Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
august 18, 2017, 12:45 am
Senin
Senin
25°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 43%
Vânt: 7 km/h N
Răsarit: 6:22 am
Apus: 8:16 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Army/Intelligence
Probleme pentru flota de F-16 noi cumparata de Polonia. Ce ne vom face noi cu vechiturile noastre la mana a treia?!
Aciduzzul | 8 decembrie, 2012 | 1 comentarii | 401 vizualizari |
(4 voturi )

Prezentat ca un succes strategic si economic, contractul de achizitie a celor 48 de avioane F-16 noi americane de catre Polonia, se pare ca are numerose probleme ce tin de costurile foarte mari de operare, de cele pentru asigurarea logistica si mentenenta dar mai ales de instruirea pilotilor polonezi. Continutul materialului de mai jos, face parte dintr-o prezentare facute de oficiali polonezi in cadrul unei dezbateri despre problemele legate de integrarea F-16 in Polonia.

Instruirea pilotilor prost planificata

In 2003, Polonia a cumparat 48 de avioane de lupta F-16. Primul avion a aterizat la baza aeriana din Krzesiny in noiembrie 2006. Livrarile au fost finalizate in 2008. Trebuia ca pilotii Fortelor Aeriene Poloneze sa fie instruiti in SUA, insa organizarea a fost deficitarp astfel incat, in 2010, Polonia avea tot atatia piloti instruiti cate avioane achizitionase. in 2012 Fortele Aeriene Poloneze trebuiau sa aiba 72 de piloti istruiti.

Desi acum pregatirea acestora are loc in Polonia, FA poloneze au planificata si aprobata posibilitatea de a instrui piloti in SUA pana in 2015 (dar nu mai mult de 3-4 pe an). Doar 6 piloti au fost instruiti in Polonia pana la sfarsitul lui 2011.

Mentenanta avioanelor nu este inca integrata in Polonia

In ciuda diverselor planuri de a crea un centru de servicii in Polonia, in cadrul companiei WZL-2 Bydgoszcz, pana in prezent Polonia nu si-a dezvoltat capacitatea de a intretine avioanele in tara. De aceea, e nevoie ca mai multe componente ale avionului sa fie reparate in SUA. Pana la sfarsitul lui 2010, aproximativ 800 de componente au fost trimise inapoi producatorului (ceea ce inseamna o medie de 200 de componente pe an).

Producatorului ii ia 100-110 zile sa repare componentele. Mai mult decat atat, problema transportului si a administrarii ocupa atat de mult timp incat se ajunge ca o componenta stricata sa nu fie utilizata o perioada de 216 zile, in medie.

Rata de functionalitate/operativitate a avioanelor F-16 este scazuta

Fortele Aeriene poloneze estimeaza ca rata de functionalitate a avioanelor F-16 este undeva intre 65-70%. Asta inseamna ca doar 30 din cele 48 de avioane sunt pregatite de lupta. Surse neoficiale sustin ca doar 10 din cele 32 de avioane de la baza aeriana Krzesiny sunt pregatite de lupta. Un raport a aratat ca, in 2007, un avion F-16 se strica la fiecare 7 ore de zbor (in medie).

Costuri mari pentru pregatirea bazei aeriene si instruirea personalului de deservire

Modernizarea bazei aeriene din Łask si pregatirea ei pentru a gazdui 16 avioane F-16 a costat aproximativ 840 milioane de zloti (aproximativ 400 milioane de euro). Din noiembrie aici va stationa si un detasament al USAF cu avioane F-16, detasament destinat pregatiri pilotilor polonezi. Conform standardelor americane, Polonia are nevoie de 1.100 de tehnicieni pentru intretinerea celor 48 de avioane de lupta F-16. Costul pentru instruirea unui tehnician in SUA se ridica la 300.000$.

F-16 cu prea multe defectiuni tehnice

Problemele legate de fiabilitatea avioanelor F-16 poloneze a inceput inca de cand acestea erau in drum spre Polonia. Unul dintre avioane a fost nevoit sa efectueze o aterizare de urgenta in Keflavik, Islanda, in drumul sau dinspre SUA. Generalul Błasik, la vremea aceea Comandantul Fortelor Aeriene Poloneze, a spus ca au fost descoperite 1.117 defectiuni la cele 31 de avioane F-16 livrate Poloniei in 2006 si 2007.

– 281 defectiuni au fost descoperite la primirea avioanelor, in timpul reviziilor efectuate la bazele aeriene din Polonia;

– 393 defectiuni au fost descoperite in timpul intretinerii operationale a avioanelor;

– 343 defectiuni au avut loc in timpul zborului, 4 dintre ele provocand aterizarea de urgenta a aeronavelor.

Alaturi de cele 48 de avioane, Polonia a primit din partea SUA si un lot de pneuri defecte, ce fusesera anterior refuzate de Grecia.

Pe 17 ianuarie 2008, unul din avioanele F-16D, cu numarul 4079, efectua un zbor standard de antrenament, la 10.000 m altitudine. Deodata, pilotul a pierdut controlul avionului, care a inceput sa efectueze diverse manevre necontrolabile.

Pilotul a recapatat controlul la altitudinea de 8.000 m. Aceasta situatie periculoasa a fost cauzata de o defectiune de software. In mod surprinzator, Maiorul Rogus, ofiterul de presa al Fortelor Aeriene Poloneze la acea vreme, a spus ca in manualul avionului F-16 era mentionata si acceptata posibilitatea unei pierderi bruste de 2.000 m altitudine.

Probleme legate de realizarea offset-ului

In cadrul Offset-ului oferit de americani (in valoare de pesnte 4,5 miliarde dolari) era inclusa si sprijinirea vanzarii a cate 100 de avioane poloneze modelel M18 si M28, impreuna cu modernizarea celor din urma. Se apreciaza ca SUA a blocat contractul negociat anterior pentru exportul a 10 avioane M28 catre Indonezia, prin dezvaluirea de informatii false, conform carora Malaezia a cumparat un numar similar de avioane la aproape jumatate din pretul cerut Indoneziei.

La inceputul realizarii offset-ului, a fost luata in considerare posibilitatea producerii carcaselor sistemelor de recunoastere in Polonia. in final, sistemele au fost produse in Israel.

Expertii sunt de parere ca pana acum nu a existat niciun transfer real de tehnologie intre SUA si Polonia, in partea ce privea aviatia militara.

Cititi si:

SAAB ar putea salva aviatia militara romaneasca de umilinta si industria aeronautica de suferinta?

Americanii au pus pe masa MApN oferta de 24 de avioane F-16 second-hand, suedezii propun un sistem de tipul “cumperi acum, plăteşti mai târziu

Romania second-hand. Achizitia de F-16 second hand etapa a doua: se asteapta un nou grafic al platilor propus de americani

In loc de concluzii

Contractul polonez a presupus, in linii mari, achizitia a 48 F-16 noi, (F-16 C/D Block 52+) ultima generatie tehnologic, la pretul de 3,2 miliarde USD, obtinandu-se un offset de 6 miliarde USD (investitii directe americane in economia Poloniei).

Intrebarea care se poate pune in acest context este legata de intentia Romaniei de a achizitiona 9-12 avioane F-16 la mana a treia de la portughezi: Daca la polonezi dupa 8 ani tot nu s-a reusit integrarea completa, la noi pentru ca discutam de avioane vechi de 30 de ani, nu cumva pana le integram acestea nu mai sunt bune de zburat iar tot efortul financiar si uman e irosit aiurea?

Comentariu RomaniaMilitary: F 16 the Second and the Third!

Asa cum vedem din articolul colegiilor de la Infomondo.ro, situatia F-16 in Polonia nu este deloc roza si prezinta multiple probleme, atat financiare, cat si administrative, sa zicem. Daca in Polonia, o tara cu mult mai bine asezata din punct de vedere politic, militar si economic, decat noi, astfel de probleme apar, la ce ne putem astepta noi, mai ales in cazul unor avioane la mana a treia?!

Daca flota poloneza are un atat de scazut procent de diponibilitate, pe avioane noi, daca au avut atat de multe probleme cu calitatea avioanelor si a pieselor, la ce ne putem astepta noi de la niste avioane vechi de atatia ani si ani?!

Daca Polonia cu 48 de aparate nu isi permite sa-si intretina flota la ei acasa, sau sa-si pregateasca pilotii, cum ne vom descurca noi cu 12 aparate?! RoMilitary si-a exprimat, inca de la anuntul facut pentru avioanele portugheze, parerea ca nu vom putea sa intretinem avioanele in Tara si nici capacitatea de a ne pregati noi piloti, nu o vom avea.

Cat ne vor costa reparatiile facute peste mari si tari, cat ne vor costa pilotii pregatiti in afara?! Adica problema nu este neaaparat costul in sine, ci daca ne vom permite sa-l achitam? Si sper ca ati remarcat si costurile cu pregatirea unei singura baze aeriene pentru a gazdui F-16. Asa cum am scris tot timpul, avionul in sine nu este o problema, dar noi trebuie sa facem achizitia cu suficienta de multa minte, incat nu numai sa ne recuperam banii, dar sa facem in asa fel incat prin banii platiti pe avioane sa ne asiguram in viitor si posibilitatea de ale opera tehnic si financiar.

Iar aici ne intoarcem mereu la offset. Investitile compensatorii nu numai ca ne pot ajuta sa recuperam banii platiti pe avioane, dar ne vor ajuta sa le si operam, asta pentru ca respectivele investitii, vor continua sa alimenteze bugetul statului si dupa ce vom achita creditul initial si poate la fel de important, vor atrage alte si alte investitii, vor crea multe locuri de munca, iar romanii in loc sa primeasca ajutor social de la stat, vor plati ei catre bugetul de stat sume mari de bani.

In mod sigur problemele poloneziilor isi vor gasi pana la urma rezolvarea, nu este usor nici pentru ei sa implementeze un sistem de armament atat de complex, cum este un avion de vanatoare, cu o tehnologie cu totul diferita de tot ce au operat polonezii pana acum.

Problema este insa in cazul nostru! Daca avioanele noi au astfel de dificultati, cum ne vom descurca noi cu cele vechi?! Si daca pe polonezi amenajarea unei singure baze i-a costat sute de milioane de dolari, de ce avem noi impresia ca in Romania costurile vor de cateva milioane ?! Renteaza sa platim sute de milioane, bani pe care clar ca nu-i avem, pentru o mana de avioane vechi?!

Banii pe care ii vom scoate din buget, vor lasa Armata fara nici un ban pentru alte achizitii sau modernizari, iar in loc ca achizitia sa fie amplu sprijinita de un offset zdravan si de dezvoltare economica, ne va secatui pana la epuizare ultimele resurse financiare, iar rezultatul se va numara in cateva avioane care vor zbura cat de cat.

OK nu avem bani, da nici mintea nu ne da afara din casa. Daca Romania doreste cu ardoare F-35( iar acesta este un vis deocamdata, din aceeasi colectie cu halucinatiile), alta prostie propagandistica care nu face decat sa ascunda dezastrul din spatele F-16 sh, atunci sa cumparam 24 de avioane, indiferent de la cine, dar sa fie macar avioane noi si cu offset.

Altfel cum isi poate inchipuii cineva ca RoAF va zbura F 16 la o ora de zbor de 10-14000 de dolari, cand noi nu zburam nici MIG-ul 21 care costa de 3-4 ori mai putin?! Si nu-l zburam nici pe vremea cand nu aveam probleme cu resursa, ca nu aveam bani, dar acum, in plina criza economica, Romania isi permite sa arunce sute de milioane, si imi pastrez ideea ca voom sari de un milliard, pe niste avioane vechi, fara nici o compensare economica?!

Adica vom avea o compensare. Conform cu raspunsul primit de Romania Military, de la MApN, compensarea/offsetul va fi cam asa:

“Am primit de la MInisterul Apararii Nationale urmatorul raspuns si il comunicam colectivului Romania Military cu privire la achizilia avioanelor multirol pentru Fortele Aeriene :

– achizitiile pentru aparare se deruleaza intr-un sistem integrat in concordanta cu doctrina si cerintele fortelor arrnatei, precum si cu resursele avute la dispozitie;

– principalele obiective ale achiziliilor pentru aparare sunt: mentinerea unui inalt nivel al cercetarii pentru aparare, imbunatatirea participarii industriei nationale la realizarea programelor de inzestrare, orientarea spre sisteme de arme care indeplinesc standardele de interoperabilitate ale NATO;

– pentru achizitiile desfasurate, Ministerul Apararii Nationale respecta legislatia in domeniul achizitiilor si cea privind operaliunile compensatorii;

– in negocierile care se vor purta pentru achizifia de avioane F-16 aflate in uz la Fortele Aeriene Portugheze, in cadrul pachetului de suport logistic aferent acestora, se va solicita realizarea de operatiuni compensatorii avand in vedere respectarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 18912002, cu modificarile si completarile ulterioare;

– Ministerul Apararii Nationale este interesat de implicarea industriei nationale in
inzestrarea armatei si de asigurarea, in plan national, a mentenanlei sistemelor si echipamentelor militare.”

Raspunsul vine, daca nu ma insel, de la Secretariatul General al Guvernului, in urma unor intrebari puse de noi pe seama achizitiei de avioane.

Acum sa trecem la problema defectiunilor si a pieselor de schimb. Daca avioanele poloneze, care sunt noi, se defecteaza destul de des si au o problema cu fiabilitatea, la ce ne putem astepta noi de la niste avioane cu 20-30 de ani mai batrane?! Bineinteles cu defectiuni mai multe si mai dese, numai ca daca reparatiile la piese dureaza zeci de zile, pana la 200, atunci avem doua optiuni: ori tinem avioanele la sol si le canibalizam, adica din 12 vor zbura 4-6 bucati, ori facem un stoc serios de piese de schimb. Stocul de piese este insa extrem de scump.

Cei care ati fost cu masinile in service, mai ales cele straine, stiti foarte bine despre ce vorbesc: nimeni nu tine piese pe stoc, ci la nevoie le comanda direct la producator. Si stai frate dupa o piesa de iti vine sa urli. Asta se numeste eficientizare de costuri. Saab-ul a gasit o solutie la aceasta problema printr-un depozit de piese comun, tuturor operatoriilor europeni de Gripen.

Astfel toata lumea pune bani, procentual cu numarul de avioane, iar cand au nevoie de o piesa, o primesc imediat din depozitul comun, contracost desigur, insa imensul avantaj este dat de faptul ca fiecare tara are la dispozitie un depozit cu de toate, la doar o fractiune din banii pe care i-ar cheltui daca fiecare si-ar face propriile stocuri. Practic platesti piesa, numai atunci cand ai nevoie de ea, o primesti imediat, nu trebuie sa stai 200 de zile in asteptare cu avionul in sopron, sau sa bagi sute de milioane de euro intr-un depozit propriu de piese.

In aceste conditii ramane intrebarea: la cat de saraci suntem, chiar ne permitem sa aruncam, efectiv ultimele resurse financiare, pe niste avioane extrem de vechi, fara nici o compenasre a cheltuieliilor?! Suntem noi neam cu arabii din Golf, sau pur si simplu nu ne dam seama ce facem?!

Sursa: InfoMondo Militar, Rumania Military

One comment

  • lupu
    decembrie 9, 2012

    mai e nevoie de comentariu?

      (Quote)

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 14 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 275 vizualizari | 1 vot

Michael Thomas “9/11 was an Anglo-American black operation executed in collusion with Israeli Secret Services and Saudi Arabian financiers.” — 9/11 Investigator. Undoubtedly the 9/11 attacks on New York City and Washington DC are the most misrepresented by officialdom in US history. Whereas the assassination of John F. Kennedy is now understood to have been […]

Autor: Aciduzzul | 14 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 340 vizualizari | 5 voturi

Autor: Aciduzzul | 17 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 701 vizualizari | 3 voturi

Serghei Malkov, membru la Academia Militară rusă, prezice începutul unui nou război mondial în următorul deceniu. Oamenii de ştiinţă de la Academia Militară au ajuns la această concluzie, bazându-se pe teoria ciclurilor Kondratieff (după numele savantului Nikolai Kondratieff). Ciclurile Kondratieff pot fi definite ca o succesiune regulată a modificărilor structurale din cadrul economiei moderne. Întinzându-se […]

Autor: Aciduzzul | 17 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 362 vizualizari | 2 voturi

Teoriile conspirației au început să apară în jurul atacurilor de la Paris. Printre colportori. politicienii turci, în frunte cu președintele Erdogan, ale căror opinii coincid perfect cu cele de la Moscova și Teheran. Aceștia sugerează (când nu o afirmă direct) că serviciile secrete americane sau israeliene s-ar afla în spatele atacurilor de la redacția Charlie […]

Autor: Aciduzzul | 12 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 517 vizualizari | 1 vot

“Liviu Maior (n.r. tatal actualului director SRI) – agent dublu”. “Florian Coldea coordoneaza toata activitatea SRI”. Senatorul PSD Valer Marian a facut, recent, o noua declaratie politica, si aceasta incendiara, vizat fiind prim adjunctul directorului SRI Florian Coldea, despre care spune ca ar fi vinovat, printre altele, de infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2017 © BadPolitics