“Manipularea conștientă și inteligentă a obiceiurilor și opiniilor maselor este un element important în societate democratică … În aproape fiecare act al vieții noastre de zi cu zi, fie în sfera politică sau în afaceri, în comportamentul nostru social sau de gândire, suntem dominaţi de un numărul relativ mic de persoane … care înțeleg procesele mentale și modelele sociale ale maselor. Ei sunt cei care trag firele, care controlează mintea publicului…” (Edward Bernays). De ce este săpunul Ivory preferat de medici mai mult ? De ce este “șunca și ouă” un mic dejun american aproape mitic ? De ce un tabu, vechi de un secol, împotriva femeilor care fumează, a luat sfârșit peste noapte ? Acestea si sute de alte întrebări au toate același simplu răspuns: pentru că evreul Edward Bernays a spus așa !
Când evreul Edward Bernays a intrat în lumea afacerilor, după începutul secolului al XX-lea, a fost angajat de o companie de teatru. Una dintre primele sale responsabilități a fost de a promova o piesă controversată pentru sexualitatea conţinutului.
În loc să evite subiectul, el a abordat-o frontal, înfățișând jocul ca o bună oportunitate pentru a discuta despre acest subiect în societate. Ca rezultat al campaniei, oricine ar fi fost împotriva scenelor de sex explicit pe o scenă de teatru, ar fi fost catalogat drept non-progresist și adversar al evoluţiei umane ! Piesa s-a bucurat de un succes imens…
Aceasta a fost o abordare complet nouă în marketing. De la Renaștere încoace, majoritatea campaniilor de publicitate erau orientate spre promovarea calității unui produs sau serviciu. Evreul Bernays a decis să schimbe jocul în întregime. În loc de a vinde produsul consumatorilor, el a vândut o lume nouă consumatorilor în care produsul de vânzare devenea extrem de valoros. Practic inducea, în mintea persoanei, ideea că: pentru a evolua, integra, a fi la modă, a exista, era absolut necesar să cumpere acel produs. Diabolic, nu ?
Un prim exemplu, al tehnicilor de manipulare marca Bernays, a fost campania pentru săpunul “Ivory”. Producătorul, Procter & Gamble, nu era nici pe departe gigantul industrial de astăzi, înainte de a i se încredinţa evreului Bernays publicitatea la “Ivory”. Tacticile de marketing tradiționale, erau greu de aplicat, unei mărci de săpun: cât de mult poate diferi un sapun de altul ? Cele mai multe companii munceau din greu la înbunătăţirea calităţii, venind cu noi arome si culori pentru a face faţă concurenței. Bernays a avut o idee diferită.
În primul rând, el a comandat un sondaj de opinie în spitale, clinici, etc. Medici şi asistente medicale au fost întrebate dacă preferă săpunuri parfumate și colorate cu aditivi chimicali, sau un săpun neparfumat ca “Ivory” ? Rezultatele au fost în favoarea “Ivory” și Bernays a avut grijă ca fiecare revistă, ziar, și jurnal medical să menţioneze acest sondaj. Fără a cumpăra un singur anunț publicitar, el a asigurat astfel ani de publicitate pozitivă pentru “Ivory”.
Milioane de săpunuri “Ivory” sunt cumpărate de școlile din întreaga lume în fiecare an pentru a participa la concursul de sculptură “Ivory” , o altă invenție Bernays. El a creat, de asemenea, cursa de bărci “Ivory”, care vinde mai multe milioane de unităţi în fiecare an. Fără logo-uri, fără reclame, fără anunţuri … Cum a reuşit evreul Bernays o manipulare de asemenea proporţii ? Ca orice săpun şi respectivul conţine procentul de chimicale necesar producerii.
Pentru o explicaţie cât mai aproape de adevăr. trebuie să-l “întrebăm” pe unchiul său, evreul Sigismund Schlomo Freud: ideile lui Freud au afectat aproape fiecare domeniu de activitate umană, dar în cel al publicităţii au avut cel mai dramatic efect ! Evreii Freud şi Bernays au avut mai multe discuții cu privire la psihicului uman, în urma cărora Bernays s-a convins că putea schimba modul în care oamenii gândesc după bunul său plac. Implicațiile manipulării fiind atât de profitabile, Bernays s-a apucat de treabă încă din perioada în care ceilalţi nu vedeau potenţialul acestei afaceri. După succesul “Ivory”, el a fost angajat de multe companii în același timp…
va urma
Sursa: Istoria Incomoda
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Orice poate sa iasa din vaccinarea cu editoarele genetice Pfizer si Moderna. Vaccinatii sunt adevarate bombe cu ceas si nimeni nu poate spune acum cand acestia vor “exploda” si vor deveni un adevarat biohazard. Pentru ca, din pacate, vaccinatii nu se pot dezvaccina. Estimarile celor mai multi specialisti variaza intre 12 si 14 luni. De […]
Autor: Aciduzzul | 10 martie, 2021 | 3 comentarii | 404 vizualizari | 6 voturi
Legea vaccinarii obligatorii a fost adoptata in UNANIMITATATE in comisia de santate din Camera Deputatilor. Adica au votat-o toate “partidele” politice, fara exceptie! Chiar daca au fost aduse sute de amendamente fata de varianta adoptata acum doi ani de Senat, ce sa vezi, s-a pastrat neatins un articol, cu ginion, articolul 13 care prevede la […]
Autor: Aciduzzul | 23 ianuarie, 2020 | 2 comentarii | 455 vizualizari | 4 voturi
Nici nu stiu cum sa formulez cat mai bine: traim intr-o lume de prosti sau traim intr-o lume a prostilor? Poate ca mai bine ar fi sa reformulez si sa scriu ca traim intr-o lume in care prostii sunt majoritatea covarsitoare. Ii vezi la tot pasul: vor sa fie mereu sefi, au gura mare, cred […]
Autor: Aciduzzul | 23 ianuarie, 2020 | 1 comentarii | 183 vizualizari | 3 voturi
Cele mai multe dintre evenimentele majore ale ultimelor decenii au venit ca reactie la un eveniment precedent, de multe ori fals, o provocare menita a pregati opinia publica pentru ceea ce va urma. Comentatorii politici numesc astfel de evenimente inscenate – false flag – un steag fals. Cele mai clare exemple de atacuri inscenate sunt […]
Autor: Aciduzzul | 24 mai, 2019 | 0 comentarii | 365 vizualizari | 4 voturi
Miza “alegerilor” europarlamentare 2019 este, din perspectiva papusarilor locali si a sefilor lor alogeni, una cat se poate de simpla: cati imbecili vor mai fi vrajiti de necesitatea de a-si exercita “dreptul” de vot in numele democratiei, in perspectiva urmatoarelor “alegeri”, prezidentiale, parlamentale si locale. Prostilor, evident, nu le spune nimeni cui foloseste acesta iesire […]