Expertii polonezi estimeaza ca, in 2010-2011, Europa s-ar putea confrunta cu cea mai severa iarna din ultimul mileniu, iar un prim motiv ar fi reducerea vitezei curentului nord-atlantic Gulfstream, care treptat-treptat nu mai incalzeste batranul continent, mentioneaza AFP. Astfel, racirea Europei ar fi in directa legatura cu reducerea de doua ori a vitezei curentului oceanic Gulfstream in comparatie cu anii trecuti, considera oamenii de stiinta. In prezent, acesta nu este capabil sa compenseze frigul adus de masele de aer rece din Arctica. Potrivit unui expert de la Institutul de Meteorologie si Gospodarirea Apelor din Polonia, aceste schimbari sunt deja vizibile in Norvegia si in alte cateva tari scandinave.
Noua Epoca glaciara in Europa
“In cazul in care Gulfstream va disparea in totalitate, Europa se va confrunta cu o epoca glaciara, iar in Scandinavia este de asteptat formarea unui mare ghetar” – sustine el. Unii observatori apreciaza ca una din cauzele incetinirii Gulfstreamului ar fi avaria survenita la 22 aprilie la platforma petroliera Deepwater Horizon, a companiei BP, in Golful Mexic. Din putul de urgenta s-au deversat in ocean intre 600.000 si 760.000 tone de titei, in perioada dintre sfarsitul lunii aprilie si si sfarsitul lunii iulie.
Cu toate acestea, unii experti internationali considera ca este prematur sa se vorbeasca de o incetinire a Gulfstreamului. Anterior, oceanograful NASA Josh Willis a demonstrat ca in ultimii 18 ani curentul oceanic a crescut in intensitate si a devenit chiar mai cald. De aproape doua decenii, Josh Willis a colectat datele navelor de cercetare, precum si inregistrarile facute de sateliti care urmaresc suprafatele marilor si oceanelor.
Primele informatii despre incetinirea Gulfstream au aparut in 2005, cand oceanograful britanic Harry Bryden, de la Centrul national pentru oceanografie din Southampton (Marea Britanie) a publicat in revista Nature un articol cu privire la incetinirea circulatiei maselor de apa in Gulfstream cu 30% comparativ cu anul 1957.
Sursa: Agentia de Investigatii Media
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 20 septembrie, 2019 | 1 comentarii | 192 vizualizari | 3 voturi
Mihael Duca Cartea mea “Evaluarea si motivarea elevului” a deschis numeroase campuri de dezbatere. Fiind o carte orientata spre anumite teme de cunoastere, am incercat sa nu alunec spre alte teme, pentru a pastra unitatea cartii si logica expunerii. Acolo unde a fost cazul am incercat sa ofer exemple prin care sa argumentez o anumita […]
Autor: Aciduzzul | 23 ianuarie, 2016 | 0 comentarii | 472 vizualizari | 2 voturi
Oamenii de stiinta au descoperit de ce ne iubim cainii aproape la fel de mult ca pe propriii copii. Astfel, potrivit sciencealert.com, care relateaza concluziile unui studiu publicat recent, atunci cand ne uitam in ochii unui caine, atat in creierul oamenilor, cat si in cel al animalului se elibereaza oxitocina – ”hormonul iubirii/fericirii”. Mecanismul este […]
Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 662 vizualizari | 2 voturi
Oamenii pot să se vindece într-adevăr în biserici atunci când ating sfintele moaşte sau sanctuarele. Oamenii de ştiinţă din Petersburg au dovedit-o şi au descoperit şi mecanismul “material” al acestui fenomen divin. “O rugăciune este un remediu puternic”, spune Valeri Slezin, şeful Laboratorului de Neuropsihofiziologie al Institutului de Cercetare şi Dezvoltare Psihoneurologică Bekhterev din Petersburg […]
Autor: Aciduzzul | 4 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 301 vizualizari | 1 vot
What’s wrong with Genetic Engineering? Genetic engineering refers to a set of technologies used to change the genetic makeup of cells and move genes across species boundaries to produce novel organisms. Once released, these genetically modified organisms (GMOs) can easily spread and interbreed with other organisms, and they are virtually impossible to recall back to […]
Autor: Aciduzzul | 3 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 292 vizualizari | 0 voturi
Indiferent de cât de buni șoferi am fi niciodată nu putem fi siguri că alți participanți la trafic nu vor comite vreun gest neașteptat, cum ar fi o frână pusă brusc sau trecerea la limită la semafor, care până la urmă ne-ar putea implica într-un accident rutier. Dar o regulă importantă, însă tot mai puțin […]