Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
Failure notice from provider:
Connection Error:http_request_failed
ANUNTURI UMANITARE
Economie
AIM a investigat Dacia Duster. Pana a spus adevarul…
Aciduzzul | 21 ianuarie, 2010 | 0 comentarii | 110 vizualizari |
(1 voturi )

dacia_dusterAgentia de Investigatii Media a gasit fisura in secretomania care inconjoara SUV-ul Dacia Duster. In aceasta primavara, in luna mai, Dacia va lansa pe piaţă modelul Duster, primul SUV autohton. Acesta se va alatura gamelor Logan si Sandero, care au facut deja furori pe piata nationala si internationala. Dacia Duster va fi disponibila pe majoritatea pietelor europene cu o garantie de 3 ani sau 100.000 km. Reporterii AIM au obtinut de la inginerii de la Mioveni (acolo unde a fost conceputa si va fi construita Dacia Duster) mai multe date care nu au fost date publicitatii. Trebuie spus ca modelul Duster este inca tinut la secret, ca si pretul de altfel. Sursele noastre ne-au precizat ca o astfel de masina, fara dotari suplimentare, va costa aproximativ 12.600 euro, o varianta complexa ajungand in jurul sumei de 15.300 euro. Adica cea mai ieftina masina din aceasta clasa.

Dacia Duster va fi disponibila in toate tarile de comercializare in versiunea 4X2 – pentru clienti care doresc un vehicul cu garda mare la sol, cu o pozitie de conducere inalta la volan, dar care nu au o nevoie reala de patru roti motrice in utilizarea cotidiana – si in versiunea 4X4 pentru o utilizare mai larga. Baza rulanta ranforsata a modelului Dacia Duster este adaptata pentru o utilizare atat in afara drumurilor amenajate cat si pentru o utilizare off-road datorita unei garzi la sol inalte (de peste 200 mm) si a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac si de peste 35° pentru unghiul de degajare). Dacia Duster este un 4X4 usor de utilizat care nu este destinat exclusiv expertilor in sofatul off-road. Greutatea sa limitata la 1180 kg in versiunea 4×2 si 1280 kg in versiunea 4×4, combinata cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul deosebit de agil. Datorita unei comenzi unice si intuitive (de provenienta Nissan) situata in habitaclu, la baza consolei centrale, soferul unei Dacia Duster poate selecta cu usurinta modul de tractiune al vehiculului. Aceasta comanda permite alegerea intre trei moduri de selectie: auto, lock si 4X2.

Cele trei moduri de selectie

In mod auto, repartizarea cuplului intre puntea fata si spate se face automat in functie de conditiile de aderenta. Conceput pentru a garanta o motricitate optima indiferent de conditiile de aderenta, acest dispozitiv confera modelului Dacia Duster capacitati 4X4 reale. In conditii normale, cuplul este transmis doar rotilor din fata. In caz de pierdere de motricitate sau in conditii de aderenta precara, o parte din cuplu este transferata puntii spate. In conditii extreme, cuplul este repartizat in proportie egala, de 50%, pe fiecare punte.

Aceasta distributie este asigurata de un dispozitiv de cuplare electromagnetica de provenienta Nissan. In mod lock soferul inchide electronic modul 4X4 si transfera in permanenta 50% din cuplu puntii spate. Aceasta utilizare este recomandata pe suprafetele cu aderenta scazuta (zapada, noroi, pamant, nisip) si la viteza redusa. In mod 4X2, transmisia este setata pe doua roti motrice. Acest mod se preteaza sofatului pe sosele in stare buna si permite reducerea consumului de carburant.

Motoare fiabile si cu un consum redus

Dacia Duster va fi disponibil, in versiunile 4X2 si 4X4, cu o motorizare pe benzina – 1.6 16v 110 CP precum si cu doua motoare diesel – 1.5 dCi de 85 CP si 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault. Aceste motoare raspund perfect criteriilor de cost, de robustete si de usurinta in exploatare care caracterizeaza marca Dacia. Ele permit modelului Duster sa afiseze un consum redus si un bilant ecologic performant avand in vedere ca versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km in versiunea 4X2 – beneficiind astfel de semnatura Dacia eco² – si mai putin de 150 g CO2/km in versiunea 4X4.

Siguranta, la inaltime

Dacia Duster beneficiaza de expertiza recunoscuta a grupului Renault in domeniul sigurantei. Modelul beneficiaza de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si cu asistenta la franarea de urgenta (AFU).

In planul sigurantei pasive, Dacia Duster beneficiaza, in versiunea de serie, de doua airbag-uri frontale (in functie de piata) si de centuri de siguranta in trei puncte cu limitator de efort pentru locurile din fata. In functie de versiune sunt disponibile doua airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din fata. Acestea asigura o protectie suplimentara pentru ocupanti in cazul unui soc lateral. Sistemele de pretensionare pirotehnica pentru locurile din fata (in functie de versiune) imbogatesc dispozitivul de retinere al Dacia Duster, asigurand o mentinere optima a toracelui si, in caz de soc frontal, limitand deplasarea corpului catre inainte.

Duster va rula pe orice tip de sosea din lume

Dacia Duster va fi lansata in primavara anului 2010 in Europa, in Turcia si in Maghreb (Algeria si Maroc). Adica progresiv, pe modelul Logan si Sandero. Duster va completa gama Dacia, aflata in expansiune pe majoritatea acestor piete. Incepand din iunie 2010, Duster va fi lansat, sub marca Renault, in Ucraina, in Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban), in Egipt si in unele tari din Africa. Uzina de la Mioveni, uzina de referinta a programului Entry (gama de vehicule bazata pe proiectul X90 – proiectul Logan), va produce vehiculele destinate tuturor acestor piete, atat cele sub marca Dacia, cat si cele sub marca Renault. Uzina, a carei capacitate actuala de productie este de 350 000 vehicule/an, va continua sa produca celelalte modele ale marcii.

Expansiunea Duster va continua in 2011 si in Rusia, Brazilia si in Tarile din Golful Persic. Modelul va fi disponibil sub marca Renault incepand din acel an, vehiculele urmand a fi produse de uzina de la Mioveni. Duster va fi produs si in Brazilia, in uzina de la Curitiba, alaturi de modelele Sandero, Sandero Stepway si Logan. Vehiculele fabricate aici vor fi vandute in Brazilia, in Argentina, in Mexic si in Chile. Ulterior, Duster va fi industrializat si produs in Rusia, in uzina Avtoframos din Moscova.

Alain Prost a castigat cu Duster un loc doi

Versiunea sportiva a modelului Dacia Duster, pilotata de Alain Prost, a pornit la asaltul pistelor de gheata ale competitiei Trofeul Andros 2009-2010 al carui start a fost dat la Val Thorens in zilele de 5 si 6 decembrie. La volanul unei masini Dacia Duster, Alain Prost a obtinut locul al doilea in clasamentul general al acestei curse.

Sursa: Agentia de Investigatii Media

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 10 martie, 2021 | 1 comentarii | 272 vizualizari | 4 voturi

Evident, doar oligofrenii si deficientii mintali in stadiu avansat pot crede ca poti lua Covid mai repede mancand o friptura sau band o bere la un restaurant cu cativa prieteni, decat calcandu-te in picioare in hipermarket. Si totusi, nu s-a luat niciodata in calcul inchiderea hipermarket-urilor. A pietelor taranesti, in schimb, da…Explicatia este simpla. Desi […]

Autor: Aciduzzul | 29 noiembrie, 2020 | 0 comentarii | 134 vizualizari | 3 voturi

Partidul Noua Romania (PNR), sustinut de catre Miscarea Civica Frontul Alfa, cere decapusarea bugetului public, drenat in prezent catre buzunarele unei clici bolsevico-securiste, cu efecte grave asupra dezvoltarii si bunei functionari a societatii romanesti. In contextul crizei economice fara precedent care se intrevede la orizont inca din aceasta iarna, decapusarea bugetului public reprezinta o chestiune […]

Autor: Aciduzzul | 28 noiembrie, 2020 | 0 comentarii | 109 vizualizari | 3 voturi

Partidul Noua Romanie (PNR), sprijinit de Miscarea Civica Frontul Alfa cere imperativ stoparea TOTALA si URGENTA a defrisarilor de orice fel si interzicerea exportului de masa lemnoasa bruta si prelucrata primar pentru o perioada de zece ani. Aceasta masura putea fi luata oricand pana acum de catre cei care s-au perindat la conducerea tarii, insa […]

Autor: Aciduzzul | 9 octombrie, 2020 | 0 comentarii | 189 vizualizari | 4 voturi

Producatorii romani, discriminati in tara lor

Autor: Aciduzzul | 7 septembrie, 2020 | 1 comentarii | 177 vizualizari | 2 voturi

De ce nu mai gasesc fabricile de conserve rosii pentru bulion in Romania?!

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2025 © BadPolitics