Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
Failure notice from provider:
Connection Error:http_request_failed
ANUNTURI UMANITARE
Army/Intelligence
Americanii au pus pe masa MApN oferta de 24 de avioane F-16 second-hand, suedezii propun un sistem de tipul “cumperi acum, plăteşti mai târziu”
Aciduzzul | 24 ianuarie, 2010 | 2 comentarii | 566 vizualizari |
(4 voturi )

080714-F-8732E-001Varianta achiziţionării de avioane F-16 ar fi un pas intermediar în vederea înzestrării ulterioare cu avioane F-35. Suedezii cer transparenţă. Ambasada SUA a transmis României “informaţii preliminare” despre avioanele F-16, surse oficiale susţinând că o delegaţie americană va discuta în februarie variante financiare referitoare la F-16, în timp ce partea suedeză, care propune României avioane Gripen, militează pentru o achiziţie transparentă. Ambasada SUA a raspuns unei solicitări Mediafax că Statele Unite au transmis informaţii preliminare către MApN referitoare la avioanele F-16, răspunzând astfel unor întrebări formulate de Armata română.

“SUA au oferit doar informaţii preliminare Ministerului Apărării Naţionale referitor la avioanele F-16, ca răspuns la întrebări formulate de Armata română”, a precizat ambasada fără a oferi detalii.

Surse oficiale au precizat pentru Mediafax că răspunsul în forma sa finală, oficială este aşteptat în ultima decadă a lunii ianuarie, iar în februarie urmează să sosească o delegaţie americană care să discute variante financiare referitoare la avioanele în uz (mentenanţă, pregătire şi alte aspecte).

MApN a anunţat la 11 septembrie că România a trimis o “scrisoare tip «Letter of Request»” Guvernului SUA în legătură cu avioanele F16, explicând că demersul este o procedură specifică în relaţia cu SUA, în concordanţă cu prevederile acordului referitor la programele de asistenţă economică şi tehnică.

“Scrisoarea tip «Letter of Request»” a fost trimisă Guvernului SUA la sfârşitul lunii iulie 2009. Potrivit Ministerului Apărării Naţionale, transmiterea documentului s-a făcut în concordanţă cu prevederile acordului dintre Guvernul României şi Guvernul SUA referitor la programele de asistenţă economică, tehnică şi în domenii conexe, ratificat prin Ordonanţa numărul 25 din 31 iulie 1996. De asemenea, potrivit MApN, această procedură este specifică doar în relaţia cu Guvernul SUA, nu cu o firmă anume, iar în cazul în care s-ar ajunge la un acord, acesta ar fi încheiat cu Guvernul SUA şi nu cu o anume companie.

La rândul său, directorul de marketing pentru România al firmei Gripen, Richard Smith, a declarat, miercuri, că partea suedeză a făcut deja mai multe oferte avantajoase părţii române privind achiziţionarea de avioane Gripen. El leagă însă procedura de achiziţie de codul de conduită al EDA (Agenţia Europeană de Apărare) şi spune că semnarea acestuia de către România ar fi garanţia pentru o procedură de achiziţie transparentă.

Smith a mai spus că a avut contacte cu oficiali români pentru a le prezenta ofertele şi că ştie că nu s-a luat încă o decizie privind tipul de avion care va fi achiziţionat. Mai mult, Smith a criticat informaţiile referitoare la faptul că România ar achiziţiona gratuit avioane F-16 second-hand.

“Nu există avioane gratuite. Aceste informaţii sunt un cal troian”, comentează el, adăugând că oferta suedeză conţine o propunere de off-set de 100% şi are potenţialul de a crea mii de locuri de muncă.

La rândul său, ambasadorul Suediei la Bucureşti, Mats Aberg, a susţinut, miercuri, că semnarea Codului de Conduită al EDA de către partea română ar fi “un lucru minunat”.
“Dacă vorbim de aderarea României la Codul de Conduită EDA, sunt fericit să spun că am avut posibilitatea de a-l întreba în mod direct pe preşedintele român, iar el a răspuns în termeni clari că România va adera la acest cod de conduită în viitorul apropiat . Eu cred că acesta este un lucru foarte bun şi sunt foarte fericit pentru asta”, a spus el.

“Până la urmă, este decizia României dacă aderă la acest Cod de conduită. Dar cred că, din moment ce toate celelate tări din UE au făcut acest lucru, este natural să semneze şi România”, a declarat diplomatul suedez agenţiei Mediafax, precizând că ar fi “sigur că banii plătitorilor de taxe şi ai companiilor sunt investiţi într-o afacere corectă”.

MApN a lansat, în 2007, cele şase programe strategice de înzestrare a României pentru perioada următoare, demers care, potrivit conducerii ministerului, “va asigura coerenţa politicii de dotare şi instruire a Armatei Române, creşterea interoperabilităţii cu partenerii (aliaţii) şi sporirea protecţiei şi capacităţii de manevră a detaşamentelor noastre dislocate în teatrele de operaţii”.

Înlocuirea actualelor avioane MIG-21 Lancer, avioanele de luptă din dotarea Statului Major al Forţelor Aeriene (SMFA) al căror ciclu de viaţă se va încheia în curând, este printre primele probleme ale Ministerului. Analiza caracteristicilor tehnico-economice ale celor mai performante avioane multirol a determinat identificarea a cinci tipuri care satisfac cerinţele operaţionale elaborate de apărare. Este vorba despre F-16 – Lockheed Martin, SUA, JAS-39 Gripen – SAAB, Suedia, Eurofighter Typhoon – consorţiu Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania, F-18 – Boeing, SUA şi Rafale – Dassault Aviation, Franţa. Cerinţele operaţionale emise pentru achiziţionarea a 48 de avioane multirol şi a suportului logistic iniţial au fost aprobate în luna iulie 2005.

Un eventual contract de achiziţie ar putea fi semnat de MApN numai după luarea unei hotărâri în acest sens de către CSAT. Surse MApN declarau la începutul lunii ianuarie că în ceea ce priveşte achiziţionarea de avioane multirol, bugetul MApN nu prevede nici fonduri de la buget şi nici posibilitatea de credite de angajament. Oficialii MApN, susţineau sursele citate, aşteaptă ultimele răspunsuri oficiale din partea ofertanţilor în luna ianuarie urmând ca apoi să aibă loc discuţii în Guvern şi apoi în CSAT scopul final fiind ca în 2013 să fie deja în uz avioanele multirol pe care România intenţionează să le achiziţioneze.

Înlocuirea actualelor avioane MIG-21 Lancer, avioanele de luptă din dotarea Statului Major al Forţelor Aeriene (SMFA) al căror ciclu de viaţă se va încheia în curând, este printre primele probleme ale Ministerului. O comisie interministerială a fost deja stabilită, aceasta urmând să aleagă între aparatele de zbor propuse de MApN.

Analiza caracteristicilor tehnico-economice ale celor mai performante avioane multirol a determinat identificarea a cinci tipuri care satisfac cerinţele operaţionale elaborate de apărare. Este vorba despre F-16 – Lockheed Martin, SUA, JAS-39 Gripen – SAAB, Suedia, Eurofighter Typhoon – consorţiu Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania, F-18 – Boeing, SUA şi Rafale – Dassault Aviation, Franţa. Cerinţele operaţionale emise pentru achiziţionarea a 48 de avioane multirol şi a suportului logistic iniţial au fost aprobate în luna iulie 2005.

Varianta achiziţionării de avioane F-16, ca pas intermediar în vederea înzestrării ulterioare cu avioane F-35 a fost menţionată de mai multe ori în ultimii ani fie “pe surse” militare, fie asumat în mod oficial.

Un exemplu îl reprezintă fostul secretar de stat în cadrul MApN, Corneliu Dobriţoiu, care afirma la începutul lui septembrie 2008 că o decizie de achiziţionare a avioanelor multirol va trebui să ţină cont de faptul că, peste zece ani, F-35 va fi aparatul ţărilor NATO, iar investiţia într-un aparat care nu e interoperabil cu acesta ar presupune izolarea de ceilalţi.
Pe de altă parte, reprezentanţii Gripen spun că ar fi dispuşi să vândă României 8 avioane la un preţ cuprins între 400 şi 500 de milioane de euro.

Până la luarea unei decizii, vechile avioane MiG rămân singurele avioane de luptă din dotarea SMFA care, în absenţa unei decizii, a recurs la executarea de reparaţii capitale la MIG-uri pentru a-şi îndeplini sarcinile asumate în cadrul NATO, operaţiunile de reparare a avioanelor, a motorului şi echipamentelor din compunerea acestora fiind executate de S.C. Aerostar S.A. Bacău, care deţine licenţă exclusivă în România.

Sursa: Blogul lui Bataiosu

2 Comments

    Adauga un comentariu!

    Nume (necesar)

    Website


    *

    Editoriale din aceeasi categorie

    Marius Șerban Odată cu intrarea într-o nouă stare de criză, după ce tocmai am ieșit din una de alertă, pentru că, nu-i așa, starea de continuă criză este singura formulă prin care mai poate fi controlată cât de cât o populație debusolată, anomizată, se vântură tot felul de versiuni de proiecte de lege, prin care, […]

    Autor: Aciduzzul | 23 ianuarie, 2020 | 1 comentarii | 183 vizualizari | 3 voturi

    Cele mai multe dintre evenimentele majore ale ultimelor decenii au venit ca reactie la un eveniment precedent, de multe ori fals, o provocare menita a pregati opinia publica pentru ceea ce va urma. Comentatorii politici numesc astfel de evenimente inscenate – false flag – un steag fals. Cele mai clare exemple de atacuri inscenate sunt […]

    Autor: Aciduzzul | 24 mai, 2019 | 3 comentarii | 467 vizualizari | 5 voturi

    “Alegerile” europarlamentare 2019, in fapt un jalnic exercitiu pseudoelectoral, reflecta cat se poate de clar faptul ca Romania este un stat esuat fara posibilitatea practica de a-si mai reveni. Asistam, de fapt, la o batalie intre diversele factiuni din serviciile secrete romanesti, in fapt doar niste reminiscente bolsevico-securistoide sau neomarxiste extrem de toxice, simple anexe […]

    Autor: Aciduzzul | 14 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 611 vizualizari | 1 vot

    Michael Thomas “9/11 was an Anglo-American black operation executed in collusion with Israeli Secret Services and Saudi Arabian financiers.” — 9/11 Investigator. Undoubtedly the 9/11 attacks on New York City and Washington DC are the most misrepresented by officialdom in US history. Whereas the assassination of John F. Kennedy is now understood to have been […]

    Autor: Aciduzzul | 14 septembrie, 2015 | 1 comentarii | 583 vizualizari | 6 voturi

    Ofera o donatie
    Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
    fii aproape de noi
    Conferinta_AGROstandard
    PUB
    web design profesionist
    Red Moon Media
    CAMPANII bp
    Atitudine Contemporana
    Televiziunea Copiilor
    Le Pre
    1984 George Orwell
    Televiziunea Copiilor
    piata BIO
    alimente organice
    internet manipulation techniques
    Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
    bad politics

    2009 - 2024 © BadPolitics