Aurel I. Rogojan
Securitatea cetateanului, sanatatea natiunii si educatia generatiilor care vor asigura viitorul Romaniei sunt, inca, domenii in care statul, aceasta entitate administrativa bugetofaga si permanent bulversata de hazardul jocurilor politice, continua a avea ultimul cuvant. Nu punem in discutie cat este bine si cat este rau din aceasta stare de fapt. Observam doar ca, potrivit Constitutiei, in domeniile mai sus mentionate, statul are obligatii, iar cetatenii, drepturi garantate constitutional. In acelasi timp, nicio entitate privata nu poate fi tinuta raspunzatoare pentru a fi garant al Constitutiei.
Primul hazardist si habarnist politic al tarii si-a facut o suspecta fixatie din “reforma statului”, inainte de a se pune cu burta pe carte, pentru a invata ce este, cand si de ce a aparut statul, care este rolul sau in societate, cand va disparea si, mai cu seama, care trebuie sa fie raporturile acestei institutii politice cu cetatenii.
Guvernatorul FMI si al Uniunii Europene in Romania a inteles ca va reforma statul prin punerea la pamant a domeniilor administrate de stat, lipsindu-l, astfel, de functiile constitutionale ale activitatii sale.
Lucruri altadata absolut firesti, cum sunt a merge la scoala, la medic, a te plange politiei ori a-ti castiga dreptatea in justitie, au devenit niste “capete de tara”. Vedem, astfel, cum supradimensionarea politica a problemelor sigurantei, sanatatii si educatiei cetateanului echivaleaza cu o contaminare a acestora cu virusii unei distrugeri programate.
Cati ministri am avut, din decembrie 1989, la Interne, Sanatate, Justitie si invatamant si care sunt rezultatele trecerii lor prin functiile respective? La Sanatate, in 22 de ani s-au perindat 22 de ministri, la Interne 17, la Justitie 16, iar la Educatie 13.
Dinamica ministrilor a avut cel mai mare impact incepand cu anul 2005, dar cu deosebire in “cincinalul reformelor Basescu”, inca neincheiat, inaugurat in decembrie 2009.
Fara o majoritate parlamentara sigura, guvernele conduse de la Cotroceni au scos Parlamentul din atributiile sale de unica si suprema putere legiuitoare, recurgand la adoptarea de legi “reformatoare” prin asumarea raspunderii. De ce o graba atat de mare, din moment ce, in absenta instrumentelor de aplicare, legile in cauza nu sunt inca aplicabile?
Raspunsul nu poate fi decat acela ca “animatorul” reformelor se grabea sa-si indeplineasca angajamentele de pregatire a experimentului federalizarii Romaniei, un experiment imposibil fara amputarea rolului si functiilor constitutionale ale statului.
In acest scop, a incercat, in primul rand, o reforma constitutionala, soldata cu prima mare criza de incredere a societatii civile in “omul sperantelor ei”. Cel care s-a folost de puiul unui notoriu stalinist, neocominternistul Vladimir Tismaneanu, pentru renegarea oficiala a ideologiei sfinte parintelui sau. “De gustibus et coloribus non discutandum”!
A amanat reforma constitutionala, dar s-a apucat de altele, evident in absenta bazelor constitutionale. Cea mai controversata tentativa de reforma a fost cea administrativ-teritoriala, care va ramane pentru posteritate o elocventa dovada a modului in care, deocamdata, doar s-a incercat disimularea unui atenat fara prededent la identitatea nationala, traditiile si istoria neamului romanesc.
“Reforma invatamantului” a lovit si ea in bazele seculare ale continuitatii educatiei nationale, pe care nu le-a daramat nicio dictatura, din toate cate le-am avut. Si le-am avut pe toate! Ca un facut, premierul Ponta, abia ce a fost desemnat, a si inceput a claca prin desemnarea titularului portofoliului educatiei nationale. De ce oare?!
“Reforma sanatatii” avea menirea sa adjudece bugetul asigurarilor de sanatate mafiei transnationale a cercetarii, productiei si desfacerii de servicii medicale si produse farmaceutice. Nici guvernarea actuala nu are taria politica de a taia nodul gordian al intereselor acestei mafii. De ce oare?!
In “reforma comunitatii de informatii” s-a mizat pe “privatizarea” si punerea sub comanda politica de partid a sistemului de informatii pentru securitate nationala. Dovada ca, cel mai recent, vreo 30 de sefi ai structurilor SRI, in primul rand din judetele in care prezenta la referendum a fost de peste 50 la suta, au fost mutati disciplinar in alte locuri de activitate, scontandu-se, probabil, ca-si vor cere demisia.
Rezultatele reformelor din justitie sunt cele mai vizibile. Cauzele voit incompetent instrumentate se compromit pe calea sigura a scurgerii de informatii in presa, prin intermediul agentilor serviciilor secrete, care actioneaza clandestin, deci ilegal, pentru manipularea si intoxicarea populatiei, dar si a opiniei publice si institutiilor internationale. Ecourile externe ale acestor scandaluri politico-judiciare ne dau bradul de tara, iar macovetii sunt recompensati cu citarea in rechizitoriile inculparii Romaniei de catre diversele instante suprastatale.
Este un fapt de notorietate internationala ca statele nationale si institutiile acestora, intre care scoala si biserica, dar si traditiile si obiceiurile popoarelor sunt redutabile oprelisti in calea tavalugului globalizarii. A globalizarii in numele unui grup restrans de interese strict private, deasupra statelor si natiunilor, a caror tinta este sclavia si, in final, disparitia guvernelor, concomitent cu disolutia expresiilor institutionalizate ale identitatilor nationale.
A avut Traian Basescu aplicare pentru studiul si intelegerea tendintelor complexe si contradictorii ale globalizarii. Nu, fiindca el actioneaza izolat in contextul global, fiind conectat numai directiilor distructive si contestate ale unui proces in care este miscat in dispozitiv, asemenea soldatelului de plumb.
Liderii Poloniei, Cehiei, Slovaciei, Bulgariei si Ungariei s-au opus unor astfel de roluri. Consecintele firesti vor fi respectarea demnitatii popoarelor lor, precum si faptul ca pe acesti conducatori istoria nu-i va judeca si condamna ca tradatori.
Sursa: Cotidianul
Adauga un comentariu!
Editoriale din aceeasi categorie
Autor: Aciduzzul | 10 martie, 2021 | 1 comentarii | 266 vizualizari | 4 voturi
Evident, doar oligofrenii si deficientii mintali in stadiu avansat pot crede ca poti lua Covid mai repede mancand o friptura sau band o bere la un restaurant cu cativa prieteni, decat calcandu-te in picioare in hipermarket. Si totusi, nu s-a luat niciodata in calcul inchiderea hipermarket-urilor. A pietelor taranesti, in schimb, da…Explicatia este simpla. Desi […]
Autor: Aciduzzul | 29 noiembrie, 2020 | 0 comentarii | 133 vizualizari | 3 voturi
Partidul Noua Romania (PNR), sustinut de catre Miscarea Civica Frontul Alfa, cere decapusarea bugetului public, drenat in prezent catre buzunarele unei clici bolsevico-securiste, cu efecte grave asupra dezvoltarii si bunei functionari a societatii romanesti. In contextul crizei economice fara precedent care se intrevede la orizont inca din aceasta iarna, decapusarea bugetului public reprezinta o chestiune […]
Autor: Aciduzzul | 28 noiembrie, 2020 | 0 comentarii | 108 vizualizari | 3 voturi
Partidul Noua Romanie (PNR), sprijinit de Miscarea Civica Frontul Alfa cere imperativ stoparea TOTALA si URGENTA a defrisarilor de orice fel si interzicerea exportului de masa lemnoasa bruta si prelucrata primar pentru o perioada de zece ani. Aceasta masura putea fi luata oricand pana acum de catre cei care s-au perindat la conducerea tarii, insa […]
Autor: Aciduzzul | 9 octombrie, 2020 | 0 comentarii | 189 vizualizari | 4 voturi
Producatorii romani, discriminati in tara lor
Autor: Aciduzzul | 7 septembrie, 2020 | 1 comentarii | 177 vizualizari | 2 voturi
De ce nu mai gasesc fabricile de conserve rosii pentru bulion in Romania?!