Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
Failure notice from provider:
Connection Error:http_request_failed
ANUNTURI UMANITARE
Big Brother
Argumente contra documentelor biometrice si a RFID
Aciduzzul | 14 octombrie, 2010 | 1 comentarii | 540 vizualizari |
(2 voturi )

Cine are de câştigat de pe urma documentelor biometrice?
Răspuns: Guvernul. Toate guvernele ţărilor caută metode de a-şi mări controlul şi puterea asupra populaţiei, uneori din motive oarecum benigne, dar de cele mai multe ori au efecte negative asupra poporului. Marile Corporaţii. Ele tânjesc după o clasificare a consumatorilor după profilurile demografice şi economice. Nu este un motiv sinistru. Acest lucru are ca efect doar creşterea profitului, fiindcă astfel, ei îşi pot fixa mult mai eficace publicul ţintă.

“Dacă nu ai nimic de ascuns, nu are de ce să-ţi fie teamă.”

Această afirmaţie este una dintre cele mai populare, repetate la nesfârşit de mass-media şi intrată deci în reflexul publicului.”

Răspuns: Documentele biometrice vor transforma zeci de mii de oameni obişnuiţi în criminali. S-a stabilit deja un mare număr de ilegalităţi şi pedepse pentru a se asigura supunerea populaţiei: amendă de 1.000 de lire pentru neanuntarea schimbării detaliilor personale; 2.500 de lire pentru nedetinerea documentului biometric; doi ani în închisoare pentru refuzul de a plăti amenda (în Anglia). Nevoia ta de intimitate nu are nimic de a face cu faptul că ai avea ceva de ascuns. Această noţiune este total eronata. Pentru a-ţi invada intimitatea, cineva ar trebui să aibă un motiv foarte bun, de exemplu: eşti implicat în activităţi criminale sau eşti suspect intr-un asemenea caz. Atunci, respectând legea, poliţia iţi poate invada intimitatea pentru o perioadă limitată de timp, asociată cu cercetarea ta. Numai regimurile dictatoriale ieşite de sub control cred în monitorizarea şi controlarea tuturor cetăţenilor doar fiindcă un grup mic de indivizi ar putea să facă ilegalităţi.

De fapt, cei nevinovaţi au intr-adevăr de ce să se teamă. Criminalii şi teroriştii pot găsi cu uşurinţă o cale de a ocoli aceste documente electronice- care pot fi doar un mic inconvenient(său poate chiar o adevărată şansă) pentru ei. Doar cei neatenţi şi naivi pot fi prinşi intr-un coşmar birocratic. Ei sunt cei care vor fi amendaţi şi consideraţi criminali pentru că nu şi-au înnoit la timp documentul respectiv.

“Dar totuşi, dacă acestea salvează cel puţin un/o…”…copil, viaţă, victima unei crime sau atac terorist, imigrant ilegal…etc.

Răspuns:Nu aplicăm acest argument în niciun alt aspect al societăţii, aşa că de ce am face asta pentru documentele biometrice? Ucidem 3,000 şi rănim alţi 30,000 prin accidente de maşină în fiecare an şi totuşi nu interzicem maşinile. 120,000 mor în fiecare an din cauza bolilor legate de fumat şi totuşi nu interzicem ţigările. 80 de oameni mor în fiecare an din cauză că alunecă pe scări- dacă folosim acelaşi argument, ar trebui să le interzicem şi pe aceastea, că doar salvează cel puţin o viaţă, nu?

“Ce este aşa de rău în a avea un document-card cu cip? Doar avem nevoie de ele în lumea noastră modernă şi deja avem o grămadă de asemenea acte.”

Răspuns:Nu ne opune documentelor de identitate precum cardurile RATB, cardurile de bibliotecă, cele bancare etc. Mai mult, nu suntem împotriva niciunei metode de identificare în particular (de exemplu cea biometrică). Pe scurt, dacă alegi să ai un card bancar biometric dat de (să zicem) Banca ABC, atunci aceasta este alegerea ta. Poţi să depui banii la acea bancă sau nu, poţi să porţi cardul cu tine sau nu- şi poţi da în judecată ABC dacă trimite informaţiile tale personale către o a treia parte, fără consimţământul tău.

Noi suntem împotriva introducerii obligatorii a documentelor biometrice pentru fiecare cetăţean al României, şi a bazelor de date asociate acestora, manevrate de birocraţii guvernamentali. Asemenea bază de date ar creşte în fiecare an tot mai mult, pană când guvernul ar avea un fişier pentru fiecare persoană din România. Fişierul şi documentul (cardul biometric) vor conţine sau trimite la istoricul financiar, de sănătate, religie, etnie, dosarul penal, istoria achiziţiilor(cumpărăturilor), locurile frecventate de cetăţeanul “ţintă”, profilul politic, profilul ADN etc. În fiecare an ne vom trezi cu un telefon care ne va anunţa că trebuie să mai adăugam date în dosar şi totul în numele luptei “anti-fraudă”, “anti-crimă”, “anti-terorism”, “pentru protecţia copiilor”, “anti-evaziune fiscală” sau altele la fel.

“Sună cam À-la-Big Brother, dar ce te face să crezi că guvernul ar vrea un asemenea nivel de control asupra populaţiei?”

Răspuns: Toate guvernele din toate ţările caută metode de a-şi mări puterea şi controlul. Deşi vorbesc despre reducerea puterii statului şi creşterea puterii poporului, ele au făcut exact contrariul- au introdus mai multe legi, taxe mai mari, mai multă centralizare şi reducerea libertăţilor cetăţenilor. Pentru argumentul nostru foarte important este faptul că documentele biometrice şi registrul naţional de baze de date sunt instrumente suficiente ca să permită regimurilor corupte să facă orice. Poate acest guvern nu face rău poporului- dar următorul? Ce spuneţi despre următoarele 50 de guverne? Practic, aveţi încredere în guverne că vor face ceea ce e mai bine pentru cetăţeni acum şi pentru totdeauna?

“Care este de fapt pericolul aici?”

Răspuns: Spionajul guvernamental. In fiecare an vedem cum tot mai mulţi birocraţi au acces la dosarele cetăţenilor şi cum tot mai multe informaţii sunt cerute spre a fi adunate în acele dosare.

Acest lucru ne va face să cedăm în mod constant şi zilnic controlului exercitat de stat. Astfel ne vom pune întrebări precum: “Oare am cardul biometric la mine? Dacă sunt oprit de poliţie? Trebuie să-mi aduc aminte să-l iau la mine mereu. Sper să nu fiu prins de data asta…” şi “Oare să cumpăr revista asta despre arme? Dacă apare în dosarul meu? Poate nu ar trebui să vizitez ţara asta- ar da o impresie proastă la dosar. Hai să nu cumpăr şi sticla asta de vin- ar putea afecta statistica mea medicală şi bonusurile de la firma de asigurări…”

“Dacă vă opri terorismul, atunci eu sunt de acord cu această măsură.”

Punct cheie
Cardurile biometrice vor avea efect mult prea mic împotriva terorismului, ba chiar îl pot facilita. Unii terorişti sunt “purtători de card” în ţara în care locuiesc cu acte în regulă (exemplu Timothy McVeigh, cel care a pus bomba în Oklahoma). De asemenea, precauţiile uzuale, de bun simţ, împotriva terorismului vor fi lăsate la o parte, punandu-se toată încrederea în aceste carduri.

“Cardurile biometrice nu vor opri terorismul” David Blunkett- parlamentar englez (înainte să-şi dea demisia).

Răspuns: De fapt, ar putea să facă viaţa teroristului mai uşoară. Chiar guvernul englez a renunţat la sloganul obosit “lupta împotriva terorismului”, privind aceste carduri, atunci când au realizat că ele nu se ridică la nivelul aşteptat. Guvernul a reînceput să-l folosească pentru a susţine celelalte argumente slabe pentru această măsură draconică. Imaginaţi-vă teroriştii de la 11 septembrie abandonandu-şi planul pentru că…nu au un card biometric valid. Nu pare foarte credibil.

“Oare lipsa unui card biometric va opri un terorist hotărât? Nu. De asemenea, mulţi terorişti sunt cetăţeni “purtători de card”, cum am mai spus. Aceste documente biometrice pot fi falsificate foarte uşor (vezi mai jos), permiţând teroriştilor să intre în ţară fără să treacă prin prea multe puncte de control (mai puţine decât în prezent). De ce? Dacă ei au cardul şi irisul lor scanat se regăseşte în baza de date nu li se va spune decât “Puteţi să treceţi”, fără să se mai uite cineva la ei şi a doua oară.

“Am auzit că preţul pentru implementarea unui sistem ca acesta este foarte mare. Este adevărat”

Intrebare cheie

De ce guvernul intenţionează să cheltuiască cel puţin 5.5 miliarde de euro pe un sistem de identificare pe bază de RFID, în loc să folosească acei bani în învăţământ, infrastructură, spitale?

Răspuns: Guvernul estimează o cheltuială de mai mult de 5.5 bilioane de euro. La aceasta se pot adăuga sume pentru rateurile obişnuite date de guvern atunci când se implică în proiecte de mare anvergură, putând să se ajungă la un total de două sau trei ori mai mare decât suma iniţială. În tot acest timp spitalele sunt o ruşine, şcolile au nevoie de reparaţii, sistemul de transport în comun a devenit bătaie de joc, iar copiii din zonele defavorizate trăiesc în mizerie. Acum puteţi să vă întrebaţi de ce guvernul preferă să cheltuiască suma aceasta enormă pentru a ne introduce intr-un sistem computerizat gigant, decât pentru aceste probleme adevărate ale societăţii.

Se va crea o birocraţie vastă de angajaţi cu salarii mari pentru a menţine sistemul de etichetare a fiecărui cetăţean, de eliberare de carduri, de amendare a celor ce nu respectă regulile, de tratare a cazurilor de furt şi pierdere.

“Cine va plăti pentru toate acestea?”

Răspuns: Tu vei plăti. Plata poate fi directă (au planuri de a-ţi cere taxă pentru privilegiul de a fi transformat intr-un număr) sau prin taxe şi impozite mărite. Guvernul nu are bani proprii, aceştia vin de la oameni ca mine şi ca tine, intr-un fel sau altul. Şi sub un sistem obligatoriu de carduri biometrice, nu vei avea ce să faci, decât să plăteşti. Nu vei avea de ales. Opoziţia va fi taxată întâi cu amenzi şi apoi cu închisoarea. Guvernul plănuieşte deja o nouă clasă de ilegalităţi şi pedepse, asociate cu aceste documente.

“Dar sigur vor reduce crimele,nu? Asta ar trebui să fie ceva bun.”

Punct cheie
Poliţia nu s-a arătat pană acum foarte convinsă de această aşa-zisă reducere a criminalităţii ca rezultat la folosirii documentelor biometrice. Mai degrabă se va crea o imensă afacere subterană de falsificare a acestora, estimată la câteva bilioane de euro. Ce poate să fie făcut de om, poate fi falsificat de om.

Răspuns: Poate reduce frauda prin CNP, dar aceasta este doar o infimă parte din fraudele de securitate socială. În schimb, nu poate face nimic pentru a opri alte ilegalităţi (hoţie, atacuri,spargeri, violuri, crimă…). Iar în ceea ce priveşte crima organizată, ea chiar poate avea de câştigat. Pentru motive, vezi discuţia despre terorism. Metoda potrivită de abordare a fraudei de securitate socială este prin identificarea corectă a persoanelor care folosesc serviciile sociale- nu prin introducerea de carduri biometrice obligatorii pentru toţi cetăţenii. (Aceeaşi idee se poate folosi şi în cazul următor: introducerea cardului biometric pentru toţi cetăţenii deoarece…oamenii împrumută cărţi din biblioteci folosind nume şi adrese false şi nu le returnează. Răspunsul- metode de identificare mai bune pentru biblioteci, nu instituirea documentelor biometrice pentru toată lumea.) De asemenea, nu este un argument valid să spui: “Dacă X reduce ilegalitatea, atunci X ar trebui introdus.”

Acest lucru lasă deschisă calea pentru microfoane ascunse la fiecare colţ de stradă, înregistrarea de rutină a telefoanelor, deschiderea mail-urilor private etc. Toate acestea ar reduce drastic ilegalităţile.

Poliţia rar are probleme la identificarea criminalilor, odată prinşi. De obicei problemele apar la obţinerea unei pedepse corespunzătoare pentru aceştia, iar asta nu are nimic de a face cu documentele biometrice.

“Dar acestea nu au cum să fie falsificate, nu?”

Răspuns: Este un card din plastic, făcut de om, cu un cip, făcut de om. Orice este făcut de om, poate fi falsificat de om. Nu poţi crea un asemenea card pe masa din bucătărie, dar ce ziceţi de un laborator ultra-modern, condus de cele mai sofisticate minţi criminale de pe planetă, creat special pentru cele 300 bilioane de euro estimate pentru piaţa ilegală de documente biometrice false?
Oare acest titlu din ziarul “The Telegraph”, iunie 2007, vă surprinde?

“Teroriştii cu bomba de la Parlament au folosit carduri de identitate false pentru a accesa Palatul Westminister.”

Sau acesta: “Mafia organizată, specializată in falsificarea cardurilor de identitate – în Taiwan.”

Dar acesta?:
“Capii mafiei drogurilor scot acum mai mult din falsificarea cardurilor decât din droguri.”

De asemenea, aceste carduri vor fi produse de oameni, ce vor munci în fabrici (enorme), pline de…oameni. Aceşti lucrători vor avea, în principiu, salariul minim pe economie. Credeţi că unii dintre ei ar fi tentaţi de o mită de 500, 1000 sau 10,000 de euro pentru a trece câţiva oameni “speciali” prin sistem sau pentru a livra 100 de carduri “blank” (goale) unui individ dintr-un bar, fără nicio întrebare? Dacă nu ei, atunci poate supervizorii sau managerii? 100,000 euro pe an în plus este destul de tentant,nu?

“Tot nu înţeleg. Cum poate să fie falsificat un iris sau o amprentă?”

Răspuns: Informaţia biometrică nu poate fi falsificată (hai să presupunem asta). Cu alte cuvinte, irisul şi amprenta ta sunt unice. Însă, detaliile de pe card pot fi modificate. Astfel, un terorist va avea un card fals, cu irisul şi amprenta sa scanate pe el, dar cu nume, adresă şi număr unic false- toate, în mod ilegal, înregistrate (ca la carte) în registrul naţionale de baze de date de către un om din interior care a fost plătit în acest scop. Când îşi va folosi cardul la aeroport, irisul scanat va corespunde cardului şi datele despre el vor apărea : Ion Popescu, Strada Cutare, Nr. 13, Oraş Oriunde- deşi el este de fapt Domnul A Terorist, având cu totul alte date. ţineţi minte, nu este irisul său amprenta în sine pe card, ci doar o înşiruire de 1 şi 0 (cod binar), reprezentând irisul şi amprenta ta.

“Vreţi să spuneţi că teroriştii şi criminalii vor avea carduri false, iar cetăţenii care respectă legile vor fi supuşi la tot mai multe controale, reguli, amenzi şi inconveniente din partea guvernului?”

Răspuns: Da. Dacă acest lucru este greu de crezut, luaţi în considerare armele. Guvernul a retras pistoale şi legitimaţii de la zeci de mii de cetăţeni nevinovaţi şi a închis magazinele de arme din Marea Britanie. În acest timp, criminalii armaţi sunt liberi să se plimbe în oraşe, răzând de asemenea legi. Preţul pentru un pistol de mână în Londra este de 50 de lire, 100 de lire dacă vrei şi cartuşe de 9mm. O puşca-mitralieră? Este a ta pentru 250 de lire. Cetăţenii suferă, criminalii râd. Încă o dată, este imposibil să vezi criminali şi terorişti ce renunţă la activităţile lor ilegale numai pentru că trebuie să aibă la ei un card de identitate!

“Dar problema imigrării?

Răspuns: Imigranţii şi cei care cer azil politic sunt deja supuşi unor verificări aspre şi sunt amprentaţi etc. Imigranţii ilegali nu au de multe ori niciun document de identitate, ba chiar îşi distrug paşapoartele în încercarea de a deveni oameni fără trecut şi fără identitate. Foarte mulţi imigranţi ilegali înfruntă în mod conştient moartea pentru a ajunge în ţări mai sigure. Oare cardurile biometrice îi vor opri pe aceşti oameni disperaţi?

“Dar sigur nu putem avea libertate individuală totală în societate. Vreţi ca guvernul să ne acorde mai multă libertate?”
Răspuns: Libertatea nu ne este dată de guvern! Lucrurile nu merg aşa (sau cel puţin nu ar trebui să meargă). Libertatea este dreptul nostru- dar noi angajăm servitori (guvernul) pentru a reduce aceste libertăţi în limite stricte, dar în puncte esenţiale pentru buna funcţionare a societăţii. El ar trebui să demonstreze clar că au motive bune pentru a ne reduce libertăţile. Este datoria fiecărui cetăţean de a monitoriza libertăţile pe care le pierde şi motivele pentru care aceasta se întâmplă- şi să protesteze vehement dacă nu sunt de acord cu aceste restricţii. Trebuie să punem cu grijă în balanţă libertatea noastră individuală şi nevoia de a trăi intr-un grup social şi să fim atenţi în mod constant la eventualele motive corupte pentru care unii oficiali ar vrea să ne reducă libertăţile.

“Cardul biometric nu are şi alte beneficii? De exemplu, dacă ar conţine istoricul meu medical, medicamentele pe care le-am luat şi le iau, alergiile la diferite alimente sau substanţe etc- nu ar fi folositor în cazul în care mi-aş pierde cunoştinţa pe stradă şi ar veni ambulanţa?”

Răspuns: Fără dubiu, dacă am avea toţi un card de identitate biometric şi am fi etichetaţi şi introduşi intr-un calculator guvernamental, am avea avantaje. De exemplu, lucrul cu birocraţii ar fi mult mai uşor. Dar, doar pentru că un lucru are avantaje nu înseamnă că ar trebui implementat. (Exemplu: interzicerea fumatului ar salva 120,000 de vieţi în fiecare an.) Răspunsul pentru întrebarea dumneavoastră este: Dacă dumneavoastră credeţi că aveţi nevoie de un card medical de urgenţă, atunci puteţi avea unul şi îl puteţi ţine în permanenţă asupra dumneavoastră. Acest lucru nu are de a face cu noi, restul oamenilor, şi nu ar trebui să fim obligaţi să avem un asemenea card.

“Documentele biometrice există şi în alte ţări, iar în acestea nu par să aibă loc discuţii.”

Răspuns: Iarăşi, acesta nu este un argument, faptul că sistemul a fost implementat în alte ţări, deci nu ar fi nicio problemă să fie implementat şi la noi. (Exemplu: Ei au cenzurat accesul la internet în ţara X- deci de ce nu şi aici? Hoţilor li se taie mâinile în ţara Y- deci ar trebui să fie aşa şi la noi.) Şi alte ţări au carduri de identitate. De obicei este o bucată de plastic cu o poză şi o semnătură. Noi nu protestăm împotriva acestuia. În opinia noastră, niciun guvern nu are dreptul de a avea o bază de date cu informaţii despre fiecare cetăţean şi cu atât mai mult nu are dreptul să folosească forţa ca să asigure complianţa. Cetăţenii care au acceptat aceasta joacă un joc foarte periculos, lasandu-se pe mâna unui guvern “binevoitor” acum şi pentru totdeauna.

Sursa: Ramai Liber

One comment

    Adauga un comentariu!

    Nume (necesar)

    Website


    *

    Editoriale din aceeasi categorie

    Autor: Aciduzzul | 6 martie, 2016 | 0 comentarii | 9883 vizualizari | 8 voturi

    Site-urile americane sustin ca hacker-ul roman supranumit Guccifer, extradat recent in Statele Unite, ar fi fost gasit mort in celula in care ese incarcerat, la scurt timp dupa ce ar fi disparut din celula, ulterior interogarii acestuia de catre FBI. Informatia vine la scurt timp dupa ce FBI a anuntat ca nu recomanda procurorilor americani […]

    Autor: Aciduzzul | 17 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 477 vizualizari | 6 voturi

    Ce urmăresc băieţii de mai jos cu aprobarea unor proiecte de lege în regim de urgenţă? Cine sunt ei, cine îi dirijează şi unde vor să ajungă? Asociaţia pentru Implementarea Democraţiei, Calea Europeană, Asociaţia Română pentru Evaluare şi Strategie, Asociaţia pentru Transformare Europeană, Asociaţia Atlantică a Tinerilor Lideri Politici, Federaţia Sindicatelor din Educaţie “Spiru Haret”, […]

    Autor: Aciduzzul | 15 ianuarie, 2015 | 1 comentarii | 528 vizualizari | 2 voturi

    Cei care vor renunta la libertatea esentiala pentru a dobandi o farama de siguranta pe moment nu merita nici libertate, nici siguranta (Benjamin Franklin) Gata, acum ca a cam trecut si isteria “atentatului sangeros” Charlie Hebdo, hai sa vedem si cu ce scop a fost la cale. Evident, dupa cum ne-am obisnuit deja de la […]

    Autor: Aciduzzul | 11 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 1242 vizualizari | 4 voturi

    Faptul că dispozitivele psihotronice au ajuns atât de avansate încât pot menține într-o stare de letargie populația unei întregi țări, de exemplu, nu mai reprezintă o surpriză pentru cei avizați…Desigur, foarte mulți v-ați întrebat probabil cum de este posibil ca într-o țară ca România, jefuită și umilită de decenii, oamenii să nu fie în stare […]

    Autor: Aciduzzul | 9 ianuarie, 2015 | 0 comentarii | 154 vizualizari | 2 voturi

    “Cei care vor renunţa la libertatea esenţială pentru a dobândi o fărâmă de siguranţă pe moment nu merită nici libertate, nici siguranţă” Benjamin Franklin Ungureanu despre atentatele de la Paris: Este un moment critic pentru viitorul construcţiei europene. Fostul premier şi ministru de Externe Mihai Răzvan Ungureanu consideră că, după atentatele de la Paris, UE […]

    Ofera o donatie
    Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
    fii aproape de noi
    Conferinta_AGROstandard
    PUB
    web design profesionist
    Red Moon Media
    CAMPANII bp
    Atitudine Contemporana
    Televiziunea Copiilor
    Le Pre
    1984 George Orwell
    Televiziunea Copiilor
    piata BIO
    alimente organice
    internet manipulation techniques
    Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
    bad politics

    2009 - 2023 © BadPolitics