Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
octombrie 18, 2017, 3:50 pm
Soare
Soare
26°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 31%
Vânt: 4 km/h N
Răsarit: 7:34 am
Apus: 6:27 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Economie
Vinul, mai tare decat aurul
Aciduzzul | 25 septembrie, 2011 | 0 comentarii | 147 vizualizari |
(Fara voturi momentan)

In timp ce investitiile bursiere sau cele imobiliare devin tot mai riscante, interesul pentru vinurile fine – mai ales in Asia – este in creştere. Cu o conditie insa: sa reprezinte branduri renumite. Analiştii apreciaza ca evolutia este sustinuta, in principal, de cererea mare venita din partea miliardarilor asiatici. De altfel, acest continent a şi depaşit Europa in ceea ce priveşte numarul miliardarilor, dar şi al bogatiei. In atare conditii, nu mai mira pe nimeni faptul ca un vin de Bordeaux vechi de 200 de ani ajunge sa coste 85.000 de euro. Acesta este şi pretul cel mai mare din toate timpurile cu care s-a vandut o sticla de vin alb. Este vorba de Le Chateau d’Yquem 1811, cumparat de catre un colectionar francez pentru un restaurant din Bali. Licitatia a avut loc la hotelul Ritz din Londra, sticla de vin fiind scoasa la vanzare de catre The Antique Wine Company, o companie specializata in vanzarea de vinuri rare. Un vin de exceptie, al carui succes este determinat in mare parte de „conditiile meteo exceptionale din acel an“, dupa cum sustin reprezentantii firmei. Recordul apartine insa unui vin roşu (Cheval-Blanc 1947), vandut la casa de licitatii Christie’s din Geneva pentru 304.375 dolari in noiembrie 2010.

Romanii, atraşi de fineturi
Vinurile scumpe au inceput sa aiba cautare şi la noi. O dovada in acest sens este şi aparitia unor magazine exclusiviste gen Comtesse du Barry (marca fondata la inceputul secolului trecut in Franta), Vinexpert, fondat de Catalin Paduraru, – sau Arte &Vino, iar lista nu se opreşte aici. Chiar daca in prezent vorbim mai degraba de o nişa de piata, un lucru e cert: exista interes din partea consumatorilor romani pentru bauturi scumpe. Mai este insa mult pana sa ajungem sa vorbim de o piata de cu¬noscatori, dupa cum spune un actionar la o companie importatoare de bauturi scumpe.

„Afacerea cu vin a pornit din pasiune şi ramane pasiune, dar in Romania nu exista o piata de cunoscatori. Am incercat sa aduc calitate, dar Romania este mai degraba o piata de «pret» sau de «branduri». Sunt putine persoane care au cunoş¬tinte suficiente (mai ales in HoReCa) pentru a alege produse de calitate la un pret potrivit. In Romania trebuie sa fie scump ca sa fie perceput drept bun“, sustine pomul de afaceri.

Ce-i drept, exista la noi o categorie de cunsumatori cu dare de mana pentru care pretul chiar nu conteaza. Iar de acest lucru au devenit conştienti şi producatorii locali, care işi imbogatesc oferta. Chiar daca pentru multi preturile unor vinuri locale pot parea exagerate, nu este deloc aşa. In unele cazuri sunt chiar mai mici daca ne raportam la cele practicate de producatorii din tarile din jur.

In ultima vreme, trebuie remarcate eforturile unor producatori romani gen Davino, Carl Reh, Halewood pentru scoaterea pe piata a unor vinuri exclusiviste. Iar daca unii şi-au creat deja un renume in piata, altii incearca sa-şi faca loc. Este şi cazul Murfatlar, liderul pietei interne a vinurilor, care a lansat recent o Divizie Premium. In acelaşi timp, firma a lansat 3 Hectare Sable Noble, o extensie a gamei 3 Hectare care a facut istorie in domeniul vinurilor dedicate HoReCa pe piata romaneasca. Acesta este primul pas al unui proces mai amplu care va include doar game exclusiviste de vinuri high-end, care urmeaza sa fie gasite in HoReCa şi in magazinele de specialitate.

Ovidiu Gheorghe, preşedintele Patronatului National al Viei şi Vinului (PNVV), sustine ca in acest an vanzarile de vinuri se incadreaza pe un trend ascendent, mai ales cand vine vorba de volume. Inclusiv vinurile premium s-au vandut bine, aşa ca producatorii n-au de ce sa-şi faca griji. Ba chiar multi şi-au permis sa şi mareasca uşor preturile, pentru a-şi acoperi investitiile in promovare.

Cu un consum anual de doar 0,5 litri de vin pe cap de locuitor, la o populatie de peste 1,3 miliarde de oameni, China reprezinta o piata cu un potential imens nu doar pentru producatorii de vinuri scumpe, ci şi pentru cele obişnuite. La momentul actual, China ocupa locul opt la nivel mondial in ceea ce priveşte consumul de vin şi şapte la importuri, aşa ca este lesne de inteles de unde vine interesul strainilor pentru aceasta piata. In plus, se estimeaza ca va deveni cel mai mare producator de vinuri pana in 2048.

„Cand am realizat strategia nationala de export in 2007, China se afla pe locul trei dupa Rusia şi SUA. Acum a devenit prioritara din punctul de vedere al exporturilor, mai ales pentru producatorii de volume“, sustine Ovidiu Gheorghe, preşedintele PNVV.

In atare conditii, este explicabil interesul producatorilor pentru aceasta piata. Exemplele sunt Casa de Vinuri Huşi, Domeniile Tohani, Jidvei, Murfatlar sau Vinexport Focşani. Romanii nu vor doar sa vanda vinuri in China, ci şi sa produca aici. Virgil Mandru, actionarul principal al vinurilor Tohani, a şi anuntat ca vrea sa investeasca intr-o capacitate de productie, mai ales ca a primit facilitati de la statul chinez: 600 ha de vita-de-vie, dar şi scutire de la plata taxelor pe o perioada de cinci ani.

Mandru, care vrea sa compenseze astfel vanzarile mai mici din Romania, are planuri mari pentru piata chineza. Daca pentru 2010, exporturile Tohani in China erau estimate la un milion de euro, in zece ani ar urma sa le depaşeasca pe cele din Romania. Sau cel putin aşa se lauda.

Şi producatorul de vinuri Jidvei şi-a creat in 2010 o firma, mai degraba o platforma, cu accent pe vanzarea de vinuri, care sa-i faca intrarea şi pe alte piete din Asia. Pentru anul in curs, Necşulescu miza pe vanzari de 200-300.000 de sticle.

China este interesanta nu doar prin ritmul de creştere a vanzarilor – peste 15% in fiecare an –, dar şi prin faptul ca la momentul actual nu se prea poate vorbi de o adevarata concurenta pe o piata mai degraba in formare. Nu inseamna ca nu sunt prezente vinuri din tari mari produca¬toare precum Franta, Italia, Australia sau Chile, dar loc mai este destul.

Cei mai mari producatori de vinuri din lume (2010)
• Franta (44,7 milioane hl);
• Italia (42,58 milioane hl);
• Spania (35,14 milioane hl);
• SUA (19,92 milioane hl);
• Argentina (16,25 milioane hl);
• Australia (10,9 milioane hl);
• Africa de Sud (9,79 milioane hl);
• Chile (9,1 milioane hl);
• Germania (8,76 milioane hl);
• Portugalia (5.87 milioane hl);
• Romania (4,9 milioane hl).

Sursa: Organizatia Internationala a Viei şi Vinului (OIV)

Sursa articol: Revista Satului

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 5 octombrie, 2015 | 0 comentarii | 129 vizualizari | 0 voturi

Mihail Florescu, antreprenor cu o experienta de peste doua decenii in afaceri, este un nume cunoscut pe piata cafelei, fiind primul producator roman care a exportat cafea in SUA. In afaceri a intrat chiar in primii ani de dupa 1989, cand s-a intors din Italia pentru a incepe ceva pe cont propriu la el acasa. […]

Autor: Aciduzzul | 24 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 96 vizualizari | 2 voturi

La Bruxelles, vechile state membre fac legea, in timp ce noii intrati incearca sa se descurce mai mult pe cont propriu. Adevarul este insa ca n-au niciun fel de sansa in fata intereselor marilor puteri, nici macar in cazul unor “compromisuri”, fie ele chiar si de dragul unor aliante temporare de pe urma carora state […]

Autor: Aciduzzul | 10 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 91 vizualizari | 2 voturi

Banca centrală este instituţia care emite monedă naţională pe teritoriul unei ţări şi are două pârghii majore: controlul ratelor dobânzii şi a masei monetare (inflaţia). Banca centrală nu sprijină pur şi simplu economia, ci împrumută cu dobândă. Prin fluctuarea rezervei monetare, modifică valoarea monedei pe care o emite, prin fluctuarea masei monetare controlează inflaţia şi […]

Autor: Aciduzzul | 10 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 38 vizualizari | 2 voturi

În cadrul unei conferinţe organizată pe 15 ianuarie 2008 de Institutul de Studii Politice din Aix en Provence, Franţa, sub numele «Quelle Europe après le non?» („Ce fel de Europă după NU”, adică după respingerea Tratatului de la Lisabona), politologul Etienne Chouard a făcut o dezvăluire importantă. Articolul 104 al Tratatului de la Maastricht a […]

Autor: Aciduzzul | 15 martie, 2015 | 0 comentarii | 1280 vizualizari | 9 voturi

Cazul Darius Valcov este unul cat se poate de clar al triumfului neoliberalismului si al jafului institutionalizat practicat de mafiile transnationale, numite gratios, FMI, BM, UE, etc., in coloniile cocotiere pacificate, populate cu oi placide, spalate excesiv pe creier, cam cum este Romania. Pentru a intelege resorturile dupa care functioneaza institutia care a acaparat spatiul […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2017 © BadPolitics