordonanţei de urgenţă se modifică şi va avea următorul cuprins:
” Ordonanţă de urgenţă privind combaterea infracţiunilor şi interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii”.

2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

“Art.l – Pentru prevenirea şi combaterea incitării la ura naţională, rasială sau religioasă, la discriminare şi la săvârşirea de infracţiuni contra păcii şi omenirii, prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează interzicerea organizaţiilor, simbolurilor şi faptelor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii”.

3. La articolul 2, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

” a) prin organizaţie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se înţelege orice grup format din trei sau mai multe persoane, care îşi desfăşoară activitatea temporar sau permanent, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare.

rasiste sau xenofobe, precum ura şi violenţa pe motive etnice, rasiale sau religioase, superioritatea unor rase şi inferioritatea altora, antisemitismul, incitarea la xenofobie, recurgerea la violenţă pentru schimbarea ordinii constituţionale sau a instituţiilor democratice, naţionalismul extremist. în această categorie pot fi incluse organizaţiile cu sau fără personalitate juridică, partidele şi mişcările politice, asociaţiile şi fundaţiile, societăţile comerciale, precum şi orice alte persoane juridice care îndeplinesc cerinţele prevăzute la prezenta literă;

b) prin simboluri fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe se înţelege: drapelele, emblemele, insignele, uniformele, sloganurile, formulele de salut, precum şi orice alte asemenea însemne, care promovează ideile, concepţiile sau doctrinele prevăzute la lit. a)”

4. La articolul 2, după lit. d) de se introduce o nouă literă, litera d1), care va avea următorul cuprins:
” d1) prin Holocaust pe teritoriul României se înţelege persecuţia sistematică şi anihilarea evreilor sprijinită de autorităţile şi instituţiile statului român în teritoriile administrate de acestea în perioada 1940 – 1944.”

5. La articolul 3, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

” (1) Constituirea unei organizaţii cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.

(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi aderarea la o organizaţie cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob, precum şi sprijinirea sub orice formă a unei organizaţii având acest caracter”.

6. La articolul 4, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

“(1) Confecţionarea, vânzarea, răspândirea, precum şi deţinerea în vederea răspândirii de simboluri fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi.”

“(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe.”

” (3) Nu constituie infracţiune fapta prevăzută la alin.(l) sau (2), dacă este săvârşită în interesul artei sau ştiinţei, cercetării ori educaţiei şi interesul este exprimat în sensul protecţiei drepturilor omului şi libertăţilor fundamentale ale omului şi al prevenirii şi combaterii incitării la ură naţională, rasială sau religioasă, la discriminare şi la săvârşirea de infracţiuni contra păcii şi omenirii. “

” Art. 5 – Fapta persoanei de a promova, în public, cultul persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii , crime de război sau crime contra umanităţii, precum şi fapta de a promova, în public, idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe, în sensul dat de art. 2 lit. a) din prezenta ordonanţă de urgenţă, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani şi interzicerea unor drepturi”.

8. Articolul 6 se modifică şi se completează şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. (1) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a Holocaustului, aşa cum este definit în prezenta lege, ori a efectelor acestuia, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.

(2) Negarea, contestarea, aprobarea, justificarea sau minimalizarea în mod evident, prin orice mijloace, în public, a genocidului, a crimelor contra umanităţii şi a crimelor de război, astfel cum sunt definite în dreptul internaţional, în Statutul Curţii Penale Internaţionale şi în Carta Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, şi recunoscute ca atare printr-o hotărâre definitivă a Curţii Penale Internaţionale, a Tribunalului Militar Internaţional înfiinţat prin Acordul de la Londra, la data de 8 august 1945, a Tribunalului Penal Internaţional pentru fosta Iugoslavie, a Tribunalului Penal Internaţional pentru Ruanda sau a oricărui alt tribunal penal internaţional înfiinţat prin instrumente internaţionale relevante şi a căror competenţă este recunoscută de statul român, ori a efectelor acestora, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.”

(3) Săvârşirea faptelor prevăzute la alin (1) Şi (2) prin intermediul unui sistem informatic constituie infracţiune Şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.”

9. După articolul 7 se introduce un nou articol, art. 71 cu următorul cuprins:

“Art. 71 – (1) Constituie infracţiuni şi se sancţionează conform art. 531 şi 532 Codul Penal coroborate cu dispoziţiile prevăzute de Capitolul IV1 (art. 711 – 71[1][1][1] Codul Penal) următoarele fapte săvârşite de o persoană juridică:

a) utilizarea în public a simbolurilor fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;

b) promovarea în public a cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii sau desfăşurarea în public a unei activităţi, temporare sau permanente, în scopul promovării ideilor, concepţiilor sau doctrinelor fasciste, legionare, rasiste ori xenofobe;

(2) în cazul infracţiunilor săvârşite de persoana juridică, urmărirea penală se efectuează, in mod obligatoriu, de către procuror.”

10.Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins: ” Art. 12 – Se interzice ridicarea sau menţinerea în locuri publice, cu excepţia muzeelor, a unor statui, grupuri statuare, plăci comemorative, referitoare la persoanele vinovate de săvârşirea infracţiunilor contra păcii şi omenirii.”

11. După capitolul IV- se introduce un nou capitol, Capitolul IV1 – Dispoziţii finale şi tranzitorii, cu următorul cuprins:

” Capitolul IV1 – Dispoziţii finale şi tranzitorii – Dispoziţiile articolului 71, după intrarea în vigoare a Legii 286/2009 privind Codul Penal, se aplică în conformitate cu articolele 136 şi 138 din Codul Penal şi se completează, după caz, cu dispoziţiile Codului de Procedură Penală, cu Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare şi cu Legea partidelor politice nr. 14/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Orice dispoziţii contrare se abrogă.”

ART. II – Legea nr. 107/2006 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovării cultului persoanelor vinovate de săvârşirea unor infracţiuni contra păcii şi omenirii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 377 din 3 mai 2006, va fi republicată, dându-se textelor o nouă numerotare. Orice dispoziţii contrare se abrogă.

Lista senatorilor care au votat pentru interzicerea manifestărilor cu caracter legionar în România
Un număr de 87 senatori au votat, ieri, pentru interzicerea manifestărilor cu caracter legionar pe teritoriul României, proiect iniţiat de preşedintele PNL, Crin Antonescu. Interesant este că deşi liberalii au iniţiat proiectul, aceştia nu s-au prezentat în plenul Senatului să-l susţină prin vot.

Tot interesant este faptul că proiectul a fost respins iniţial de către Comisia juridică, însă raportul de respingere a fost înlocuit recent cu unul de aprobare.

Dintre cei care au votat pentru interzicerea manifestărilor cu caracter legionar, doi sunt clujeni: Laszlo Attila (UDMR), fostul viceprimar al oraşului Cluj-Napoca, respectiv Alexandru Cordoş (PSD).

În fundamentarea proiectului se arată că fascismul a luat denumirea de Mişcarea legionară în România, precum şi a unor partide care au funcţionat până în 1941.

“După decembrie 1989, mişcări, asociaţii sau partide politice şi-au revendicat ideologia legionară şi desfăşoară în spaţiul public acţiuni de promovare a ideilor legionare. Practica judiciară a demonstrat că neincluderea termenului legionar într-o reglementare care se referă la riscurile ce le poate produce extrema dreaptă identificată numai ca fascism, facilitează promovarea imaginii Mişcării legionare ca manifestare naţionalistă diferită de fascism”, adaugă Crin Antonescu.

Deşi senatorii au aprobat proiectul, Camera Deputaţilor este for decizional.

Iovescu Ioan
Păunescu Teiu
Ilieşiu Sorin
Marian Valer
Pelican Dumitru PC
Mihai Cristian-Dănuţ PC
Anghel Cristiana-Irina PC
Nistor Vasile PC
Niţă Mihai PC
Vâlcov Darius-Bogdan PSD
Donţu Ovidiu-Liviu PSD
Tămagă Constantin PSD
Coca Laurenţiu Florian PSD
Bereanu Neculai PSD
Rotaru Ion PSD
Marin Nicolae PSD
Cadăr Leonard PSD
Isăilă Marius Ovidiu PSD
Bodog Florian-Dorel PSD
Mutu Gabriel PSD
Mihăilescu Petru-Şerban PSD
Voinea Florea PSD
Agrigoroaei Ionel PSD
Filip Petru PSD
Sârbu Ilie PSD
Creţu Gabriela PSD
Federovici Doina-Elena PSD
Cristache Iulian PSD
Andronescu Ecaterina PSD
Lazăr Sorin-Constantin PSD
Deneş Ioan PSD
Bumbu Octavian-Liviu PSD
Stuparu Timotei PSD
Popa Florian PSD
Butnaru Florinel PSD
Pop Liviu-Marian PSD
Silistru Doina PSD
Dumitrescu Florinel PSD
Badea Leonardo PSD
Bădălău Niculae PSD
Dumitrescu Cristian-Sorin PSD
Moga Nicolae PSD
Nicolae Şerban PSD
Bujor Dumitru-Marcel PSD
Savu Daniel PSD
Anghel Adrian PSD
Fifor Mihai-Viorel PSD
Vasiliev Marian PSD
Saghian Gheorghe PSD
Pop Gheorghe PSD
Firea Gabriela PSD
Croitoru Cătălin PSD
Bota Marius-Sorin-Ovidiu PSD
Cordoş Alexandru PSD
Severin Georgică PSD
Frătean Petru-Alexandru PSD
Coste Marius PSD
Arcaş Viorel PSD
Belacurencu Trifon PSD
Duruţ Aurel PSD
Suciu Matei PSD
Chiriac Viorel PSD
Popa Constantin PSD
Mocanu Victor PSD
Drăghici Damian PSD
Mohanu Nicolae PSD
Oprea Ştefan-Radu PSD
Mihai Neagu PSD
Purec Ion-Simeon PSD
Butunoi Ionel-Daniel PSD
Tătaru Dan PSD
Pavel Marian PSD
Constantinescu Florin PSD
Ioniţă Dan-Aurel PSD
Mitu Augustin-Constantin PSD
Nicula Vasile-Cosmin PSD
Vochiţoiu Haralambie PSD
Valeca Şerban-Constantin PSD
Chelaru Ioan PSD
Toma Ion PSD
Corlăţean Titus PSD
Klárik László-Attila UDMR
Markó Béla UDMR
Vegh Alexandru UDMR
Pataki Csaba UDMR
László Attila UDMR
Tánczos Barna UDMR

Nu mai vrem prigoană și poliție politică”. Pro Democrația Piatra Neamț condamnă legea antilegionară.
Delictul de idei, prigoana și poliția politică ar putea reveni în actualitate – acesta este mesajul unui comunicat prin care Pro Democrația Piatra Neamț trage un apăsat semnal de alarmă cu privire la modificări legislative care ar urma să reașeze reglementări legale existente.

Astfel, Cristian Savin, președintele Pro Democrația consideră că ”Principalele încercări de modificare a OUG 31/2002 reprezintă un pericol real pentru democraţia şi pacea socială din România”.

Reîntoarcerea la ”democrația tip Ana Pauker”

”În acest moment în care încrederea în întreaga clasă politică este la cel mai scăzut nivel datorită numeroaselor cazuri de corupţie, imixtiune a politicului în justiţie şi a justiţiei în politic, frauduloasa gestionare a banului public şi a fondurilor europene, inconsecvenţa si nesinceritatea în declaraţii şi promisiuni electorale, a veni în faţa naţiunii cu un proiect de lege în spiritul politicii de stat promovate şi aplicate în România de personaje precum Ana Pauker, Alexandru Nicolschi şi alţii asemenea lor, este de natură să aducă foarte grave prejudicii democraţiei din România şi implicit păcii sociale din această ţară”, spune Pro Democrația.

Președintele ONG-ului amintit punctează câteva riscuri majore strecurate în preconizatele modificări legislative:

“Imposibilitatea cuantificării juridice a noţiunilor precum sau şi a altor noţiuni interpretabile şi pline de echivoc folosite în textul proiectului de lege conform cărora anumite exprimări de credinţă creştin ortodoxă, chiar şi a altor confesiuni creştine, ar putea fi considerate incitări la ură interetnică şi/sau interreligioasă, în condiţiile în care într-o societate democratică normele penale trebuie să fie limpezi, neechivoce şi de strictă interpretare, lasă loc la declanşarea unor persecuţii de aceeaşi gravitate dacă nu chiar mai grave ca cele petrecute în România anilor 50 împotriva creştinilor şi a altor persoane indezirabile pentru regimul comunist. Spre exemplu conform pct. 3 si 5 din textul proiectului de lege, orice exprimare a unei credinţe creştine din care reiese că evreii au contribuit nedrept la răstignirea Lui Hristos , că judecata Sinedriului a fost mişelească şi nedreaptă, că poporul evreu s-a blestemat pe sine însuşi pentru sângele Lui Iisus Hristos pe nedrept vărsat, ar putea fi considerate infracţiuni, şi s-ar impune scoaterea ei din Sfânta Scriptură, Sfânta tradiţie şi din Cult, ceea ce ar anula dreptul democratic la libertatea religioasă recunoscut de Constituţie şi de tratatele internaţionale la care România este parte. Aşadar acest proiect de lege este cel puţin neconstituţional.

Interzicerea cinstirii memoriei martirilor

“Prin interzicerea cinstirii memoriei unor persoane care au suferit ca eroi ai neamului dintre care unii chiar consideraţi sfinţi, în închisorile comuniste sau a unor persoane care au luptat cu arma în mână în rezistenţa anticomunistă, proiectul de lege vine să consfintească hotărârile judecătoreşti de condamnare politică din perioada comunistă a României, a unor persoane pentru pretins legionarism, fără a se ţine cont dacă în realitate respectivele persoane condamnate au avut sau nu legatură cu Mişcarea Legionară. Chiar şi în timpurile noastre, într-o Românie stat membru UE care pretinde că respectă drepturile democratice ale omului, este inacceptabil să fie bagaţi la puşcărie foşti deţinuţi politici, aflaţi la o vârsta respectabilă care nu s-au dezis şi nu se dezic de crezul lor”, spune Cristian Savin.

Lege bună pentru un aparat represiv

“Având în vedere neclaritatea care dă foarte mult loc de echivoc, a normelor de incriminare cuprinse în proiectul de lege în discuţie chiar şi în actualitate, o astfel de lege dă posibilitatea unor foarte mari abuzuri din partea autorităţilor publice chemate să o aplice în sensul persecutării prin anchete penale şi condamnării pe nedrept, a unor persoane indezirabile sistemului după modelul pus în aplicare în România anilor 50. Relevantă pentru iminenţa acestui pericol este şi confuzia voită sau nevoită indusă de către Primul Ministru Victor-Viorel Ponta şi de către fostul ministru al culturii Daniel Barbu în acuzaţii de legionarism împotriva unor mişcări care cel mult puteau fi considerate ecologiste adică de centru stânga în caz că ar fi avut încărcătură politică. Dacă la acest nivel înalt de stat se poate vorbi cu asemenea uşurinţă despre aceste lucruri, cu lejeritate ne putem închipui dacă aplicarea unei astfel de legi ar ajunge pe mâinile şi minţile unui aparat represiv şi mai puţin instruit decât guvernanţii menţionaţi mai sus. Considerăm ca prin promovarea şi contribuţia la acest proiect de lege s-au slujit interese contrarii intereselor naţionale adica intereselor poporului român suveran , majoritar creştin orthodox”, punctează Pro Democrația.

Liderul ONG-ului arată și ce și cine se ascunde în spatele proiectului de modificare a legislației: “Atragem atenţia opiniei publice că astfel cum reiese din expunerea de motive, contribuţia esenţială în conceperea acestui proiect de lege a avut-o Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România institut declarat de utilitate publică, deci subventionat din bani publici romanesti prin HG în mandatul Guvernului Năstase. Director al acestui ONG este domnul Alexandru Florian fiul lui Radu Florian un fost ideolog comunist, fost profesor de socialism ştiintific şi un factor important de promovare şi implementare a comunismului de tip bolşevic în România, a cărui muncă a fost continuată de catre fiul său Alexandru Florian prin orientarea activităţii organizaţiei amintite mai sus, în acţiuni de poliţie politică şi procese calomnioase intentate unor importante persoane persecutate pe vremea comunistă.

Iar celor care numai erau în această viaţă, organizaţia condusă de acest domn le-a cerut interzicerea cinstirii memoriei (a se vedea demersurile institutului „Elie Wiesel” pentru retragerea statutului de cetăţean de onoare al Mun. Tg Ocna, lui Valeriu Gafencu şi respectiv retragerea titlului de cetăţean de onoare acordat post-mortem de Consiliul Local al oraşului Baia Sprie, Maramureş, părintelui Iustin PÂRVU, ctitorul Mănăstirii Petru Vodă din Neamţ)”.

Apucăturile comunismului autoritar

Pro Democrația Piatra Neamț cere tuturor parlamentarilor să respingă la vot noul proiect de lege: “Au trecut 23 de ani de la revoluţia din 1989 şi iată că atunci când am crezut că nu vom mai auzi de prigoane şi poliţie politică, că libertatea de exprimare nu va fi îngrădită, ultimele evenimente care s-au petrecut în România (a se vedea cazurile Roşia Montană, Pungeşti, şi acest proiect de lege) ne demonstrează ca sistemul şi apucăturile de tipul comunismului autoritar nu au dispărut. Cerem pe această cale ca acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic să beneficieze de vot negativ din partea fiecărui parlamentar român reprezentant al poporului român suveran şi ne rezervăm dreptul de a monitoriza şi informa opinia publică referitor la atitudinea şi votul fiecărui parlamentar român, în raport cu acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic”.

Daniel VINCA

COMUNICATUL OFICIAL AL PRO DEMOCRAŢIA – PIATRA NEAMŢ

Comunicat de presă

Principalele încercări de modificare a OUG 31/2002 – un pericol real pentru democraţia şi pacea socială din România
În acest moment în care încrederea în întreaga clasă politică este la cel mai scăzut nivel datorită numeroaselor cazuri de corupţie, imixtiune a politicului în justiţie şi a justiţiei în politic, frauduloasa gestionare a banului public şi a fondurilor europene, inconsecvenţa si nesinceritatea în declaraţii şi promisiuni electorale, a veni în faţa naţiunii cu un proiect de lege în spiritul politicii de stat promovate şi aplicate în România de personaje precum Ana Pauker, Alexandru Nicolschi şi alţii asemenea lor, este de natură să aducă foarte grave prejudicii democraţiei din România şi implicit păcii sociale din această ţară. Punctăm următoarele riscuri majore:

I. Imposibilitatea cuantificării juridice a noţiunilor precum “ură” “dispreţ” sau “incitare” şi a altor noţiuni interpretabile şi pline de echivoc folosite în textul proiectului de lege conform cărora anumite exprimări de credinţă creştin ortodoxă, chiar şi a altor confesiuni creştine, ar putea fi considerate incitări la ură interetnică şi/sau interreligioasă, în condiţiile în care într-o societate democratică normele penale trebuie să fie limpezi, neechivoce şi de strictă interpretare, lasă loc la declanşarea unor persecuţii de aceeaşi gravitate dacă nu chiar mai grave ca cele petrecute în România anilor 50 împotriva creştinilor şi a altor persoane indezirabile pentru regimul communist. Spre exemplu conform pct. 3 si 5 din textul proiectului de lege, orice exprimare a unei credinţe creştine din care reiese că evreii au contribuit nedrept la răstignirea Lui Hristos , că judecata Sinedriului a fost mişelească şi nedreaptă, că poporul evreu s-a blestemat pe sine însuşi pentru sângele Lui Iisus Hristos pe nedrept vărsat, ar putea fi considerate infracţiuni, şi s-ar impune scoaterea ei din Sfânta Scriptură, Sfânta tradiţie şi din Cult, ceea ce ar anula dreptul democratic la libertatea religioasă recunoscut de Constituţie şi de tratatele internaţionale la care România este parte. Aşadar acest proiect de lege este cel puţin neconstituţional.

II. Prin interzicerea cinstirii memoriei unor persoane care au suferit ca eroi ai neamului dintre care unii chiar consideraţi sfinţi, în închisorile comuniste sau a unor persoane care au luptat cu arma în mână în rezistenţa anticomunistă, proiectul de lege vine să consfintească hotărârile judecătoreşti de condamnare politică din perioada comunistă a României, a unor persoane pentru pretins legionarism, fără a se ţine cont dacă în realitate respectivele persoane condamnate au avut sau nu legatură cu Mişcarea Legionară. Chiar şi în timpurile noastre, într-o Românie stat membru UE care pretinde că respectă drepturile democratice ale omului, este inacceptabil să fie bagaţi la puşcărie foşti deţinuţi politici, aflaţi la o vârsta respectabilă care nu s-au dezis şi nu se dezic de crezul lor.

III. Având în vedere neclaritatea care dă foarte mult loc de echivoc, a normelor de incriminare cuprinse în proiectul de lege în discuţie chiar şi în actualitate, o astfel de lege dă posibilitatea unor foarte mari abuzuri din partea autorităţilor publice chemate să o aplice în sensul persecutării prin anchete penale şi condamnării pe nedrept, a unor persoane indezirabile sistemului după modelul pus în aplicare în România anilor 50. Relevantă pentru iminenţa acestui pericol este şi confuzia voită sau nevoită indusă de către Primul Ministru Victor-Viorel Ponta şi de către fostul ministru al culturii Daniel Barbu în acuzaţii de legionarism împotriva unor mişcări care cel mult puteau fi considerate ecologiste adică de centru stânga în caz că ar fi avut încărcătură politică. Dacă la acest nivel înalt de stat se poate vorbi cu asemenea uşurinţă despre aceste lucruri, cu lejeritate ne putem închipui dacă aplicarea unei astfel de legi ar ajunge pe mâinile şi minţile unui aparat represiv şi mai puţin instruit decât guvernanţii menţionaţi mai sus. Considerăm ca prin promovarea şi contribuţia la acest proiect de lege s-au slujit interese contrarii intereselor naţionale adica intereselor poporului român suveran , majoritar creştin ortodox.

Atragem atenţia opiniei publice că astfel cum reiese din expunerea de motive, contribuţia esenţială în conceperea acestui proiect de lege a avut-o Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel” institut declarat de utilitate publică, deci subventionat din bani publici romanesti prin HG în mandatul Guvernului Năstase. Director al acestui ONG este domnul Alexandru Florian fiul lui Radu Florian un fost ideolog comunist, fost profesor de socialism ştiintific şi un factor important de promovare şi implementare a comunismului de tip bolşevic în România, a cărui muncă a fost continuată de catre fiul său Alexandru Florian prin orientarea activităţii organizaţiei amintite mai sus, în acţiuni de poliţie politică şi procese calomnioase intentate unor importante persoane persecutate pe vremea comunistă. Iar celor care numai erau în această viaţă, organizaţia condusă de acest domn le-a cerut interzicerea cinstirii memoriei ( a se vedea demersurile institutului „Elie Wiesel” pentru retragerea statutului de cetăţean de onoare al Mun. Tg Ocna, lui Valeriu Gafencu şi respectiv retragerea titlului de cetăţean de onoare acordat post-mortem de Consiliul Local al oraşului Baia Sprie, Maramureş, părintelui Iustin PÂRVU, ctitorul Mănăstirii Petru Vodă din Neamţ).

Au trecut 23 de ani de la revoluţia din 1989 şi iată că atunci când am crezut că nu vom mai auzi de prigoane şi poliţie politică, că libertatea de exprimare nu va fi îngrădită, ultimele evenimente care s-au petrecut în România ( a se vedea cazurile Roşia Montană, Pungeşti, Războieni, Piaţa Universităţii 2012 şi acest proiect de lege ) ne demonstrează ca sistemul şi apucăturile de tipul comunismului autoritar nu au dispărut. Cerem pe această cale ca acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic să beneficieze de vot negativ din partea fiecărui parlamentar român reprezentant al poporului român suveran şi ne rezervăm dreptul de a monitoriza şi informa opinia publică referitor la atitudinea şi votul fiecărui parlamentar român, în raport cu acest proiect de lege anticonstituţional şi antidemocratic.

Misiunea Asociaţiei Pro Democraţia este de a întări democraţia la nivel naţional şi internaţional prin stimularea participării civice. Domeniile de interes ale Asociaţiei Pro Democraţia sunt: îmbunătăţirea relaţiei între alegători şi aleşi, corectitudinea procesului electoral, educaţia civică, participarea cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor publice, transparenţa instituţiilor publice şi controlul societăţii civile asupra acestora, respectarea drepturilor omului.

Textul proiectului de lege 724/2013 poate fi citit la adresa : http://www.senat.ro/Legis/PDF/2013/13L724FG.pdf
şi expunere de motive a acestuia la urmatoarea adresă : http://www.senat.ro/Legis/PDF/2013/13L724EM.pdf
sau cautati fisa proiectului de lege aici: http://www.senat.ro/legis/lista.aspx

Asociaţia Pro Democraţia – filiala Piatra Neamt

Pentru mai multe detalii contactaţi:

Cristian SAVIN – Preşedinte filiala Piatra Neamt
Vicepresedinte CC al APD

Sursa: Cotidianul, NapocaNews, Buciumul

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 750 vizualizari | 3 voturi

Oficial, George Soros s-a implicat în România, în ultimele zile ale anului 1989, imediat după căderea regimului Ceaușescu. Unii spun însă, că activitatea magnatului american de origine maghiaro-evreiască, a început cu mult înainte de căderea regimului Ceaușescu. Chiar dacă nu a recunoscut niciodată implicarea sa în România de dinainte de 1989, Soros a admis că […]

Autor: Aciduzzul | 5 noiembrie, 2015 | 0 comentarii | 1256 vizualizari | 3 voturi

Victor Roncea Am mai scris despre uriaşele sume de bani vehiculate de agenţi sub steag străin care pretind că lucrează “non-profit” în regim de “voluntariat”, pentru te miri ce: de la salvat balenele din Marea Neagră (chiar şi cele care SAR pe la TV) la salvat interesele noului KGB, bine reprezentate de “Reţeaua Deschisă” a […]

Autor: Aciduzzul | 17 ianuarie, 2015 | 1 comentarii | 465 vizualizari | 3 voturi

Adevărul Holding 1. Adevărul SA Acţionari: SC Adevărul Holding SRL – 14.33%, Premium News SRL – 60%, Tinu Ana Maria – 24.02%, alţi 115 acţionari deţin 1,65%. 2. Adevărul Holding SRL Acţionari: East Europe Media Distribution SRL – 0.07%, Premium News SRL – 99.93%. 3. Adevărul Digital Media SRL Acţionari: SC Tipomedia Prod SRL – […]

Autor: Aciduzzul | 10 noiembrie, 2014 | 0 comentarii | 1025 vizualizari | 7 voturi

Zeci de miliarde de euro părăsesc anual țara, în gaura neagră din Cipru. Principalele 6.000 de firme care deruleaza afaceri ce sustin aproape jumatate din bugetul prognozat al tarii au avut grija sa-si puna profiturile la adapost. Astfel ca, indiferent ca este vorba de multinationale gigantice sau de companiile miliardarilor autohtoni, statul roman ramane cu […]

Autor: Aciduzzul | 1 septembrie, 2014 | 11 comentarii | 983 vizualizari | 5 voturi

„Drepturile” animalelor nu au ce căuta în Constituţie! Având în vedere tragicul caz din Bucureşti, unde un copil de doar 4 ani a fost omorât de câinii fără stăpân, Coaliţia pentru Familie şi Constituţie doreşte să-şi reafirme poziţia exprimată în timpul dezbaterilor privind revizuirea Constituţiei, şi anume că statul român este dator, în primul rând, […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2017 © BadPolitics