Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
Failure notice from provider:
Connection Error:http_request_failed
ANUNTURI UMANITARE
Analize-studii
Audienta presei romanesti, in scadere in perioada ianuarie – decembrie 2010
Aciduzzul | 23 martie, 2011 | 0 comentarii | 110 vizualizari |
(2 voturi )

Editiile tiparite ale ziarelor si revistelor romanesti au raportat, per ansamblu, scaderi ale audientelor fata de livrarea de date anterioara, piata de presa fiind, insa, fluctuanta, conform ultimelor date furnizate de Studiul National de Audienta pentru perioada ianuarie – decembrie 2010. Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul National de Audienta (SNA), realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), in perioada 18 ianuarie – 19 decembrie 2010, numarul de cititori pentru presa scrisa, la nivel urban, a fost per ansamblu in scadere. Mai precis, piata totala de presa scrisa a pierdut 3% dintre cititori. Conform SNA, trustul cu cea mai mare cota de piata pe segmentul presei scrise este Adevarul Holding (23%), urmat de Ringier Romania (13,5%), Editura Intact (12,2%), Burda (10,7%), Sanoma Hearst (8%), Mediafax Group (7,3%), CanCan Media (4%), iar restul de 21,3% din piata revine altor publisheri, cum ar fi Edipresse, Societatea R etc.

Trendul crescator a fost inregistrat de mai multe publicatii de pe piata, cum ar fi The One (+4,5%), Gandul (+2,3%), BBC Top Gear (+13,1%), CanCan (+5,1%), Oblique TV Magazin (33,1%), Adevarul de seara (10,4%). Totusi, majoritatea publicatiilor au inregistrat scaderi ale audientelor.

In ceea ce priveste cotidianele centrale, lider al clasamentului este tabloidul Click, cu 1.159.000 de cititori pe editie, in scadere cu 4,2%, urmat de tabloidul Libertatea, pe pozitia a doua, cu 1.007.000 de cititori pe editie, in scadere cu 6,2%. Cele doua tabloide sunt urmate in clasament de CanCan, cu 899.000 de cititori pe editie, cu o crestere de 5,1%, urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 688.000 de cititori si o scadere de 2,5% fata de valul de date anterior. In clasament urmeaza Jurnalul National, cu o medie de 576.000 de cititori pe editie, in crestere cu 2,7%, ziarul generalist Adevarul, cu 550.000 de cititori pe editie, in scadere cu 8,2%, si Pro Sport, care a inregistrat 506.000 de cititori, in scadere cu 10%. In clasamentul cotidianelor centrale urmeaza cotidianul quality Evenimentul zilei, cu o medie de 301.000 de cititori pe editie, in scadere cu 10,9%.

In top urmeaza cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 183.000 de cititori, in medie, pe editie, si care se mentine constant fata de valul de date livrat anterior, cotidianul Financiarul, cu 151.000 de cititori pe editie si o scadere de 3,2%, ziarul Romania libera, cu 145.000 de cititori pe editie, in scadere cu 5,8%, si cotidianul Gandul, cu 132.000 de cititori pe editie, in crestere cu 2,3%.

In ceea ce priveste publicatiile saptamanale, pozitia de lider este detinuta de Click de Duminica – 655.000 de cititori pe editie, urmat de Libertatea de Duminica – 638.000 de cititori pe editie, Gazeta Sporturilor de Duminica – 602.000 de cititori pe editie, Pro TV Magazin – 580.000 de cititori pe editie si Click pentru Femei – 551.000 de cititori pe editie.

Pe de alta parte, in randul revistelor feminine up & middle market, lider al segmentului ramane revista Ce se intampla, Doctore?, cu 424.000 de cititori pe editie (-5,1%), urmata de revista Femeia, cu 363.000 de cititori pe editie (-4,2%), si Cosmopolitan, cu 169.000 de cititori pe editie (-8,2%).

Pe acest segment de publicatii, revista The One, cu o audienta de 93.000 de cititori, a inregistrat o crestere de 4,5%. In acelasi timp, revista In Style, cu o audienta de 21.000 de cititori pe editie, a inregistrat cea mai mare scadere, de 30%.

Totodata, topul ghidurilor TV este condus de Pro TV Magazin, cu o audienta medie de 580.000 de cititori pe editie, in pofida unei scaderi de 10,8%, urmat de Revista de film HBO (444.000 de cititori pe editie, -8,1%) si TV Satelit (301.000 de cititori pe editie, -11,2%).

In ceea ce priveste revistele gossip & people, Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de 338.000 de cititori pe editie (-7,7%), urmata de Viva, cu 113.000 de cititori pe editie, care se mentine constanta, Story, cu o medie de 101.000 de cititori pe editie, in scadere cu 11,4%, si Spy, cu 65.000 de cititori pe editie, in scadere cu 11%.

In clasamentul revistelor pentru adolescenti, Bravo este lider, cu 186.000 de cititori pe editie, in scadere cu 4,6% fata de perioada anterioara de auditare, fiind urmata de Cool Girl, cu 158.000 de cititori pe editie si o scadere de 3,1%, Popcorn (155.000 de cititori pe editie, -6,1%) si Bravo Girl (140.000 de cititori pe editie, -10,3%).

In randul revistelor masculine, Playboy a ramas lider de categorie, cu 141.000 de cititori pe editie (-9,6%), urmat de FHM, cu 90.000 de cititori pe editie, in scadere cu 9,1%, si Men’S Health, cu 59.000 de cititori pe editie, in scadere cu 9,2%.

In topul publicatiilor auto conduce ProMotor, cu 288.000 de cititori pe editie, in scadere cu 1,4%, fiind urmata in clasament de Auto Motor si Sport (271.000 de cititori pe editie, in scadere cu 4,2%), BBC Top Gear (138.000 de cititori pe editie, +13,1%), Autoshow (105.000 de cititori pe editie, -4,5%) si Autobild, cu o medie de 57.000 de cititori pe editie, in scadere cu 9,5%.

In ceea ce priveste publicatiile economice, Saptamana Financiara a raportat o scadere de 1,7%, ajungand la 227.000 de cititori pe editie, in timp ce Ziarul Financiar se mentine constant, cu 183.000 de cititori pe editie. Pe pozitia a treia in clasament se situeaza saptamanalul Capital, care a ajuns la o medie de 160.000 de cititori pe editie (-9,6%), urmat de Financiarul, cu 151.000 de cititori, cu o scadere de 3,2%, Forbes, cu 73.000 de cititori pe editie, Business Magazin (56.000 de cititori pe editie, -12,5%). si Money Express (48.000 de cititori pe editie, in crestere cu 6,7%).

Pe primul loc in clasamentul presei locale se situeaza Adevarul de seara, care, pe toate editiile sale, are 1.040.000 de cititori, in medie, pe editie, in crestere cu 10,4%. Acesta este urmat de Gazeta de Sud, cu o medie de 114.000 de cititori, in scadere cu 7,3% comparativ cu valul SNA anterior. Pe langa Gazeta de Sud, care isi pastreaza pozitia de lider, cu mici fluctuatii de audienta, la nivelul presei locale au fost raportate atat scaderi, cat si cresteri.

Pentru cea de-a 35-a livrare SNA, datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania si Daedalus, in perioada 18 ianuarie – 19 decembrie. Esantionul a fost de 19.558 de persoane, dintr-un univers de 8,867 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru persoanele din Romania cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 ani, care locuiesc in mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 140 de publicatii, dintre care: 64 de lunare (au fost incluse: Historia, Plafar, Super Pescar), 13 bilunare (a fost inclus Forbes), 21 de saptamanale, 33 de cotidiane si 9 suplimente.

Sursa: Mediafax

Foto: Servicii Fotografie

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 9 decembrie, 2017 | 0 comentarii | 578 vizualizari | 3 voturi

Cioturi de arbori cu circumferinta de peste 5 metri, ulei de motor ars, paraie distruse, buldozere si drujbe care ”canta” neincetat pe toate vaile de-a lungul raului Cerna. Asa se prezinta astazi Parcul National Domogled – Valea Cernei, cel mai mare din cele 13 din Romania. Padurile ramase neatinse, formate prin procese naturale dupa ultima […]

Autor: Aciduzzul | 29 iulie, 2017 | 0 comentarii | 494 vizualizari | 2 voturi

Publicatia AgroStandard lanseaza Studiul de piata „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza de acest fel realizata vreodata in Romania. Studiul a fost realizat urmare a solicitarilor venite din partea mediului de afaceri, data fiind absenta informatiilor oficiale cu privire la fondul funciar din tara noastra, precum si a lipsei unor […]

Autor: Aciduzzul | 13 septembrie, 2015 | 1 comentarii | 614 vizualizari | 4 voturi

Toata lumea vorbeste zilele acestea despre criza imigrantilor. Toti se intrec in teorii care mai de care mai fanteziste cu privire la cauzele si la solutiile pentru acesta “criza” si s-au format deja doua tabere cu pozitii antagonice pe marginea acestui subiect. Pe de-o parte gruparile nationaliste de pe tot cuprinsul Europei care intuiesc pericolul […]

Autor: Aciduzzul | 26 august, 2015 | 0 comentarii | 360 vizualizari | 3 voturi

Marius Serban Toata lumea asista (neputincioasa) zilele acestea la o adevarata invazie a emigrantilor din tarile arabe catre Europa, care a inceput brusc, suspect de brusc. Desi subiectul este intors pe toate partile de mainstream-media, nimeni nu spune de ce aceasta invazie se petrece tocmai acum. Pana la urma razboaiele din Siria, Irak, Libia, Afganistan […]

Autor: Aciduzzul | 15 martie, 2015 | 0 comentarii | 1555 vizualizari | 9 voturi

Cazul Darius Valcov este unul cat se poate de clar al triumfului neoliberalismului si al jafului institutionalizat practicat de mafiile transnationale, numite gratios, FMI, BM, UE, etc., in coloniile cocotiere pacificate, populate cu oi placide, spalate excesiv pe creier, cam cum este Romania. Pentru a intelege resorturile dupa care functioneaza institutia care a acaparat spatiul […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2025 © BadPolitics