Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
septembrie 26, 2017, 9:10 pm
Senin
Senin
18°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 34%
Vânt: 25 km/h NE
Răsarit: 7:07 am
Apus: 7:06 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Economie
“Reforma statului roman” – o dizgratioasa obedienta sau o subminare programata?
Aciduzzul | 12 octombrie, 2012 | 0 comentarii | 98 vizualizari |
(2 voturi )

Aurel I. Rogojan
Securitatea cetateanului, sanatatea natiunii si educatia generatiilor care vor asigura viitorul Romaniei sunt, inca, domenii in care statul, aceasta entitate administrativa bugetofaga si permanent bulversata de hazardul jocurilor politice, continua a avea ultimul cuvant. Nu punem in discutie cat este bine si cat este rau din aceasta stare de fapt. Observam doar ca, potrivit Constitutiei, in domeniile mai sus mentionate, statul are obligatii, iar cetatenii, drepturi garantate constitutional. In acelasi timp, nicio entitate privata nu poate fi tinuta raspunzatoare pentru a fi garant al Constitutiei.

Primul hazardist si habarnist politic al tarii si-a facut o suspecta fixatie din “reforma statului”, inainte de a se pune cu burta pe carte, pentru a invata ce este, cand si de ce a aparut statul, care este rolul sau in societate, cand va disparea si, mai cu seama, care trebuie sa fie raporturile acestei institutii politice cu cetatenii.

Guvernatorul FMI si al Uniunii Europene in Romania a inteles ca va reforma statul prin punerea la pamant a domeniilor administrate de stat, lipsindu-l, astfel, de functiile constitutionale ale activitatii sale.

Lucruri altadata absolut firesti, cum sunt a merge la scoala, la medic, a te plange politiei ori a-ti castiga dreptatea in justitie, au devenit niste “capete de tara”. Vedem, astfel, cum supradimensionarea politica a problemelor sigurantei, sanatatii si educatiei cetateanului echivaleaza cu o contaminare a acestora cu virusii unei distrugeri programate.

Cati ministri am avut, din decembrie 1989, la Interne, Sanatate, Justitie si invatamant si care sunt rezultatele trecerii lor prin functiile respective? La Sanatate, in 22 de ani s-au perindat 22 de ministri, la Interne 17, la Justitie 16, iar la Educatie 13.

Dinamica ministrilor a avut cel mai mare impact incepand cu anul 2005, dar cu deosebire in “cincinalul reformelor Basescu”, inca neincheiat, inaugurat in decembrie 2009.

Fara o majoritate parlamentara sigura, guvernele conduse de la Cotroceni au scos Parlamentul din atributiile sale de unica si suprema putere legiuitoare, recurgand la adoptarea de legi “reformatoare” prin asumarea raspunderii. De ce o graba atat de mare, din moment ce, in absenta instrumentelor de aplicare, legile in cauza nu sunt inca aplicabile?

Raspunsul nu poate fi decat acela ca “animatorul” reformelor se grabea sa-si indeplineasca angajamentele de pregatire a experimentului federalizarii Romaniei, un experiment imposibil fara amputarea rolului si functiilor constitutionale ale statului.

In acest scop, a incercat, in primul rand, o reforma constitutionala, soldata cu prima mare criza de incredere a societatii civile in “omul sperantelor ei”. Cel care s-a folost de puiul unui notoriu stalinist, neocominternistul Vladimir Tismaneanu, pentru renegarea oficiala a ideologiei sfinte parintelui sau. “De gustibus et coloribus non discutandum”!

A amanat reforma constitutionala, dar s-a apucat de altele, evident in absenta bazelor constitutionale. Cea mai controversata tentativa de reforma a fost cea administrativ-teritoriala, care va ramane pentru posteritate o elocventa dovada a modului in care, deocamdata, doar s-a incercat disimularea unui atenat fara prededent la identitatea nationala, traditiile si istoria neamului romanesc.

“Reforma invatamantului” a lovit si ea in bazele seculare ale continuitatii educatiei nationale, pe care nu le-a daramat nicio dictatura, din toate cate le-am avut. Si le-am avut pe toate! Ca un facut, premierul Ponta, abia ce a fost desemnat, a si inceput a claca prin desemnarea titularului portofoliului educatiei nationale. De ce oare?!

“Reforma sanatatii” avea menirea sa adjudece bugetul asigurarilor de sanatate mafiei transnationale a cercetarii, productiei si desfacerii de servicii medicale si produse farmaceutice. Nici guvernarea actuala nu are taria politica de a taia nodul gordian al intereselor acestei mafii. De ce oare?!

In “reforma comunitatii de informatii” s-a mizat pe “privatizarea” si punerea sub comanda politica de partid a sistemului de informatii pentru securitate nationala. Dovada ca, cel mai recent, vreo 30 de sefi ai structurilor SRI, in primul rand din judetele in care prezenta la referendum a fost de peste 50 la suta, au fost mutati disciplinar in alte locuri de activitate, scontandu-se, probabil, ca-si vor cere demisia.

Rezultatele reformelor din justitie sunt cele mai vizibile. Cauzele voit incompetent instrumentate se compromit pe calea sigura a scurgerii de informatii in presa, prin intermediul agentilor serviciilor secrete, care actioneaza clandestin, deci ilegal, pentru manipularea si intoxicarea populatiei, dar si a opiniei publice si institutiilor internationale. Ecourile externe ale acestor scandaluri politico-judiciare ne dau bradul de tara, iar macovetii sunt recompensati cu citarea in rechizitoriile inculparii Romaniei de catre diversele instante suprastatale.

Este un fapt de notorietate internationala ca statele nationale si institutiile acestora, intre care scoala si biserica, dar si traditiile si obiceiurile popoarelor sunt redutabile oprelisti in calea tavalugului globalizarii. A globalizarii in numele unui grup restrans de interese strict private, deasupra statelor si natiunilor, a caror tinta este sclavia si, in final, disparitia guvernelor, concomitent cu disolutia expresiilor institutionalizate ale identitatilor nationale.

A avut Traian Basescu aplicare pentru studiul si intelegerea tendintelor complexe si contradictorii ale globalizarii. Nu, fiindca el actioneaza izolat in contextul global, fiind conectat numai directiilor distructive si contestate ale unui proces in care este miscat in dispozitiv, asemenea soldatelului de plumb.

Liderii Poloniei, Cehiei, Slovaciei, Bulgariei si Ungariei s-au opus unor astfel de roluri. Consecintele firesti vor fi respectarea demnitatii popoarelor lor, precum si faptul ca pe acesti conducatori istoria nu-i va judeca si condamna ca tradatori.

Sursa: Cotidianul

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 5 octombrie, 2015 | 0 comentarii | 127 vizualizari | 0 voturi

Mihail Florescu, antreprenor cu o experienta de peste doua decenii in afaceri, este un nume cunoscut pe piata cafelei, fiind primul producator roman care a exportat cafea in SUA. In afaceri a intrat chiar in primii ani de dupa 1989, cand s-a intors din Italia pentru a incepe ceva pe cont propriu la el acasa. […]

Autor: Aciduzzul | 24 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 96 vizualizari | 2 voturi

La Bruxelles, vechile state membre fac legea, in timp ce noii intrati incearca sa se descurce mai mult pe cont propriu. Adevarul este insa ca n-au niciun fel de sansa in fata intereselor marilor puteri, nici macar in cazul unor “compromisuri”, fie ele chiar si de dragul unor aliante temporare de pe urma carora state […]

Autor: Aciduzzul | 10 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 86 vizualizari | 2 voturi

Banca centrală este instituţia care emite monedă naţională pe teritoriul unei ţări şi are două pârghii majore: controlul ratelor dobânzii şi a masei monetare (inflaţia). Banca centrală nu sprijină pur şi simplu economia, ci împrumută cu dobândă. Prin fluctuarea rezervei monetare, modifică valoarea monedei pe care o emite, prin fluctuarea masei monetare controlează inflaţia şi […]

Autor: Aciduzzul | 10 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 38 vizualizari | 2 voturi

În cadrul unei conferinţe organizată pe 15 ianuarie 2008 de Institutul de Studii Politice din Aix en Provence, Franţa, sub numele «Quelle Europe après le non?» („Ce fel de Europă după NU”, adică după respingerea Tratatului de la Lisabona), politologul Etienne Chouard a făcut o dezvăluire importantă. Articolul 104 al Tratatului de la Maastricht a […]

Autor: Aciduzzul | 15 martie, 2015 | 0 comentarii | 1277 vizualizari | 9 voturi

Cazul Darius Valcov este unul cat se poate de clar al triumfului neoliberalismului si al jafului institutionalizat practicat de mafiile transnationale, numite gratios, FMI, BM, UE, etc., in coloniile cocotiere pacificate, populate cu oi placide, spalate excesiv pe creier, cam cum este Romania. Pentru a intelege resorturile dupa care functioneaza institutia care a acaparat spatiul […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2017 © BadPolitics