O agresivă campanie de ridicare a maşinilor parcate ilegal se desfăşoară în patru sectoare ale Capitalei. Firmele care operează „arestările” încasează sume exorbitante de la şoferi, dar nu dau mai nimic la bugetele locale. Iar lipsa parcărilor le oferă o afacere sigură. În Capitală există 1.217.000 de maşini care se bat zilnic pe aproape 450.000 de locuri de parcare. În loc să facă locuri de parcare, din 2007 unele primării de sector au început să ridice maşinile parcate neregulamentar, percepând de la proprietar o taxă pentru ridicare, transport şi depozitare a autovehiculului de aproximativ 200 de euro. Pentru că numărul locurilor de parcare este mult mai mic decât numărul maşinilor din Bucureşti, afacerea este una foarte înfloritoare pentru firmele care se ocupă de ridicarea maşinilor parcate neregulamentar.
Conform statisticilor oficiale, în sectoarele unde s-au creat locuri de parcare, numărul maşinilor ridicate pentru parcare neregulamentară este la jumătate faţă de sectoarele unde nu s-au construit locuri de parcare.
Elocvent este exemplul sectorului 3, unde s-au făcut cele mai multe locuri de parcare: aici s-au ridicat cu 50% mai puţine maşini decât în sectorul 6. În sectoarele 4 şi 5 nu se ridică maşini. Deşi are hotărârea Consiliului Local, primarul sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a decis să nu ridice maşini, până când nu termină de făcut parcările pe care le-a promis în campania electorală.
17.200 de autoturisme parcate neregulamentar au fost ridicate în Bucureşti de către firmele special înfiinţate pentru acest lucru, de la începutul anului până în prezent. Aceste maşini au fost ridicate în sectoarele 2, 3, 6 şi, mai nou, în sectorul 1 de către o serie de firme care au încheiat un parteneriat cu aceste primării în urma unor licitaţii.
Cele mai multe maşini, 6.845, au fost ridicate în sectorul 6 de către firma Ilcor Auto Eco SRL, de la 1 ianuarie până la 23 mai 2009, potrivit cifrelor oferite de către Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei. Conform procedurii, proprietarul unei maşini parcate neregulamentar în sectorul 6 plăteşte următoarele taxe: 130 de lei ridicarea maşinii, 130 de lei transportul acesteia şi 180 de lei depozitarea în primele 24 de ore. În total ar fi un minimum de plată de 440 de lei.
La această sumă se adaugă încă 180 de lei pentru fiecare zi de depozitare a autoturismului. Un calcul scurt ne arată că firma Ilcor Auto Eco SRL a încasat de la începutul anului până în prezent cel puţin 753.000 de euro, adică în jur de 40.000 de euro pe săptămână. Asta înseamnă că firma care a câştigat licitaţia în sectorul 6 va încasa cel puţin două milioane de euro până la sfârşitul anului. Din toată această sumă, Primăria Sectorului 6 nu primeşte nici un leu.
„Banii rezultaţi din activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar intră în conturile operatorului economic, nu la bugetul local. Operatorul economic SC Ilcor Auto Eco SRL are sediul social pe raza sectorului 6, iar Primăriei Sectorului 6 îi revine doar cota-parte din impozitul plătit de societate”, au explicat reprezentanţii Primăriei Sectorului 6. Primarul Cristian Poteraş a revenit ulterior şi a promis că va organiza altă licitaţie, în urma căreia va impune şi încasarea unui procent. Când şi cât nu a precizat.
În sectorul 2, în primele cinci luni ale anului, firma Supercom a ridicat 6.834 de autoturisme. Conform contractului, Supercom percepe aceleaşi taxe ca în sectorul 6, la care a mai adăugat şi TVA 19%, ne-a precizat primarul Neculai Onţanu. Prin urmare, ridicarea, transportul şi depozitarea unui autoturism parcat neregulamentar pe raza sectorului 2 îl costă pe proprietar 523 de lei cu TVA inclusă, la care se adaugă câte 180 de lei plus 19% TVA pentru fiecare zi de depozitare.
De la începutul anului, firmei Supercom i-au intrat în conturi în jur de 900.000 de euro, adică aproape 47.000 de euro pe săptămână. În acest ritm, până la sfârşitul anului, Supercom îşi va mai rotunji încasările cu încă 1,5 milioane de euro. Şi în acest caz, Primăria Sectorului 2 nu primeşte nici un leu. „Obiectivul nostru nu a fost să facem bani din aceste taxe. Noi am vrut să scăpăm de maşinile parcate ilegal. Banii care se strâng acoperă doar costurile de operare ale firmei”, susţine primarul Neculai Onţanu.
În sectorul 3 au fost ridicate cele mai puţine maşini: 3.300 de autoturisme. Costul unei astfel de operaţiuni este de 550 de lei, iar banii sunt încasaţi de către firma Rosal Ecologic Recycling System SRL. Acestui preţ i se mai adaugă câte 150 de lei pe zi, taxă de depozitare a autovehiculului. În primele cinci luni ale anului în curs, Rosal a încasat 452.000 de euro, ceea ce înseamnă 23.800 de euro pe săptămână, adică 1,23 milioane de euro până la sfârşitul anului.
Reprezentanţii Primăriei Sectorului 3 ne-au declarat că „taxele sunt încasate de către operatorul economic”, fără ca primăria să primească vreun leu. Conform datelor oferite de primărie, în 2007 şi 2008, firma deputatului PDL Silviu Prigoană a ridicat 8.435 de maşini şi a încasat 1,2 milioane de euro. „Nu e o afacere pentru mine. Ar trebui să verificaţi cât costă o maşină de ridicat, salariile angajaţilor şi combustibilul”, ne-a explicat nervos deputatul PDL Silviu Prigoană. El a precizat că o maşină de ridicat autovehicule costă în jur de 100.000 de euro.
În sectorul 1 se ridică maşini doar de o săptămână, iar captura este de 210 maşini. De această operaţiune se ocupă firma C.F.R. Transauto SA, care a încasat până în prezent aproape 37.000 de euro. În acest ritm, veniturile ei vor fi de aproximativ două milioane de euro anual. Spre deosebire de celelalte sectoare, Primăria Sectorului 1 este singura din Bucureşti care primeşte 20% din încasările firmei care ridică maşini.
Sursa: cotidianul.ro
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 28 iunie, 2020 | 0 comentarii | 136 vizualizari | 2 voturi
De aproape trei luni, artistii romani n-au mai vazut scena sau mai simplu spus au ajuns muritori de foame! Daca in continuare nu se vor putea organiza spectacole cu un numar rezonabil de spectatori, astfel incat sa fie cat de cat profitabile, industria de entertainment din Romania pur si simplu va muri, sustine Misu Cernea, […]
Autor: Aciduzzul | 23 ianuarie, 2020 | 0 comentarii | 180 vizualizari | 2 voturi
Numarul deceselor cauzate de noul coronavirus din China a ajuns la 25, iar numarul persoanelor infectate se ridica la 616, au informat autoritatile sanitare din aceasta tara, citate de Sky News, potrivit Mediafax. umarul deceselor cauzate de virusul misterios din China a crescut dramatic: risc major de epidemie globala China a confirmat marti sase decese […]
Autor: Aciduzzul | 22 octombrie, 2018 | 0 comentarii | 371 vizualizari | 1 vot
Tocmai am citit o nota a Jurnalistului de serviciu, suparat ca la o dezbatere despre Mediu la ProRomania n-a putut bea nici macar un pahar cu apa…. Pai, normal, la cat de multi sunt in firul de asteptare pentru devalizarea tarii asteia, nu-si pot permite sa aiba cheltuieli nedeductibile nici macar cu apa chioara, dar […]
Autor: Aciduzzul | 7 august, 2012 | 0 comentarii | 375 vizualizari | 4 voturi
Ca de multe ori in ultimele saptamani “guvernul” Ponta ne-a facut o noua surpriza. Practic, in doar 24 de ore si-a schimbat radical pozitia si a facut un prim pas inapoi. Blocul monolit kominternist a inceput sa aiba primele fisuri. Inca de ieri i-a revenit roseata in obraji si zambetul pe fata lui Traian Basescu. […]
Autor: Aciduzzul | 3 august, 2012 | 2 comentarii | 461 vizualizari | 5 voturi
Teroristii nu sunt doar aceia care pun la cale un puci cu arma in mana. O gasca ilegitima care orchestreaza debarcarea unui presedinte legitim invocand motive care mai de care mai puerile/imbecile si care pune pe butuci economia nationala si afecteaza grav veniturile romanilor in decurs de doar cateva saptamani, poate fi incadrata la fel […]
One comment