Dacă la prima vedere ar putea să pară ceva inedit intenţia patronului Cotnari, Constantin Deleanu, de a ieşi pe piaţă cu un vin roşu în 2013, nu este deloc aşa. În podgorie s-au produs vinuri roşii până prin 1940. Să nu uităm că primele seminţe din acest soi, cu o vechime de circa 7.000 de ani au fost descoperite la Cucuteni, în apropierea Cotnariului. Revenind la prezent, Cotnari are deja plantate 85 ha de Fetească Neagră şi peste 35 ha de Busuioaca de Bohotin, urmând ca lansarea pe piaţă să aibe loc peste trei ani. Noutăţi vor fi însă şi în acest an, în special pe partea de cupaje. ”Noi am mers întotdeauna pe principiul de a consolida bine poziţia unui produs şi apoi de a dezvolta produse noi. Considerăm că în acest an putem completa gama de vinuri Cotnari cu alte două sau trei cupaje de vinuri, pentru a acoperi anumite nişe.(evenimente, cluburi etc)‘’, susţine Cătălin Grecu, directorul de marketing al Cotnari. El afirmă că tocmai faptul că în zonă se găsesc două soiuri specifice podgoriei – Grasa de Cotnari şi Frâncuşa – constituie un atu pentru Cotnari.
‘’Solul, condiţiile climatice ne permit să obţinem vinuri deosebite şi dorim să păstrăm aceste avantaje. De asemenea, cerinţa la export este pe soiuri româneşti (Sauvignon, Chardonnay etc, probabil sunt vinificate mai bine de francezi)’’, spune directorul de marketing.
Cotnari deţine 1.700 hectare de vie şi realizează 10 milioane de sticle de vin anual. Staţia de îmbuteliere produce 5.000 de sticle de vin pe oră. În 2009, Grasa de Cotnari a fost vinul cel mai bine vândut vin şi unul din cele mai cunoscute branduri româneşti. Compania a obţinut în ultimii ani peste 125 de medalii de aur si 2 Mari Medalii de Aur.
Primul vin al anului
A devenir deja o tradiţie pentru Cotnari să lanseze primul vin al anului; Frâncuşa. Iar acest lucru se tot întâmplă de vreo cinci ani. Pe ce mizează conducerea companiei? Pe faptul că Frâncuşa este un soi specific podgoriei Cotnari, iar acest mare avantaj trebuia fructificat la maxim. De asemenea, anticipând o migrare a consumului de la vinul dulce spre cel sec si demisec, s-a decis că trebuie acordată mai multă atenţie acestui vin. Să nu uităm că pentru mulţi Cotnariul înseamnă înainte de toate vinuri dulci sau mai bine zis Grasa de Cotnari, în continuare cel mai vândut vin românesc.
Graţie campaniilor de promovare, inclusiv de educare a consumatorilor, Frâncuşa a reuşit să ajungă însă în elita vinurilor seci.
‘’În ultimii cinci ani am început să lucrăm la imaginea Frâncuşei. Nu a fost uşoară concurenţa cu celelalte vinuri seci, Cotnariul fiind recunoscut în trecut pentru vinuri dulci, însă cu multă muncă, imagine, calitate au venit şi rezultatele, încununate cu medalia de aur de la Berlin, la concursul de anul trecut‘’, declară Cătălin Grecu, directorul de marketing al companiei.
Cotnariul reuşeşte astfel să se diferenţieze de concurenţă. A dat startul şi a plecat în cursă, provocând concurenţa să-I urmeze.
Investiţii de 20 mil. euro în vie
Cu o suprafaţă de circa 1.700 hectare de vie, din care 1.300 ha pe rod, Cotnari se numără printre cei mai importanţi producători români de vin. Compania a investit în ultimii ani aproximativ 20 milioane de euro pentru plantarea a peste 700 ha, dar şi pentru modernizarea tehnologiei de vinificaţie, în concordanţă cu ce se foloseşte la nivel mondial, precum şi pentru achiziţionarea de utilaje agricole. De asemenea, s-a avut în vedere modernizarea combinatului, mărirea capacităţilor de stocare, practic tot ce înseamnă proces tehnologic. Cotnari are în curs un program amplu de replantări, inclusiv cu bani europeni. Numai în această toamnă vor fi replantate circa 240 ha. Compania estimează în acest an o cifră de afaceri de circa 28 milioane de euro, nivel aproape similar de anul trecut, pe fondul unui an de producţie destul de capricios.
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 10 martie, 2021 | 1 comentarii | 266 vizualizari | 4 voturi
Evident, doar oligofrenii si deficientii mintali in stadiu avansat pot crede ca poti lua Covid mai repede mancand o friptura sau band o bere la un restaurant cu cativa prieteni, decat calcandu-te in picioare in hipermarket. Si totusi, nu s-a luat niciodata in calcul inchiderea hipermarket-urilor. A pietelor taranesti, in schimb, da…Explicatia este simpla. Desi […]
Autor: Aciduzzul | 29 noiembrie, 2020 | 0 comentarii | 132 vizualizari | 3 voturi
Partidul Noua Romania (PNR), sustinut de catre Miscarea Civica Frontul Alfa, cere decapusarea bugetului public, drenat in prezent catre buzunarele unei clici bolsevico-securiste, cu efecte grave asupra dezvoltarii si bunei functionari a societatii romanesti. In contextul crizei economice fara precedent care se intrevede la orizont inca din aceasta iarna, decapusarea bugetului public reprezinta o chestiune […]
Autor: Aciduzzul | 28 noiembrie, 2020 | 0 comentarii | 108 vizualizari | 3 voturi
Partidul Noua Romanie (PNR), sprijinit de Miscarea Civica Frontul Alfa cere imperativ stoparea TOTALA si URGENTA a defrisarilor de orice fel si interzicerea exportului de masa lemnoasa bruta si prelucrata primar pentru o perioada de zece ani. Aceasta masura putea fi luata oricand pana acum de catre cei care s-au perindat la conducerea tarii, insa […]
Autor: Aciduzzul | 9 octombrie, 2020 | 0 comentarii | 189 vizualizari | 4 voturi
Producatorii romani, discriminati in tara lor
Autor: Aciduzzul | 7 septembrie, 2020 | 1 comentarii | 176 vizualizari | 2 voturi
De ce nu mai gasesc fabricile de conserve rosii pentru bulion in Romania?!
2 Comments