Sustine Bad Politics
arhiva stiri
starea vremii
Failure notice from provider:
Connection Error:http_request_failed
ANUNTURI UMANITARE
Analize-studii
Comersantii de boli
Aciduzzul | 24 ianuarie, 2013 | 0 comentarii | 403 vizualizari |
(2 voturi )

Maria Diana Popescu
Doi profesori de medicina francezi, respectiv, Philippe Ewen si Bernard Debré considera ca, „fiecare al doilea medicament din lume este inutil (circa 50% ), chiar periculos pentru omenire si aproape 56 de tipuri de medicamente ar trebui retrase din farmacii”. Lista cuprinde remedii impotriva fumatului si diabetului, pentru cancer, boli neurologice, cardio-vasculare, osteoporoza, stimulente psihice, antidepresive, contraceptive de generatia a treia si a patra. „Toate acestea fac mai mult rau decit bine, imbogatind lanturile de farmacii si producatorii, sustin cei doi profesori, citati de Agerpres.” Cu putin timp in urma, am primit cu posta electronica de la cititoarea mea fidela, Florina Camenita, un material pe tema comertului cu boli, al carui fundament m-a impresionat, de unde si curgerea textului de mai jos.

Dragii mei cititori, am aflat cu stupoare cine exploateaza temerile omului: producatorii de medicamente, care in ultimele decenii tintesc tot mai multi oameni sanatosi prin publicitate virulenta. Comertul cu boli urmareste pastrarea unei permanente clientele de „bolnavi” prin „medicalizarea” vietii acestora, inocularea fricii, fiind strategie lor de succes.

Frica de boala, de moarte, de inaltime, de intuneric, de suferinta, tristetile, calvitia, kilogramele in plus, singuratatea, timiditatea, grijile cotidiene, esecurile, saracia, neimplinirile, starile de rau sau disconfort, subrezirea fizica si emotionala, frica de imbatrinire a femeilor, frica de cancer, de osteoporoza, de boli cardiace, de diabet, alte inventate fobii moderne, devin peste noapte afectiuni grave, fiecareia revenindu-i citeva sortimente de pastile.

Comersantii de medicamente au inventat cite o boala pentru fiecare pastila fabricata, constata medicul Martin Winkler in postfata lucrarii lui Jorg Blech, „Inventatorii de boli”. „Manipulând membrii influenti ai comunitatii medicale, industria farmaceutica a modificat periodic normele anumitor valori biologice (colesterol, tensiune arteriala etc) pentru a creste numarul pacientilor care cumpara medicamente”.

Asta explica de ce 80% din oamenii sanatosi de pe planeta ajung bolnavi peste noapte. „Pina si stresul de la loterie a fost denumit „traumatismul biletului necistigator”. Alain Cassels – cercetator in politica medicamentelor la Universitatea Victoria din Canada si Ray Moynihan – jurnalist pe probleme de sanatate, scriu in cartea „Selling Sickness – How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients” despre cinismul marketingului practicat de companiile farmaceutice:

„Daca in tarile dezvoltate, oamenii se bucura de o viata lunga, sanatoasa, dinamica, campaniile publicitare ii transforma in bolnavi. Cheltuielile cu sanatatea ale populatiei s-au triplat in ultimii ani, din cauza preturilor mereu crescinde ale medicamentelor, dar mai ales pentru ca medicii prescriu din ce in ce mai multe clase de medicamente unei prezumate boli”.

„A-i face pe oamenii sanatosi sa creada ca trebuie sa se ingrijeasca pe viata, reprezinta pentru fabricantii de medicamente o veritabila renta viagera”. Vince Parry, in Medical Marketing & Media, Londra – „Arta de a cataloga starea de sanatate” (The Art of Branding a Condition), infatiseaza pe larg metodele prin care se „favorizeaza crearea” tulburarilor de sanatate: „reevaluarea repetata a starii de sanatate, redefinirea unor boli cunoscute de mult si redenumirea lor si crearea unor disfunctii din nimic.”

„Business Insights” consemneaza intr-un raport: „oamenii trebuie „convinsi ca problemele acceptate de ei ca usoare disconforturi” necesita „interventia medicului”, iar „anii care vor veni vor fi martorii bolilor create de firme”. Potrivit aceleasi surse, „90% dintre americani sunt hipertensivi, 50% dintre femei au disfunctie sexuala, iar 40 de milioane de americani sint monitorizati din cauza nivelului „ridicat” al colesterolului.” Aceste maladii in ghilimele se pot vindeca, desigur, numai cu noile clase de medicamente.

Epidemia de marketing a transformat, usor-usor disfunctiile banale in boli grave. Expertii medicali, platiti de industria farmaceutica, au extins aria de definire a patologiilor, favorizind consumul de medicamente, acoperit mediatic cu marturii ale celebritatilor. si la noi, toata lumea i-a vazut la televizor pe Arsinel, Stela si Nico, facind reclama unei farmacii.

Unde s-a mai pomenit asta in vremea bunicii? Astfel de tehnici manipulatorii au creat o piata impresionanta a pastilelor care trateaza boli inexistente, precum impotenta, hipertensiunea usoara, osteoporoza, fobiile si altele.” Biblia psihiatrilor americani – „Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder” (DSM 4) – a introdus 77 de boli mentale noi, scrie Jean-Claude St-Onge in „Reversul pilulei”, publicata la Montreal, Ecosocietes, in 2004. Pentru a introduce aceste noi boli a fost schimbata definitia bolnavului.

O ancheta efectuata in aprilie 2004 de Lisa Cosgrove, cercetator la University of Masachussets Boston, publicata in „Psycho-Therapy and Psychosomatics”, a demonstrat ca mai bine de jumatate dintre psihiatrii care au lucrat la redactarea DSM 4 au fost platiti de firmele de medicamentele care trateaza asa-zisele boli noi, introduse in manual.

La fel si cu depresia. Impresia de depresie a fost creata artificial in ultima vreme, numarul depresivilor de pe mapamond s-a dublat, numarul femeilor care consuma antidepresive fiind triplu fata de cel al barbatilor. A crescut, de asemenea, numarul copiilor carora le sint administrate antidepresive. Nefiind indicate in tratamentul depresiilor usoare, cu atit mai mult copiilor, antidepresivele sint totusi prescrise masiv, special pentru cresterea vinzarilor. Potrivit lui Jean-Claude St-Onge, „femeile sint vizate in mod special de medicalizarea vietii”.

Altadata femeile mergeau la medic doar in perioada sarcinii. Astazi sint „hranite cu medicamente de contraceptie si de menopauza”. Schimbarea modului in care oamenii privesc afectiunile banale, crearea pietei aferente bolilor noi si negotul cu boli, prin inocularea fricii, aduc vinzari de miliarde de dolari companiilor farmaceutice.

“Am uitat cu totul ceaiurile bunicii, prisnitele cu mustar, batrânele ventuze, cartofii legati la gât, gargara cu sare si inhalatiile cu sare, am uitat de batrâna miere cu miez de nuca pe care o dadeam copiilor si nepotilor nostri ca sa fie sanatosi si voinici, am uitat de gutuile si merele pastrate in odaia de la drum, invelite in hârtie, ca sa tina toata iarna… poate ca am si uitat sa mai traim, acum doar luam pastile, dimineata, la prânz si seara, ca sa murim sanatosi”, imi scrie distinsul nostru cititor, scriitorul Marian Grigore Dobreanu.

Cum sa nu uitam! Farmaciile au invadat tara ca lacustele, mai dese decit scolile, magazinele second hend, statiile de autobuz si trecerile de pietoni! intoarceti-va la natura! Bunicii nostri se tratau cu ceaiuri si cataplasme, aveau bujori in obraji si plesneau de sanatate. in „farmacia Domnului” exista cite o planta de leac pentru fiecare boala! Medicamentele si vaccinurile din reclame ucid si imbogatesc companiile farmaceutice!

Sursa: Art-emis

Foto: Mediafax

Adauga un comentariu!

Nume (necesar)

Website


*

Editoriale din aceeasi categorie

Autor: Aciduzzul | 9 decembrie, 2017 | 0 comentarii | 572 vizualizari | 3 voturi

Cioturi de arbori cu circumferinta de peste 5 metri, ulei de motor ars, paraie distruse, buldozere si drujbe care ”canta” neincetat pe toate vaile de-a lungul raului Cerna. Asa se prezinta astazi Parcul National Domogled – Valea Cernei, cel mai mare din cele 13 din Romania. Padurile ramase neatinse, formate prin procese naturale dupa ultima […]

Autor: Aciduzzul | 29 iulie, 2017 | 0 comentarii | 492 vizualizari | 2 voturi

Publicatia AgroStandard lanseaza Studiul de piata „Top 600+ Cele mai mari Exploatatii Agricole din Romania”, prima analiza de acest fel realizata vreodata in Romania. Studiul a fost realizat urmare a solicitarilor venite din partea mediului de afaceri, data fiind absenta informatiilor oficiale cu privire la fondul funciar din tara noastra, precum si a lipsei unor […]

Autor: Aciduzzul | 13 septembrie, 2015 | 1 comentarii | 611 vizualizari | 4 voturi

Toata lumea vorbeste zilele acestea despre criza imigrantilor. Toti se intrec in teorii care mai de care mai fanteziste cu privire la cauzele si la solutiile pentru acesta “criza” si s-au format deja doua tabere cu pozitii antagonice pe marginea acestui subiect. Pe de-o parte gruparile nationaliste de pe tot cuprinsul Europei care intuiesc pericolul […]

Autor: Aciduzzul | 26 august, 2015 | 0 comentarii | 360 vizualizari | 3 voturi

Marius Serban Toata lumea asista (neputincioasa) zilele acestea la o adevarata invazie a emigrantilor din tarile arabe catre Europa, care a inceput brusc, suspect de brusc. Desi subiectul este intors pe toate partile de mainstream-media, nimeni nu spune de ce aceasta invazie se petrece tocmai acum. Pana la urma razboaiele din Siria, Irak, Libia, Afganistan […]

Autor: Aciduzzul | 15 martie, 2015 | 0 comentarii | 1549 vizualizari | 9 voturi

Cazul Darius Valcov este unul cat se poate de clar al triumfului neoliberalismului si al jafului institutionalizat practicat de mafiile transnationale, numite gratios, FMI, BM, UE, etc., in coloniile cocotiere pacificate, populate cu oi placide, spalate excesiv pe creier, cam cum este Romania. Pentru a intelege resorturile dupa care functioneaza institutia care a acaparat spatiul […]

Ofera o donatie
Dacă vrei să contribui și tu, poți dona aici:
fii aproape de noi
Conferinta_AGROstandard
PUB
web design profesionist
Red Moon Media
CAMPANII bp
Atitudine Contemporana
Televiziunea Copiilor
Le Pre
1984 George Orwell
Televiziunea Copiilor
piata BIO
alimente organice
internet manipulation techniques
Adauga banerul de partener Badpolitics pe site-ul tau bad politics
bad politics

2009 - 2024 © BadPolitics