Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
iunie 17, 2021, 10:44 pm
Noros
Noros
21°C
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 72%
Vânt: 0 km/h N
Răsarit: 5:30 am
Apus: 9:03 pm
 
ANUNTURI UMANITARE
Tehnici de manipulare
Legile Persuasiunii – Legea Timpului (3)
Aciduzzul | 2 ianuarie, 2010 | 0 comentarii | 305 vizualizari |
(2 voturi )

Temp_lawA treia lege a persuasiunii este legea timpului. Aceasta aduce cu sine o tehnica de convingere foarte puternica – schimbarea perspectivei temporale. Legea timpului spune: oamenii iau decizii pe baza experientelor trecute. Cand oamenii isi schimba perspectiva temporala, li se schimba sentimentele referitoare la anumite lucruri si deciziile pe care le iau in privinta acestor lucruri. Mai simplu spus, oamenii se lasa foarte greu convinsi atunci cand se raporteaza la experiente trecute neplacute legate de subiectul in discutie. De exemplu, o persoana care a fost pacalita in mod repetat de agentii de vanzari, ar putea sa dezvolte o aversiune fata de orice comerciant sau orice persoana care incearca sa ii “vanda” ceva.

Motivul este tocmai balastul de emotii negative pe care persoana respectiva il poarta cu sine. Majoritatea oamenilor au trait experiente neplacute in relatia cu vanzatorii si din aceasta cauza sunt reticenti cand cineva incearca sa le vanda ceva (fie si o idee).

Este suficient ca ceva din comportamentul tau sa ii aminteasca de astfel de situatii neplacute din trecut pentru a refuza din start ideile tale.

Asadar, pentru ca nu putem controla trecutul emotional al interlocutorului, avem nevoie de o metoda prin care sa ne indepartam de aceste emotii negative. Aceasta metoda se numeste schimbarea perspectivei temporale.
Modificarea perspectivei temporale – o tehnica pentru cresterea sanselor de convingere

Schimbarea perspectivei temporale inseamna sa il ajuti pe interlocutor sa se desprinda de “greselile” trecutului privind lucrurile din perspectiva viitorului. Concret, ii propui interlocutorului sa priveasca decizia pe care urmeaza sa o ia, cu ochii unei persoane care a depasit momentul deciziei.

Iata doua exemple:

Vanzatorul:
Ati fi interesat de unul din serviciile noastre financiare?

Clientul:
Nu stiu ce sa va spun…
Cealalta investitie pe care am facut-o nu mi-a adus beneficiile asteptate!

Vanzatorul:
Inteleg! Este firesc sa fiti circumspect in aceste conditii… Spuneti-mi, nu ar fi interesanta o investitie care in 5 ani sa se dovedeasca foarte profitabila? Ar fi pacat sa ratati o astfel de oportunitate cand piata se afla in crestere…

Sau, in cazul implicarii unui angajat intr-un proiect nou:

Manager:
Avem acest proiect interesant pe care m-am gandit sa ti-l incredintam.

Angajat:
Am mai facut un proiect asemanator cand eram la firma X si nu l-au folosit la nimic. A fost munca irosita.

Manager:
Inteleg ce simti. Cred ca si eu m-as simti la fel in locul tau. Peste 6 saptamani, cand proiectul va fi gata te vei bucura de felul cum va fi pus in practica. Daca iti pot garanta ca proiectul va fi implementat, te implici?

Practic, in ambele exemple de mai sus, atentia persoanei este mutata de la spectrul emotional negativ generat de trecut. In locul lor imaginea viitorului aduce cu sine emotii pozitive.

Aceasta modalitate de a oferi o imagine vie a viitorului este extrem de valoroasa in stiinta persuasiunii.

Nu are nici un rost sa polemizezi cu interlocutorul pe tema perceptiilor sale trecute pentru ca pur si simplu nu dispui de suficienta informatie. Este posibil ca respectivii comercianti sa fi fost excelenti profesionisti, si totusi clientului tau sa nu-i fi placut. Este posibil ca managerii de la firma X sa fi avut motive intemeiate sa nu continue proiectul. Important este ca in creierul interlocutorului tau aceste experiente pot fi reinviate cu usurinta. Iar tu NU doresti acest lucru!

De aceea, ca un mic exercitiu de final, gandeste-te cum ai putea sa formulezi o propunere pentru a -ti mari sansele de convingere. Ce fraze ai putea folosi astfel incat sa zugravesti o imagine vie a viitorului, suficient de atractiva pentru interlocutor?

Rezultatele s-ar putea sa te uimeasca in asemenea masura, incat sa iti doresti sa repeti experimentul si cu alti cunoscuti!

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 10 martie, 2021 | 0 comentarii | 88 vizualizari | 4 voturi

Evident, doar oligofrenii si deficientii mintali in stadiu avansat pot crede ca poti lua Covid mai repede mancand o friptura sau band o bere la un restaurant cu cativa prieteni, decat calcandu-te in picioare in hipermarket. Si totusi, nu s-a luat niciodata in calcul inchiderea hipermarket-urilor. A pietelor taranesti, in schimb, da…Explicatia este simpla. Desi […]

Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 1165 vizualizari | 3 voturi

Faptul că dispozitivele psihotronice au ajuns atât de avansate încât pot menține într-o stare de letargie populația unei întregi țări, de exemplu, nu mai reprezintă o surpriză pentru cei avizați…Desigur, foarte mulți v-ați întrebat probabil cum de este posibil ca într-o țară ca România, jefuită și umilită de decenii, oamenii să nu fie în stare […]

Autor: Aciduzzul | 20 octombrie, 2014 | 0 comentarii | 800 vizualizari | 4 voturi

Inainte de 1989, nici un procuror nu ajungea sef daca nu era instruit special la scoala Securitatii de la Bran, dezvaluie ex-procurorul Alexandru Pantea intr-un amplu interviu pe care il publicam incepand de astazi in “Romania libera”. La scoala Securitatii de la Bran, tinerii procurori erau invatati sa fabrice probe, sa santajeze, sa aresteze, sa […]

Autor: Aciduzzul | 21 august, 2013 | 0 comentarii | 864 vizualizari | 5 voturi

Autor: Aciduzzul | 25 iunie, 2013 | 0 comentarii | 1316 vizualizari | 8 voturi

Crearea de frica ignoranta si confuzie A castiga lupta pentru atentie – A se capta cu orice pret atentia respectivilor si a-i determina sa faca ce vrei tu! A crea nevoile lor si a-i ajuta apoi sa le acopere (Este vechea sintagma a lui Nietzsche :” Daca vrei ca lumea sa-ti fie recunoscatore, nu le […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2021 © BadPolitics