Deoarece, asupra Francmasoneriei au fost emise foarte multe pareri, si fiindca unele dintre ele se bat cap in cap, voi insista asupra faptelor si evenimentelor carora majoritatea istoricilor si specialistilor in domeniu le acorda credit. I.Initial, Francmasoneria insemna o „Asociatie a constructorilor liberi”, adica scutiti de diferite dari feudale. Iar principalele limbi europene au consemnat cu exactitate intelesul ei: francmason, in franceza; frei-maurer, in germana; free-mason, in engleza; liberi-muratori, in italiana. Adica: constructori (zidari) liberi, scutiti de dari si servituti. In limba romana, cuvantul a ajuns din limba franceza, macon, acesta, la randul lui, derivand din latinescvul matio. Acest cuvant inseamna constructor de ziduri sau taietor in piatra.
Termenul compus, francmason sau zidar liber, apare pentru prima data in 1375 (dupa unii chiar in 1155) – conform „Cronicii francmasonice”. Dictionarul Societatii Filologice din Oxford explica astfel insemnatatea cuvantului francmason: „Francmasonii erau mestesugari care beneficiau de anumite privilegii, specifice epocii medievale, fiind autorizati sa calatoreasca si sa stabileasca oriunde se construia o mare cladire, de cele mai multe ori o catedrala.
Acesti francmasoni aveau anumnite secrete profesionale si parole, desigur diferite de ale masonilor moderni”. in dreptul englez, masonii sunt mentionati pentru prima data in 1495 dar intr-un act oficial in 1444. Enciclopedia germana a masoneriei descrie masoneria ca fiind o „activitate a unor oameni uniti, care cauta sa se innobileze moral pe ei insisi, prin formarea la scara mondiala a unei fratietati mondiale”.
Istoria masoneriei este obscura iar o cercetare obiectiva este greu de facut, datorita absentei unor documente credibile, fapt recunoscut de autori masoni. In lucrarea „Simbolismul francmasoneriei”, celebrul mason Mackey recunoaste ca „o istorie a masoneriei nu a fost scrisa intr-un spirit al adevarului critic iar verigile lipsa din istorie masoneriei au fost completate cu pure inventii sau prin documente a caror autenticitate nu a fost niciodata probata”.
In „Cronica francmasoneriei”, p. 145 se precizeaza ca: „Citatele prezentate de catre autori masoni, cum ar fi Andersen, Preston, Smith sau Calcott, referitoare la epocile vechi ale masoneriei, sunt simple fabulatii, care starnesc zambetele cititorului de rand”. Astfel, Anderson sustine ca „Marele Arhitect al Universului a fondat masoneria si i-a numit drept patroni ai acestei organizatii pe Adam, pe Patriarhii Avraam, Isaac si Iacov, precum si pe regii si filozofii vechi”. Chiar si Mantuitorul Iisus Hristos este inclus in aceasta organizatie, drept Marele Maestru al Bisericii Crestine! Masoneria, dupa acelasi Anderson, ar fi participat la construirea Arcei lui Noe, al Turnului Babel, al Piramidelor, a Templului lui Solomon. Totusi, multi masoni nu promoveaza asemenea exagerari in lucari personale.
Si, acum dezvalui ceea ce doar initiatii cunosc: anumite fragmente din declaratiile de credinta date de catre masoni cu prilejul initierii lor. Aceste declaratii sunt cunoscute doar de cei initiati si pot fi confirmate. In ritualul englez de initiere in masonerie se stipuleaza urmatoarele: „Fara indoiala ca Masoneria exista din timpuri imemorabile.
In fiecare perioada a istoriei monarhii (in ritul american se spune <
Realitatea este ca din cele mai vechi timpuri, arhitectii si constructorii de biserici/temple aveau o situatie privilegiata. Erau supusi unei selectii riguroase si constituiti in bresle. Apoi erau obligatoriu initiati in tainele subtilitatii religiilor pe care le deserveau. intr-o biserica sau templu, totul era simbolic: picturile reprezinta conceptia religioasa.
Pregatirea culorilor era un secret si proportia lor matematic repartizata. Pentru a nu gresi, aceasta elita a constructorilor trebuia sa cunoasca la perfectia aceste lucruri. Iar Marele Constructor era marele initiat al breslei, ocrotit si privilegiat, atat de slujitorii Bisericii, cat si de oamenii sai, care ii erau ucenici. Asa a fost de la Hiram, marele arhitect al Templului lui Solomon, pana la sfarsitul Evului Mediu.
Prin urmare, el era conducatorul unui atelier intr-o breasla. Iar membrii ei pastrau cu sfintenie secretele activititii lor, la aceasta veghind Marele Constructor. Functiona, deci, ca o societate secreta, purtand si numele de Franc-Masonerie operativa.
In secolul al X-lea, regele englez Atbelsthen ofera privilegii mai mari zidarilor liberi. ii continua poilitica fratele sau, Edwin, care ajunge chiar seful acestora – Marele Mester. Prima constitutie profesionala a acestora este redactata in anul 926, cand reprezentantii constructorilor se intalnesc in York. Ca Mari Mesteri se succed: in anul 960 – Dunstan, arhiepiscop de Canterbury, iar in anul 1041 chiar regele Edward Confesorul.
Deja in secolul al XI-lea, breslele constructorilor liberi de biserici/temple aveau o structura foarte riguroasa, care era centrata in jurul ideii enuntate: pastrarea secretului profesional. Si fiecare breasla reprezenta o societate secreta. Membrii ei foloseau un limbaj secret, semne si parole pentru recunoastere si purtau vestimentatie specifica.
In secolul al XIII-lea, apare stilul gotic si are loc o adevarata „explozie” a modei de a construi biserici si catedrale. Ca urmare, numarul calfelor si al uicenicilor creste, pana cand mestesugarii constructori mireni capata preponderenta, insa raman regrupati in jurul ordinelor calugaresti, mai ales in jurul Ordinului Templierilor.
II. Pentru a prezenta Francmasoneria in adevarata ei lumina trebuie facute cateva referiri la Ordinul Templierilor, intemeiat de catre Hugues de Payns, in anul 1118, la Ierusalim. Ordinul era format din calugari-cavaleri (frati cavaleri, frati capelani, frati sergenti si scutieri), carora li se alatura slujitorii si mestesugarii.
Trebuie subliniat ca cei mai iscusiti mesteri europeni faceau parte din acest Ordin. Calugarii-cavaleri aveau misiunea de a pazi Sfantul Mormant si drumurile pelerinilor care duceau la el. Datorita acestei misiuni, Ordinul era organizat dupa principii militare: uniforma specifica, o disciplina riguroasa, un cod etic propriu, o simbolistica aparte si parole speciale de recunoastere. Pe langa acestea, avea teritorii autonome, impartite in regiuni. Erau condusi de un Mare Maestru.
Data de 13 octombrie 1307 reprezinta temelia gravului conflict dintre Francmasonerie si Catolicism. Atunci, regele Frantei, Filip cel Frumos si Papa Clement al V-lea au declansat necrutatoarea lupta pentru distrugerea Templierilor, conflict care se perpetueaza si in zilele noastre.
Istoricii acrediteaza ideea ca adevaratii „vinovati” de aparitia primelor forme de Francmasonerie, asa-nimita Masinerie operativa, este Ordinul Templierilor. Aceasta, deoarece, dupa distrugerea Ordinului, mestesugaii constructori nu au avut de suferit. Ulterior, ei se grupeaza in jurul Cavalerilor Ioaniti (actualii Cavaleri de Malta), unde isi pastreaza privilegiile. Dar au preluat si introdus ierarhia, ritualul si legendele Templiewrilor, cum ar fi: supunerea fata de un Mare Maestru, interzicerea accesului femeilor, ritualul de initiere, etc. Iar dorinta de a-i razbuna pe Cavalerii Tem,plieri s-a perpetuat de-a lungul secolelor.
Pe de alta parte, Cavalerii Templieri care au scapat si-au cautat si au gasit refugiul in breslele Masoneriei, unde au fost primiti cu bratele deschise. Astfel, Francmasoneria a primit o infuzie de nobili care i-au creat o traditie aparte pe parcursul secolelor, tot mai multi nobili, in special din Anglia, aderand la Francmasonerie. Iar lupta impotriva Catolicismului se va ascuti.
III. O influenta asupra Francmasoneriei a avut-o si societatea secreta CAMARADERIA, care are o „Asociatie (separata) internationala a calfelor”. Calfele grupate in Camaraderie formau trei mari asociatii: 1. „Copiii lui Solomon”, supranumiti „loji”; 2. „Copiii ,mesterului Iacob”, supranumiti „varcolaci” si 3. „Copiii mosului Sou-Gise”. Legendele acestor trei asociatii, dar mai ales a „Copiilor lui Solomon”, isi revendica originea directa din constructorii Templului lui Solomon. Acum este sigur ca Masoneria isi datoreaza mitul fundamental (uciderea lui Hiram, Marele Arhitect al Templului lui Solomon) tocmai societatii secrete Camaraderoa.
Respectiv Camarazilor, care aveau mitul si folclorul cu mesterii Bibliei. Iar unele elemente ale simbolisticii lor au trecut in ritualul Franc-mason: echerul si compasul, obiceiul de a da sa bea candidatului dintr-o cupa cu bautura amara, apoi dintr-una dulce. Camaraderia avea doua grade de initiere, ucenic si calfa, care sunt si astazi primele doua grade masonice.
Incepand din anul 1702, asociatiile Camaraderiei au fost sistematic persecutate, lucru ce a dus la destramarea lor. Au ramas, insa, cele ale Francmasoneriei, organizate intr-un secret de nepatruns.
Prezint, in continuare, un articol aparut in 1995 intr-o revista. Regret ca nu am retinut numele autorului. Sper sa nu se supere pe mine.
„In anul 1614, apare o brosura anonima <
Christian Rosenkreutz e un personaj legendar. Se zice ca ar fi fost orfan si a plecat la 16 ani in pelerinaj catre tara Sfanta, unde ar fi fost initiat, la Damaer, in misterele Universului. A mai calatorit in Egipt, Libia si in Maroc, apoi, intors in Europa, a conceput impreuna cu trei calugari germani, planul refacerii spirituale a lumii, din punct de vedere religios, politic si stiintific. Dupa ce si-a asociat alti 4 adepti (numarul total fiiind misticul 7), a intemeiat Ordinul Roziecrucian.
Intial, roziecrucienii aveau un limbaj magic si depuneau juramant de castitate. Iata cateva personalitati banuite a fi roziecrucieni si care s-au atestat ca atare: Dante Aligheri, Roger Bacon, Albertus Magnus, Paracelsius, Van Helmunt, Comenius, Descartes, Robert Fludd, Isaac Newton, Robert Boyle si G.W. Leibnitz – cel care a fost atat mason, cat si roziecrucian.
Francmasoneria a preluat societatea roziecruciana – fenomenul s-a petrecut timpuriu, in a doua jumatate a secolului al VIII-lea -, prin actiunea exceptionala a celebrului anticar englez Elias Ashmole. Daca lasam la o parte studiile de alchimie, asa de dragi roziecrucienilor, toate celelalte idealuri si simboluri se regasesc in Francmasoneria speculativa. Cabinetul de reflectie, unde patrunde candidatul la primul grad masonic, poarta deviza roziecruciana V.I.T.R.I.O.L. (Vista Interiora Terrae Rectifiacandoque Invenies Occultum Lapidem – adica, viziteaza imperiul Pamantului si rectificand vei gasi piatra ascunsa), iar gradul masonic 18 al riturilor scotiene se numeste Cavaler Roziecrucian.
Preluarea doctrinei rotiecruciene are o importanta capitala pentru destinul Masoneriei speculative. De aici, porneste vocatia ei de eliberatoare a omenirii, de promovare a progresului spiritual si de alcatuire de mari democratii, vocatie care va caracteriza <
Cele prezentate mai sus reprezinta tot atatea repere care au dus la constituirea Francmasoneriei speculative. Cert este ca tara in care s-a organizat pentru prima data Francmasoneria moderna este Anglia anului 1717. Pana atunci, datorita reformelor religioase introdusa in mai multe tari din Europa, dorinta credinciosilor si a comunitatilor bisericesti pentru zidirea de biserici a scazut. Breasla zidarilor liberi, specialisti in inaltarea bisericilor, s-a vazut in imposibilitatea de a mai gasi de lucru.
In aceste conditii, predicatorul reformat al Curtii regale din Anglia, James Anderson, si arheologul George Payne si-au propus sa dea breslei zidarilor liberi o alta menire – zidirea unui templu spiritual in inima omului. Adica, o moralitate fara religie, atee si intemeiata numai pe ratiune. Propunerea aceasta nu a ramas fara ecou. in ziua de 24 iunie 1717, intr-un restaurant din Londra, reprezentantii a patru societati de zidari liberi s-au intrunit si au pus bazele societatii „Of Free States Masons”.
De la inceput, ea s-a impartit in lojile Sfantului Ioan, in amintirea Sfantului Ioan Botezatorul, a carei nastere se serbeaza in ziua de 24 iunie. Aceasta este data constituirii Francmasoneriei englezesti sau albastre, cum a fost numita. Ideile ei s-au raspandit cu iuteala fulgerului in toate tarile din apusul Europei, la aceasta organizatie aderand toate cele anterioare si un numar imens de membri, indeosebi din patura culta a societatii si chiar capate incoronate.
Deci, dupa obarsie, Francmasoneria moderna nu se impune prin vechime. insa, acest trecut este patat de crima si sange. Embrionul ei – ateismul – a fost intetit. inca de la inceput, elementul satanic a patruns in ea, aservind-o intereselor sale. intr-un timp relativ scurt, in tarile Europei de Vest, masonii au pus stapanire pe finante, industrie, comert, presa, pe care si le-au aservit intereselor lor.
Dupa constituirea Francmasoneriei englezesti (albastra), cel care a fost insarcinat sa redacteze Constitutiile masonice a fost James Anderson. Lucrarea sa a fost redactata in forma definitiva in anul 1723 si a servit drept baza pentru toate constitutiile masonice contemporane.
In lucrarea „Le Dictature des Puissances Occultes”, vicontele Leon de Poncins elimina toate teoriile fanteziste privind originea Francmasoneriei, aratand:
I. Originea pagana – Francmasoneria deriva din vechile mistere religioase ale grecilor si egiptenilor.
II. Originea templiera – Ordinul Templierilor, care fusese mai inainte un ordin eminamente crestin, dar din cauza ca se infiltrase Francmasoneria in el si-i daduse o noua directie contrara scopului pentru care a fost creat, a fost desfiintat de Papa, dar s-a perpetuat in secret si a reactivat sub forma masoneriei.
III. Originea ros-cruciana – Francmasoneria provine, de asemenea, din ordinul ocultist al Rosei-Cruce ( la acest grad, calcarea in picioare si strapungerea cu spada a crucifixului constituie un act ritual in masonerie).
IV.Originea corporativa – Francmasoneria provine din asociatiile de masoni (Corporatiile) din Evul Mediu.
V. Originea stuartista – Francmasoneria a fost creata de Printul Charles Stuart, in scop politic.
VI. Origine deista – Francmasoneria deriva din teoriile scolii deiste, al caruzi reprezentant principal a fost John Toland.
VII. Originea protestanta – Francmasoneria reprezinta internationala protestanta, de origine calvinista si puritana.
VIII. Originea ocultista – Francmasoneria isi are sorgintea in diverse secte ocultiste, satanice ele insele, inspirate din Cabala.
IX. Originea evreiasca – (caare este cea mai veridica). Evreii au creat toate piesele masoneriei, in scopul dominatiei Ocultei Mondiale.
In „Conspiratia Lojilor” de Toma Petrescu, Bucuresti, 1941, se arata: „Dupa daramarea Templului din Ierusalim, care a fost profetizata de Mantuitorul nostru Iisus Hristos, ca o pedeapsa divina data masonilor pentru crucificarea lui Iisus – iudaismul, prin formidabilul sau instrument, masoneria, a mobilizat toate fortele oculte pentru reconstruirea Templului lui Solomon, prin descrestinarea oemnirii”.
Marele arhitect al distrugerii universale
Pe langa faptul ca francmasoneria originala s-a transformat radical, treptat, in ea s-au amestecat principii din Talmud, din Cabala si din magia iar simbolurile cultului au primit alte interpretari. Introducandu-se ca baremuri de exprimare cuvinte evreiesti si orientale, Francmasoneria a fost transformata in SINAGOGA SATANEI.
Au luat fiinta o serie de noi si felurite genuri de masonerie. Organizarea Francmasoneriei variaza, nu mult, de la o tara la alta, fiecare avand o alta masonerie. in esenta, organizarea este urmatoarea:
– loji, unitati in care sunt grupatii;
– in fruntea fiecarei loji sta un venerabil, care este ajutat de un consiliu;
– mai multe loji formeaza o Mare Loja, condusa de un Mare Maestru, care este ajutat de venerabilii lojelor componente.
De la inceput, Francmasoneria albastra a avut doar trei grade. insa mania gradelor, precum si dorinta de a crea venituri mai marii lojelor nu au mai multumit pe masoni si ea a inceput sa fie considerata ca un simplu noviciat care ii pregateste pe membri pentru gradele superioare. Astfel, in America, masonii au ridicat la 33 numarul de grade (semnifica numarul de ani pe care l-a avut Iisus la crucificare), care a ramas pana in ziua de azi. „Mai modest”, in 1756, evreul Stefano Morin a pus in ordine 25 de grade masonice, Iosef Balsamo, un celebru escroc al timpului sau, cunoscut si sub numele de Cagliostro, a infiintat in 1795, Francmasoneria coptica, cu 90 de grade. Este singurul care a primit in loji si femei.
De, bani sa iasa! Fratii Bederride din Avignon, trei evrei masoni au infiintat Francmasoneria numita Misraim, care avea tot 90 de grade si idei cabalistice cu totul bizare. Se infiinteaza si Francmasoneria scotiana, care nu peste mult timp este considerata ca un grad intermediar intre Francmasoneria albastra si gradele superioare.
In cadrul Francmasoneriei, satanismul se manifesta si prin rugaciuni si imnuri inchinate lui Satan, ele fiind create chiar de unii conducatori, cum ar fi francmasonul Canducci, din Italia, gradul 33.
In lume exista nenumarate loji masonice si cititorul are impresia ca intre ele se duce o lupta acerba pentru suprematie. in fapt, totul reprezinta praf aruncat in ochii omului de rand, naiv. Conducerea Francmasoneriei, oriunde ar fi, e unitara, iar aparentele disidente sunt rezolvate prin orice mijloc, de conducerea suprema, care este intotdeauna inconjurata de cel mai nepatruns mister. Cele mai importante rituri sunt:
– Ritul Scotian, Antic si Acceptat;
– Ritul Francez;
– Ritul Martinist;
– Ritul Memphis-Misraim.
Cand doua organizatii masonice sunt in legatura, atunci ele comunica oficial prin organele lor de conducere. Astfel, in „Regulamentul de organizare si functionare a Marii Loji Nationale Romane”, art. 45, lit. I, se spune despre Consiliul Marii loji Nationale (care are partea ei executiva) ca „reprezinta, impreuna cu Marele Maestru, Marea Loja Nationala din Romania pe langa conducerea suprema a fiecarui Rit de pe langa Marile Puteri Masonice Straine”.
Cele doua organizatii masonice in legatura isi desemneaza un reprezentant, care este numit membru permanent cu un grad superior in Marea Loja prietena. in regulamentul mentionat mai sus este stipulat, la art.6: „Marele Maestru poate sa numeasca pe orice frate care sa il reprezinte intr-o Mare Loja din strainatate; de asemenea, el poate numi ca membru al Marii Loji Nationale din Romania, cu rangul pe care il crede potrivit, pe orice frate desemnat ca reprezentant al Marelui Maestru al unei Mari Loji din strainatate”.
In felul prezentat mai sus – lucru valabil si in zilele noastre – , in fiecare organizatie francmasonica sunt prezente organizatiile masonice straine. in afara acestor legaturi, care de cele mai multe ori sunt permanente, membrii din lojile unei organizatii pot vizita oricand lojile de grad egal sau inferior al unei organizatii straine. Pot lua parte la festivitatile lor si pot fi numiti membri de onoare al acelei organizatii straine.
Suspendarea legaturilor dintre doua organizatii masonice nu reprezinta ceea ce ar crede un neavizat. Aceasta, deoarece ramane pe mai departe putinta membrilor din lojile unei organizatii de a vizita lojile celeilalte organizatii dar, esential, aceste vizite nu au caracter oficial, ci numai unul „oficios”.
Marele pericol al acestei gigantice conspiratii satanice planetare il reprezinta faptul ca membrii individuali sunt frati pe tot globul, indiferent carei organizatii ii apartin. Oricarui rit ar apartine un mason, el este frate cu toti masonii de pe glob.
In Constitutia statutelor organizatiilor masonice se spune: „printre noi sunt Frati de toate religiile si rasele” si se cere: „trebuie se preferam un francmason oricarui alt om, cand solicita, in conditii egale, aceeasi situatie”. Aceasta atitudine trebuie sa o aiba un francmason nu numai fata de un francmason din tara, ci si fata de cei din strainatate. Articolul 5 al Constitutiei statutelor spune: „Oricarui rit ar apartine un francmason, el este frate cu toti francmasonii de pe glob”.
Deci, Francmasoneria formeaza o confraternitate mai presus de religie, neam si de familie. Un francmason considera mai apropiat siesi pe un strain sau pagan franc mason, decat pe un crestin din acelasi neam. Iar mai departe se spune: „Familia, prietenii sau vecinii sa nu afle chestiuni in legatura cu activitatea francmasoneriei, atat personala cat si colectiva”. Prin aceasta se spune ca Francmasoneria iese din Biserica si din comunitatea nationala.
Principiile masonice, fundamentele tainice ale Francmasoneriei sunt imprumutate din Vechiul Testament, Talmud si Cabala. Cabala, spre exemplu, a furnizat sceptrul lui Solomon, steaua lui David, simbolismul numerelor si faimosul arbore al vietii.
Ca sa cunoastem masoneria, trebuie sa stim ce este magia, care reprezinta elementul constitutiv din filozofia Francmasonerie. Magia nu reprezinta altceva decat o filozofie care cuprinde misterele religiilor,pagane din antichitate si se gaseste in Cabala evreiasca si in Talmud.
Lucrarea de referinta in acest sens este „Dogme et Rituel de la Haute Magie” de Eliphas Levy, din care aflam ca magia este constituita din mai multe parti:
1. Prima parte este stiinta celor 12 numere si a celor 22 de litere din alfabetul ebraic. Toate aceste semne inventate de oameni, au primit cate un simbol cabalistic si au fiecare cate o semnificatie mai mult sau mai putin abracadabranta. Pana si Dumnezeu (Iehova, Marele Arhitect), cand a creat Universul…s-a servit de semnele Francmasoneriei, scrise pentru primele trei grade ale Francmasoneriei.
Restul magiei este rezervata gradelor superioare, din ce in ce mai initiate.
2. A doua parte a filozofiei diavolesti este arta de a ghici viitorul, prin diverse mijloace, ca: ghiocul, apa, drojdia de cafea, liniile mainilor, somnambulism etc. si mai ales prin „tarot” (carti de joc cu simbolistica magica). De altfel, in antichitate, preotii templelor, augurii, auspicii etc. aveau ca misiune sa prevada viitorul.
3. A treia parte este Astrologia – care dezvaluie soarta omului, sau „horoscopul”, prin raportare la pozitia planetelor in momentul nasterii.
4. A patra parte a acestei stiinte oculte este Alchimia – care admite si astazi ca elemente fundamentale ale Naturii: Pamantul, Apa, Aerul si Focul. Unul din scopurile Alchimiei este sa transforme materia bruta in aur pur.
5. A cincea parte este Necromantia – sau evocarea mortilor – in locul carora se prezinta adesea spirite inferioare sau malefice, care prezic viitorul sau descopera ce ascund ei.
6. A sasea parte este Magia Otravurilor, care prepara prafuri si bauturi fermecate ca „aqua tofana”, ce produce o moarte rapida.
7. A saptea parte e Vrajitoria, care consta in fabricarea unei papusi de ceara, cu ajutorul careia se realizeaza asa-zisa vraja sau facatura – si care il reprezinta in mod analogic pe cel care urmeaza sa fie vrajit. Vrajitorul ia aceasta papusa care urmeaza sa fie vrajita – dupa ce o consacra diavolului, prin evocari si formule magice – si o inteapa cu un ac, la nivelul inimii sau in pantece, si peste putin timp, cel astfel vrajit moare subit. in aceeasi categorie intra, de asemenea, deochiul si Jetatura din Neapole, impotriva careia poti sa te aperi prin talismane magice divine sau prin ruga sincera catre Dumnezeu.
8. La capatul acestei serii infame – care este departe de a fi completa – se afla „Magia Neagra”.
Pentru a ilustra primirea unui membru in Francmasonerie, voi reda un exemplu din lucrarea „Teologia luptatoare”, de preot Irineu Mihailescu, Bucuresti, 1941: „Intrarea in Francmasonerie se face prin primirea novicelui in loja cu un anumit ceremonial, sau in termeni masonici, potrivit ritualului. Novicele este introdus in incaperea numita templu, legat la ochi si numai dupa ce i se pun diferite intrebari, este dezlegat, ca semn ca, intrand in loja, a trecut din intuneric la lumina. Aici se observa mai intai un tablou care infatiseaza un cer instelat, un ghiveci cu o floare, un craniu omenesc, o carte deschisa, un echer si un compas.
Dupa interpretarea masonica, aceste lucruri ar avea urmatoarele semnificatii: Cerul, pamantul cu floarea si craniul simbolizeaza natura de deasupra, dimprejurul si dedesubtul nostru si formeaza toate la un loc primul izvor al cunoasterii omenesti. Cartea, care uneori este Biblia, simbolizeaza stiinta. Dar pentru ca stiinta din carti este un lucru mort, se pune in mana novicelui un dreptar si un compas, care simbolizeaza stiinta vie a viatii sociale si anume: echerul are sa slujeasca la masurarea dreptatii, iar compasul la intinderea iubirii de oameni a noului franc mason.
Dupa ce se mai savarsesc unele acte simbolice si este pus la probe ciudate, ca sa se vada daca are curaj si este statornic in hotararea de a intra in francmasonerie, novicele depune juramantul de credinta in masonerie si e proclamat membru al loji.
Ritualul acesta si simbolismul lucrurilor si faptelor din care el consta, variaza la primirea celorlalte doua grade ale francmasoneriei albastre de lucrator si maestru, se complica si se schimba cu totul la gradele superioare, in special la primirea gradelor 18 si 33, spre a corespunde scopului ascuns al francmasoneriei si mijloacelor cunoscute numai membrilor acestor grade superioare pentru atingerea scopului urmarit de ea si prin ei”.
Dupa depunerea juramantului, francmasonul se transforma intr-un ateist convins.
Mai trebuie sa specific ca, in loji, membrilor initiati pana la gradul 24 masonic inclusiv, ideea de Dumnezeu le este formulata prin formula „Marele Arhitect al Universului”. Dar celor care patrund in gradul masonic 25 si in urmatoarele, li se spune clar si raspicat: „Marele Arhitect al Universului, in onoarea caruia arde tamaia lojilor si atelierelor, nu este Dumnezeu, ci ingerul luminii, geniul muzicii, spiritul focului”.
Marea minciuna rezulta chiar din cele expuse, deoarece daca nu exista Dumnezeu si suflet, dupa logica masonica, nu exista nici inger, geniu sau spirit.
Insa, alti masoni considera ca „Marele Arhitect al Universului” este insasi Francmasoneria, care se autointituleaza „Marea asociatie de distrugere universala”.
Francmasonul Sergent spunea in 1904: „Acei care au primit o initiere superioara stiu ca aceasta formula <
Intreaga activitate a Francmasoneriei urmareste destramarea statului si a societatii. Trebuie mentionat ca toate ideile de extrema stanga ale comunismului au ost pregatite in Loji si aplicate de francmasoni. Marx, Lenin, Trotzki, toti marii conducatori ai comunismului (cu mici exceptii) au fost evrei-francmasoni, sau numai francmasoni.
Francmasoneria lupta pentru un scop extrem de precis: „intemeierea unei Republici Mondiale condusa de francmasoni”. Care sa fie cu desavarsire laica, cu oameni indobitociti de mizerie si lipsuri, cu patimi animalice dezlantuite. Teza intemeierii Republicii Mondiale sub stapanirea Francmasoneriei a format obiectul Congresului mondial al Francmasoneriei, din 1900, tinut la Paris.
Sursa: Necenzurat
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 10 septembrie, 2015 | 0 comentarii | 1122 vizualizari | 2 voturi
Despre Florin Dumitru Prunariu, revista Forum Masonic, în numãrul 14, a dezvăluit faptul că acesta este mason. „Este Cavaler Templier, grad pe care l-a dobândit în Florida (SUA), deţine funcţia de Grand King în Marele Capitul de Masoni al Arcului Regal din România, are gradul 32 în Ritul Scoţian şi este maestru venerabil al Respectabilei […]
Autor: Aciduzzul | 22 noiembrie, 2014 | 1 comentarii | 994 vizualizari | 4 voturi
Marea Lojă Naţională Română 1880, Bucureşti, 17 noiembrie 2014, COMUNICAT DE PRESĂ General (r) Bartolomeu Constantin Săvoiu, Suveran Mare Comandor Mare Maestru al Marii Loji Naţionale Române 1880 şi Co-Preşedinte Executiv al Uniunii Mondiale Masonice Tradiţionale: “Salutăm cu entuziasm victoria Preşedintelui ales Klaus Iohannis” Duminică, 16 noiembrie 2014, cu o zdrobitoare majoritate, poporul român l-a […]
Autor: Aciduzzul | 4 ianuarie, 2014 | 1 comentarii | 2047 vizualizari | 4 voturi
BOARD: Mircea Geoana, president, Romanian Senator, Mircea Geoana is the President of Aspen Institute Romania and a prominent… Mariana Gheorghe, vice-president, CEO, OMV Petrom S.A., Chief Executive Officer, Responsible for Corporate Communications; Health,… Florin Pogonaru, vice-president, President, Romanian Businessmen’s Association, Florin Pogonaru is the coordinator of the “Central… Roberto Musneci, vice-president, Senior Partner, Serban & […]
Autor: Aciduzzul | 21 august, 2013 | 1 comentarii | 1702 vizualizari | 6 voturi
Autor: Aciduzzul | 13 august, 2013 | 0 comentarii | 1869 vizualizari | 5 voturi
Si in Zimbabwe…
2 Comments